בכיר באפל: תלמידים שישתמשו במחשבים של גוגל לא צפויים להצליח

פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק באפל, התייחס בראיון לאתר "CNET" למחשבי "כרומבוק" של גוגל: "אם כל מה שאתה רוצה זה לעשות מבחנים לילדים, אולי מחשב זול יוכל לעשות זאת. אבל התלמידים לא הולכים להצליח"

תלמיד עם מחשב נייד / צילום: שאטרסטוק
תלמיד עם מחשב נייד / צילום: שאטרסטוק

פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק באפל, אמר בראיון לאתר "CNET" שהתפרסם אמש כי תלמידים שמשתמשים במחשבים הניידים של המותג "כרומבוק" של גוגל לא צפויים להצליח בלימודיהם. "מחשבי הכרומבוק נכנסו לכיתות הלימוד כי הם כלים זולים עבור ביצוע מבחנים", אמר שילר בראיון בו קידם את דגם המקבוק פרו החדש של אפל שעולה 2,400 דולר. "אם כל מה שאתה רוצה זה לעשות מבחנים לילדים, אולי מחשב זול יוכל לעשות זאת. אבל התלמידים לא הולכים להצליח". שילר טען כי במחקר שנעשה בעבר באפל, מצאו כי ילדים לומדים באופן הטוב ביותר כשהם מראים מעורבות גבוהה בתהליך הלמידה, ועל מנת להביא את המעורבות לשיא, בתי ספר צריכים לרכוש "כלי לימוד שנמצאים בחוד החנית הטכנולוגית". הוא הוסיף כי אייפד של אפל הוא "הכלי האולטימטיבי באמצעותו ילד יכול ללמוד".

בציוץ שפרסם שילר לאחר פרסום הריאיון הוא טען כי "לכל ילד יש את הפוטנציאל להצליח". והוסיף כי "בשיחה המלאה עם CNET, ערכנו דיון לגבי מתן תוכן, תכנית לימודים וכלים לילדים ומורים, להם הילדים זקוקים כדי ללמוד, לצמוח ולחקור, ולא רק כדי לעשות מבחנים".

ב-2018, 60% מהמחשבים והטאבלטים שנרכשו עבור בתי ספר בארה"ב היו כרומבוקים, 22% היו מחשבים עם מערכת ההפעלה ווינדוס של מיקרוסופט, ו-18% היו מוצרים של אפל, לפי הערכות חברת Futuresource Consulting. שוק החינוך משמעותי עבור חברות הטכנולוגיה מאחר שהתלמידים עשויים להתרגל למוצרים של חברה מסוימת ולהישאר לקוחות שלה גם בעתיד. גם טים קוק, מנכ"ל אפל, כינה בעבר את מחשבי הכרומבוק הם "מכונות מבחנים".