על מס ועל פנס: למה צריכות חברות ציבוריות להיערך

כנס המסים השנתי של איגוד החברות הציבוריות בשיתוף עם פרמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט ועם משרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן עסק הפעם בגירעון ובאתגרים שעומדים לקראת תקציב 2020

עו"ד רונית בכר, ערן יעקב, אילן פלטו, עו"ד ירון סבר וצבי סטפק / צילום: אסף לב
עו"ד רונית בכר, ערן יעקב, אילן פלטו, עו"ד ירון סבר וצבי סטפק / צילום: אסף לב

רגע לפני שנשמעו האזעקות והמצב הבטחוני הסלים, אירח אתמול מרכז הכנסים של הבורסה לניירות בתל אביב את כנס המסים השנתי של איגוד החברות הציבוריות בשיתוף עם פרמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט ועם משרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן. הפעם עסק הכנס בגירעון ובאתגרים שעומדים לקראת תקציב 2020.

בכנס השתתף סגן שר האוצר אלי כהן שטען שטען כי "לישראל יש כלכלה מצויינת, כלכלה של עולם ראשון, ומערכת פוליטית של עולם שלישי. חוסר היציבות השלטוני עלול להוביל להורדת דירוג של ישראל". לכך הוסיף ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הערכה כי בקרוב תוקם ממשלה צרה בראשות בני גנץ. 

מצדו של אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, עלתה הטענה כי "בחירות נוספות הן לא דבר חיובי, אבל לא צריך להבהיל את הציבור עם קריסת המשק והחברה. אנחנו יכולים לעמוד במערכת בחירות שלישית. אפשר לפתור את הבעיות במערכת הבריאות ואת הגירעון גם במצב הנוכחי".

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, קרא לערן יעקב, מנהל רשות המסים, לפעול להורדת המס על רווחי הון והבטיח לו שהורדת המס דווקא תגדיל את הכנסות המדינה ממסים על שוק הון. אולם יעקב התמקד בדבריו בפער שבהיקף המס על הון לעומת המס על עבודה, ועל הצורך החיוני בצמצום פערים.

בהמשך, רו"ח ועו"ד רונית בכר, שותפה בחטיבת המס, מיסוי ישראלי ושוק ההון בדלויט, הבהירה בהרצאתה כי "אנחנו עדים לצורך לקדם חקיקה מוסדרת בתחום המס. יש כמות גדולה מאד של עמדות פתוחות מול רשות המסים, בעיקר בגלל העומס הכבד על ציבור הנישומים". 

עו"ד ירון סבר, שותף וסגן ראש מחלקת מסים במשרד גולדפרב זליגמן בחר להזהיר, וטען: "חברות ציבוריות הן מטרה נוחה עבור רשות המסים. הדבר הקל ביותר הוא לחפש מתחת לפנס, ולכן חברות ציבוריות צריכות להיות מוכנות לביקורות של רשות המסים".

עוד נכחו בכנס: ח"כ תמר זנדברג; צבי סטפק, מייסד ובעלי בית ההשקעות מיטב דש; ואחרים.