נתניהו: "יש שינוי של המשוואה. המחבלים יודעים שהם יכולים להיות על הכוונת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט נפגשו היום עם בכירי צה"ל במפקדת פיקוד דרום • נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה, ומקווים שהיא תהיה קצרה ככל האפשר"

רה״מ בנימין נתניהו אמר כי יש שינוי אמיתי של המשוואה משום שכעת "יודעים ראשי המחבלים ואחרון הפעילים שלהם, שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי, ולפעול נגדם. זה שולל מהם את התחושה הזאת שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם. זה שינוי של המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים".

נתניהו נפגש בצהריים עם בכירי צה"ל במפקדת פיקוד דרום בלווית שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט. לדברי נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה, ומקווים שהיא תהיה קצרה ככל האפשר. פנינו אינם להסלמה, אבל אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום ולתושבי ישראל. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה". נתניהו חוזר על המסר לג'יהאד האיסלמי כי הכוונה היא להרגיע ואם יפסק ירי הרקטות ישראל תפסיק להתקיף ברצועה.

שר הביטחון בנט אמר כי הישגי צה"ל עד כה טובים: "אדריכל הטרור של הג'יהאד האיסלמי חוסל, אבל יש עוד דרך לעשות. צריך שכל מחבל ויזם טרור ידע שהוא נושא על גבו 'טיימר' לסוף חייו. נראה כרגע שהג'יהאד מנסה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים, וההחלטה בידיהם והאחריות בידיהם לשאת בתוצאות פעולותיהם בשעות הקרובות".

דברי בנט מרמזים על המסר שישראל העבירה לג'יהאד ולחמאס כי אם ימשך הירי היא תחריף את התגובה ואת הפגיעה ולא תסתפק בחיסול משגרי הרקטות. מסר כזה לרבות איום בחיסולם של ראשי הג'יהאד האחרים ובהם זיאד נחאלה, מנהיג הארגון השוהה בדמשק, הועבר ביממה האחרונה עם התמשכות ירי הרקטות. אולי בשל כך נחאלה, בניגוד להצהרות דוברי ארגונו הסכים להגיע מחר לקהיר ולהידבר עם ראשי המודיעין המצרי המתווכים במגעים עם ישראל להפסקת הירי.