מועדון ארוחת הבוקר: מה חושבות מנהלות בתחום הקנאביס על שבירת קירות

וגם: UMI תפחית שכרו של בני גבאי ל-60 אלף שקל לחודש

איריס בינקוביץ', אביגיל דר ונרקיס טסלר / צילום: רונה איבר
איריס בינקוביץ', אביגיל דר ונרקיס טסלר / צילום: רונה איבר

את הבוקר פתחו היום כ-30 מנהלות מחברות שונות הפועלות בתחום הקנאביס, במשרדי אלוויט פארמה, המפתחת מוצרי קנאביס רפואי. את פני הבאות קיבלה ד"ר קרן אור עמר, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של החברה.

מדובר היה במפגש ארוחת הבוקר החודשית של רשת WomenCanCann, הפונה לסטארט-אפיסטיות, משקיעות, מנהלות ומדעניות בכירות בתחום הקנאביס. הרשת הוקמה על-ידי מעיין ויסברג, מומחית בינלאומית לתחום הקנאביס ולשעבר מנהלת קשרי החוץ של חברת תיקון-עולם; יעל זילברמן, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת גייניקה, ויועצת התקשורת רוית לברן. 

מטרתה של הרשת, שנוסדה לפני כשנה, לספק לחברות בה כלים להגברת המגוון המגדרי בתחום הקנאביס ובכלל - ליצור מפגשי נטווריקנג. במפגש הבוקר נכחו: איריס בינקוביץ', מנכ"לית אינוקאן שהובילה את החברה להנפקה הראשונה בתחום בבורסה הקנדית; אביגיל דר, מייסדת ומנכ"לית קאנפורה הפועלת לפיתוח ואספקת קנאביס רפואי עבור ילדים ובוגרים עם אוטיזם; נרקיס טסלר, מנכ"לית טרה-קאן; אירית אבישר, יו"רית התאחדות אחיות הקנאביס בישראל; ואחרות. 

נועה בראל, מייסדת שותפה בחוות קנאביס בערבה שנמכרה לחברת מדיווי, אמרה כי נשים צריכות לא רק לשבור את תקרת הזכוכית אלא גם לשבור את הקירות שבינן לבין עצמן על-מנת לתמוך ולדאוג אחת לשניה. 

יעל זילברמן, ד"ר קרן אור ומעיין ויסברג / צילום: רונה איבר
 יעל זילברמן, ד"ר קרן אור ומעיין ויסברג / צילום: רונה איבר

על מעבדים ועל תקווה: מה מאחל דדי פרלמוטר למערכת החינוך 

הטכניון בחיפה אירח השבוע בכירים מאינטל. המוזמנים הגיעו לפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי והשתתפו בפאנל על עולם המחשוב בשנת 2030, שאותו הנחה איש התקשורת טל ברמן. במפגש נכחו גם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון; פרופ' נחום שימקין, דיקן הפקולטה להנדסת חשמל; פרופ' אורי וייזר, ממפתחי אינטל פנטיום, ממובילי פיתוח המעבדים של אינטל, המשמש כיום חבר סגל בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון; דדי פרלמוטר, לשעבר סגן נשיא בכיר באינטל; ואורי פרנק, סגן נשיא באינטל.

פרופ' שימקין הזכיר את "הקשר המתמיד בין אינטל לטכניון, שהחל כבר עם פתיחת העידן הבינלאומי של ההייטק בישראל ב-1974, כשבוגר הטכניון דב פרומן הקים בחיפה את מרכז המחקר הראשון של אינטל בישראל".

פרופ' וייזר הסביר כי "ב-15 שנה האחרונות יש בתעשיית האלקטרוניקה תחושה שאנחנו מתקרבים לקיר, אבל כבר ידענו לעבור קירות בעבר. בשנות השבעים והשמונים ידענו שהעולם הולך לכיוון חדש, אבל לא ידענו לאן, רק שהדבר הבא הוא המעבדים ושם עלינו להיות. בהנהלת אינטל העולמית הייתה התנגדות גדולה לכיוון שלנו, אבל החלטנו להעיז. דדי ואני שלחנו פקס לנשיא אינטל העולמית אנדי גרוב, עם הרעיון שלנו והוא השתכנע. כיום נדמה שהעולם ניצב מול הקיר של חוק מור - בלימת המזעור של רכיבים אלקטרוניים. זה אתגר גדול, אבל הוא אתגר כלכלי, לא טכנולוגי. מנסיוני, כשאתה מאמין בדרך שלך ודבק בה אתה יכול להוביל לשינוי גדול מאוד" 

פרלמוטר סיכם ואמר כי "הגדולה של המין האנושי היא יכולתו להתקדם על בסיס הישגים. העולם משתנה במהירות אבל בסיס הידע הרחב שלנו מאפשר לנו להתמודד עם השינויים. הייתי שמח לראות את מערכת החינוך הולכת לכיוון הזה שקיים בטכניון: לחזק את יכולתו של התלמיד ללמוד דברים חדשים, ולהתמודד עם שינוי".

נחום שימקין, אורי פרנק ודדי פרלמוטר  / צילום: שרון צור, דוברות הטכניון
 נחום שימקין, אורי פרנק ודדי פרלמוטר / צילום: שרון צור, דוברות הטכניון

עם מינויו ליו"ר הפניקס: UMI תפחית שכרו של גבאי ל-60 אלף שקל לחודש

בעקבות מינויו של בני גבאי ליו"ר חברת הביטוח הפניקס, הוא מצמצם את היקפי פעילותו כמנכ"ל משותף ביבואנית המכוניות יוניברסל מוטורס (UMI) וגם את התגמולים להם הוא זכאי ממנה.

יוניברסל מוטורס עדכנה כי החל ממועד מינויו של גבאי ליו"ר הפניקס, יופחת היקף השירותים שהוא יעניק לה, ויעמוד על מינימום של 100 שעות חודשיות, והתמורה החודשית עבורו תעמוד על 60 אלף שקל, בעוד שביתר תנאי ההסכם בינו לבין יוניברסל לא יחול שינוי.

עד כה העניק גבאי ליוניברסל מוטורס שירותים "בהיקף כפי שיידרש על-ידי החברה מעת לעת, תוך מתן עדיפות ראשונה לחברה בהקצאת זמנו", ובתמורה לדמי ניהול חודשיים של 100 אלף שקל.

בוועדת התגמול ודירקטוריון יוניברסל מוטורס ציינו, כי "בשים לב לניסיונו הרב של גבאי בתחום בכלל ובחברה בפרט, התנאים המעודכנים הינם סבירים וראויים לתפקידו ומשקפים את טובת החברה".

יוניברסל מוטורס, הנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח ונמצאת בשליטת משפחת עיני (אשר לגבאי קרבה משפחתית אליהם), היא יבואנית רכבי ג'נרל מוטורס לישראל, ובהם שברולט, קאדילק ואיסוזו, וכן היא פועלת בתחום השירות והחלפים למכוניות, בתחום הליסינג, בתחום השכרת הרכב ועוד. מינויו של גבאי ליו"ר הפניקס נעשתה לאחר השלמת רכישת השליטה בה על-ידי קרנות ההשקעה הזרות סנטרברידג' וגלאטין פוינט, מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה, תמורת קרוב ל-1.6 מיליארד שקל.

בני גבאי, הפניקס / צילום: אלי יצהר, גלובס
 בני גבאי, הפניקס / צילום: אלי יצהר, גלובס