גוגל נכנסת לבנקאות דיגיטלית: תציע חשבונות עובר ושב

מדובר בשיתוף פעולה של גוגל, בנק Citigroup ואיגוד אשראי קטן באוניברסיטת סטנפורד שיצא לפועל בשנה הבאה • גוגל התחייבה שלא תמכור את המידע הפיננסי של המשתמשים בשירות

גוגל / צילום: רויטרס
גוגל / צילום: רויטרס

גוגל תתחיל להציע חשבונות עובר ושב בשנה הבאה, בשיתוף עם בנק Citigroup ואיגוד אשראי קטן באוניברסיטת סטנפורד. הפרויקט הבנקאי של החברה נקרא כרגע בשם הקוד Cache, ונחשף ב"וול סטריט ג'ורנל".

"הגישה שלנו תהיה לשתף פעולה באופן עמוק עם בנקים והמערכת הפיננסית. זו עשויה להיות דרך ארוכה יותר, אבל גם יותר ברת-קיימא", אמר סיזר סנגופטה, בכיר בגוגל, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

סנגופטה אמר כי גוגל מעוניינת להעניק ערך לצרכנים, בנקים וסוחרים בעזרת שירותים שונים כמו תכניות נאמנות, והתחייב שהחברה לא תמכור את המידע הפיננסי של המשתמשים בשירות. החברה הצהירה גם כי אינה משתמשת במידע מהארנק הדיגיטלי שלה גוגל פיי עבור פרסומות או חולקת אותו עם מפרסמים. "אם נוכל לגרום ליותר אנשים לעשות יותר דברים באופן דיגיטלי, זה טוב עבור האינטרנט וטוב עבורינו", אמר סנגופטה. בגוגל טרם החליטו אם יגבו עמלות ממשתמשי חשבונות הבנק.

המהלך של גוגל הוא חלק ממגמה כוללת של כניסת ענקיות הטכנולוגיה לתחום הפיננסי. פייסבוק הודיעה אמש על השקת שירות תשלומים פייסבוק פיי, שיפעל בכל ארבעת האפליקציות של החברה - פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם, והיא מפתחת מטבע קריפטו בשם ליברה. אפל השיקה השנה כרטיס אשראי בשם אפל קארד בשיתוף פעולה עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס. ייתכן שהמהלך של גוגל גם יגרור ביקורת ובדיקות מצד רגולטורים ומחוקקים, שכבר חוששים מכך שהחברה מחזיקה בעוצמה רבה מדי, בשל האפשרויות הרבות שלה לאגור מידע על המשתמשים.

שירות הארנק הדיגיטלי גוגל פיי צפוי להיות בעל 100 מיליון משתמשים בעולם עד 2020, לעומת 39 מיליון ב-2018, לפי חברת המחקר Juniper Research. לפי נתוני החברה, לשירות המתחרה אפל פיי היו 140 מיליון משתמשים באותה שנה.