מקורות בשוק התקשורת: יש ניסיונות לעסקאות נדל"ן על אתרי הסלולר

ל"גלובס" נודע שבשבועות האחרונים מנסה קבוצת יזמי נדל"ן לקדם עסקת ענק לרכישת אתרי הסלולר של חלק מהחברות והחכרתן מחדש לחברות לטווח ארוך

אנטנת סלולר במצפה רמון / צילום: שאטרסטוק
אנטנת סלולר במצפה רמון / צילום: שאטרסטוק

גורמים בכירים בשוק ההון מספרים כי בשבועות האחרונים מתנהלות שיחות בין כמה מהחברות לבין יזמי נדל"ן שפנו אליהם לצורך בחינת האפשרות למכירת אתרי הנדל"ן שעליהם יושבות האנטנות הסלולריות של החברות והחכרתן מחדש לטווח ארוך. עסקאות מעין אלה מוכרות ונפוצות בכל העולם מזה שנים ארוכות, אך בישראל ייתכן ועסקה כזו עשויה להציל חלק מהחברות ממשבר פיננסי עמוק.

בין החברות שקיבלו הצעות לבחון את המהלך נמנות סלקום, הוט מובייל ופרטנר. מדובר באיש עסקים שמאחוריו עומדת קבוצת משקיעים, והוא זה שפנה לחברות ומנסה לתפור את העסקה. המטרה שלו היא עסקת נדל"ן מימונית שמבטיחה תשואה לטווח ארוך.

החברות הסלולריות מקבלות סכום כסף גדול מיזמי הנדל"ן, ובתמורה הן משלמות ליזמים שכירות קבועה. הרווח שלהם הוא בכסף המיידי שהן פוגשות ובמקביל הן מורידות את ההוצאות הקבועות על שכירת אתרים בהיקפים משמעותיים. מדובר בהוצאה כבדה מאוד לכל חברה ובעולם כאמור המודל הזה קיים הרבה שנים, והוא אף נוסה מספר פעמים בישראל ללא הצלחה.

כעת כשמצבן של חלק מהחברות הסלולריות קשה מאוד וחלקן ממש נזקקות לפתרונות מהירים, מגיעה ההצעה בעיתוי הנוכחי ולא בכדי. בקרב החברות לא פוסלים את ההצעה אך טוענים שיש סביב הנושא הרבה מאוד אי ודאות.