וול סטריט ננעלה ללא שינוי סביב רמת השיא; טבע צנחה ביותר מ-4%

הנאסד"ק והדאו ג'ונס ננעלו ללא שינוי, וה-S&P טיפס ב-0.1% • דחיית משפט האופיואידים ב-3 חודשים הכבידה על מניית טבע • סיסקו נפלה לאחר תחזית חלשה שסיפקה זה הרבעון השני ברציפות • וולמארט הכתה את תחזית הרווח למניה • סין רכשה תוצרת חקלאית מארה"ב אך פחות מהצפוי

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטיo

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו ביציבות ברמת השיא. המדדים נאסד"ק והדאו ג'ונס ננעלו ללא שינוי, ומדד S&P טיפס ב-0.1%.

20:20

מנייתה של טבע  הישראלית מאבדת 3.5% במסחר לאחר הדיווח על דחיית משפט האופיואידים בארה"ב בשלושה חודשים, מה שמאריך את חוסר הודאות מצד המשקיעים. רק בשבוע האחרון נדחה המשפט ליצרניות משככי הכאבים בחודשיים ל-20 בינואר, והערב הוא נדחה שוב ל-20 במרץ של 2020. 

מנייתה של ריבון קומיוניקיישנס (Ribbon Communications) צוללת ביותר מ-20% על רקע כוונתה של החברה למזג את חברת ECI הישראלית.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בירידות בצל קשיים בשיחות הסחר בין סין לארה"ב. מדד הדאקס הגרמני איבד0.4% לאחר פרסום נתון הצמיחה. הקאק הצרפתי השיל 0.1% והפוטסי הבריטי איבד 0.76%.

בוול סטריט המדדים מאבדים גובה, כך מדד הנאסד"ק יורד כ-0.45%, מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.35% מהשיא שרשם אתמול, ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה.

מנייתה של ריבון קומיוניקיישנס (Ribbon Communications) צוללת ביותר מ-20% על רקע כוונתה של החברה למזג את חברת ECI הישראלית.

17:25

יו"ר הפד ג'רום פאואל אמר הערב בפני הסנאט כי ההשפעות של המכסים כחלק ממתיחות הסחר אין להן אפקט גדול בהקשר של הכלכלה האמריקאית כולה. עם זאת, פאואל אמר כי מתיחות הסחר תרמה להתמתנות הפעילות הכלכלית.

מניית סיסקו  נופלת ב-7.5% לאחר שהחברה פרסמה דוחות אתמול לאחר המסחר. סיסקו סיפקה תחזית מאכזבת זה הרבעון השני ברציפות, וצופה כי ההכנסות יירדו ב-5%-3% ברבעון הפיסקלי השני של השנה, וצופה רווח מתואם של 77-75 סנט למניה. האנליסטים בשוק החזיקו בתחזית לרווח של 79 סנט למניה על הכנסות של 12.75 מיליארד דולר - שאמורים להוות בניגוד לתחזית שסיפקה סיסקו עלייה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

16:33

בורסות וול סטריט נפתחו בנטייה לירידות קלות בצל החשש מאי השלמת השלב הראשון של הסכם הסחר. בעוד התנאי להתקדמות במגעים היה כי סין תרכוש תוצרת חקלאית אמריקאית, כעת מתברר כי היא ביצעה רכישות בהיקף נמוך מהצפוי, מה שמקשה על הצדדים להתקדים. היום מסר דובר משלחת הסחר הסינית כי ניתן לפתור את משבר הסחר באופן סופי על ידי הסרה של מכסים באופן מוחלט.

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב עלו בשבוע שהסתיים ב-7 לנובמבר ב-14 אלף לקצב של 225 אלף דרישות. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז סוף יוני האחרון.

וולמארט מטפסת ב-2.4% לאחר שהכתה את התחזיות בשורה התחתונה ברבעון השלישי של 2019. ההכנסות של החברה הגיעו ל-127.99 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת התחזיות להכנסות של 128.67 מיליון דולר. הרווח למניה הסתכם ב-1.16 דולרים, מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.09 דולרים למניה.

ישראליות בוול סטריט

חברת נייס  דיווחת על תוצאות חזקות לרבעון השלישי של 2019, ובראשן צמיחה חזקה של 27% בהכנסות מתחום הענן. החברה הודיעה כי היא מעלה את התחזית השנתית לרווח למניה. 

חברת Wix  הישראלית פרסמה היום דוחות טובים מהצפוי בשורת הרווח וההכנסות, אך צמצמה מטה את טווח התחזיות לשנה כולה.

13:30

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים על רקע החששות מכיוון זירת הסחר הגלובלית. 

המכירות הקמעוניות לאוקטובר בבריטניה הצביעו על ירידה של 0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. 

ירידות נרשמות במניית דיימלר  שמובילה את מגזר הרכב עמוק לטריטוריה השלילית, לאחר שיצרנית הרכב הגרמנית הודיעה על תוכנית קיצוץ עלויות שלדבריה "תשפיע לשלילה" על הרווחים ב-2020 וב-2021.

מניית חברת הכרטוס CTS Eventim  צונחת לאחר ש-KPS Stiftung הודיעה על מכירת 4.2 מיליון מניות החברה. 

מניית פירמת הפרייבט אקוויטי הבריטית 3i  צוללת אף היא לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה למחצית הראשונה. 

מניות קיאג'ן  הנסחרת בגרמניה זינקו לאחר דיווח כי Thermo Fisher שוקלת להגיש הצעת רכישה לחברת הדיאגנוסטיקה. זינוק נרשם גם במניית מותג האופנה הבריטי Burberry  לאחר שהחברה דיווחה על רווחים חזקים במחצית הראשונה למרות המהומות בהונג קונג.

10:30

פתיחה זהירה נרשמה היום בבורסות אירופה, על רקע המחסום בשיחות בין ארה"ב לסין. לאחר שהמדדים פתחו סביב רמות הפתיחה, נרשמות כעת ירידות קלות ומדד סטוקס מאבד יותר מ-0.1%. מגזר הרכב מאבד 1.4%, ומגזר המזון והמשקאות מתחזק ב-0.4%. 

כחודש לאחר ההסכמות העקרוניות על הסכם שלב 1, שוב נרשם קיפאון במגעים בין ארה"ב לסין. ארה"ב מעוניינת בוויתורים גדולים יותר מצד סין בכל הנוגע להגנה על קניין רוחני והפסקת ההתחייבות לשיתוף בידע טכנולוגי, בתמורה להסרת מכסים על סחורות סיניות.

בארה"ב נשואות עיני המשקיעים אל תהליך ההדחה של טראמפ לאחר השימוע הטלוויזיוני הראשון שמקשר את הנשיא ישירות למאמצים להפעיל לחץ על אוקראינה להודיע על פתיחה בחקירה על יריבו של טראמפ.

בגרמניה התפרסמו נתוני התמ"ג שהצביעו על צמיחה של 0.1% ברבעון השלישי, לעומת צפי להתכווצות של 0.1% (שינוי של מינוס 0.1%), ובעך מצליחה המדינה להימנע ממיתון טכני. התמ"ג לרבעון השני תוקן עלפי מטה ממינוס 0.1% למינוס 0.2%. 

06:00

המניות בשוקי אסיה נסחרות במגמה מעורבת, לאחר שנתוני הייצור התעשייתי של סין באוקטובר פספסו את התחזיות, ורשמו עלייה של 4.7% בהשוואה לתקופה המקבילה, לעומת ציפיות לצמיחה של 5.4%.

עליות קלות נרשמות במדדים בשנחאי  ובשנזן. מדד הנג סנג  בהונג קונג יורד ב-0.8%, בהובלת צניחה במניית טנסנט הסינית שדיווחה אתמול על ירידה של 13% ברווח.

בטוקיו מאבד מדד ניקיי 0.6%, בהובלת ירידה במניית Familymart.

מדד קוספי  בקוריאה מתחזק ב-0.3%. מניית Z Holdings, או בשמה הקודם Yahoo Japan, נוסקת ב-16% לאחר שהחברה הודיעה כי היא במגעים להתמזגות עם Line. מניית סופטבנק, בעלת מניות בחברה, עולה אף היא.

הצמיחה הכלכלית ביפן נגעה בשפל של שנה ברבעון השלישי. התמ"ג צמח ב-0.2% בקצב שנתי, הרבה מתחת לתחזיות של 0.8%.

עליות של 0.5% נרשמות במדד S&P/ASX 200  באוסטרליה. ירידות נרשמות במניית הכרייה BHP לאחר שהחברה הודיעה כי המנכ"ל אנדרו מקנזי יפרוש בסוף 2019. שיעור האבטלה באוסטרליה עלה מעט באוקטובר, ל-5.3%, לאחר ירידה בספטמבר. מספר המשרות החדשות ירד ב-19 אלף באוקטובר, הירידה החדה ביותר מאז סוף 2016.

חזית מלחמת הסחר בין סין לארה"ב ממשיכה להיות במרכז לאחר דיווחים על מכשול נוסף בדרך להסכם, בשל אי הסכמה בכמה סוגיות.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש ביציבות עם נטייה לעליות קלות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% לשיא כל הזמנים, הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו ללא שינוי מהותי.

דיסני קפצה לרמת שיא לאחר שדיווחה על חצייה של 10 מיליון משתמשים בשירותי הסטרימינג שהשיקה רק שלשום.