יצרנית מכונות כריית הביטקוין מנמיכה ציפיות לקראת הנפקה ראשונית בנאסד"ק

Canaan הסינית, החברה השנייה בגודלה בתעשיית מכונות הכרייה של מטבעות קריפטו, מתכננת להנפיק 10 מיליון ADS במחיר יעד של 11-9 דולרים למניה • במחיר זה תוכל החברה לגייס לכל היותר 100 מיליון דולר - ולא 400 מיליון דולר, כפי שהעריכה לפני כשבועיים

מטבע דיגיטלי /צילום: שאטרסטוק
מטבע דיגיטלי /צילום: שאטרסטוק

חברת Canaan הסינית, היצרנית השנייה בגודלה בתעשיית מכונות הכרייה של מטבעות קריפטוגרפיים, מנמיכה ציפיות לקראת ההנפקה הראשונית (IPO) של מניותיה בבורסת נאסד"ק. אתמול (ד') עדכנה כנען בהודעה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי בהנפקת ה-ADS ("מניות פיקדון אמריקאיות") שלה היא מתכננת להנפיק 10 מיליון ADS, במחיר יעד של 11-9 דולרים למניה.

במחיר המניה העדכני שנקבה כנען בהודעתה ל-SEC, תוכל החברה לגייס בהנפקה לכל היותר כ-100 מיליון דולר. היקף הגיוס המוערך נמוך משמעותית מזה שציינה כנען בבקשה המקורית שהגישה ל-SEC בסוף אוקטובר, כפי שפורסם ב"גלובס", אז העריכה כי תגייס סכום של 400 מיליון דולר. מחיר היעד ל- ADS של כנען משקף לחברה, המייצרת ומשווקת את מכונות כריית הביטקוין תחת המותג Avalon, שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר.

חברות זרות המבקשות לרשום את מניותיהן למסחר בארה"ב, עושות זאת פעמים רבות בהנפקת ADS - איגרות הנסחרות בבורסות לניירות ערך בארה"ב. בדרך כלל, כל איגרת (מניית "פיקדון") כזאת מייצגת יותר ממניה "רגילה" אחת של החברה המנפיקה. בהנפקה שמתכננת כנען בנאסד"ק, כל ADS תייצג 15 מניות רגילות מדרגה A של החברה הסינית.

בהודעתה לרשות ניירות ערך האמריקאית בסוף אוקטובר, הציגה כנען את תוצאותיה הכספיות. לדברי החברה, ברבעון השלישי של 2019 רשמה רווח של 13 מיליון דולר על הכנסות של 95 מיליון דולר. את המחצית הראשונה של 2019 סיכמה החברה הסינית עם הפסד של 45 מיליון דולר. עוד על פי הנתונים שהציגה כנען, במחצית הראשונה של השנה היא החזיקה בנתח של כ-23% מהמכירות של מכונות לכריית ביטקוין בעולם, בעוד שמתחרתה הגדולה, Bitmain הסינית, החזיקה בנתח של כ-65% מהשוק.

בינתיים, על פי דיווחים שהתפרסמו בסוף אוקטובר, גם ביטמיין נערכת לקראת הנפקה ראשונית של מניותיה בארה"ב. כפי שפורסם ב"גלובס", אתר החדשות הסיני Tencent News דיווח לפני כשבועיים כי ל-SEC הוגשה בקשה חשאית של ביטמיין לאשר את רישום מניותיה למסחר בארה"ב. שתי החברות, ביטמיין וכנען, נכשלו בעבר בניסיונותיהן להנפיק את מניותיהן בבורסה לניירות ערך של הונג קונג.

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים, ירד בשבוע האחרון ב-5.5%, ונסחר היום אחר הצהריים במחיר ממוצע של 8,740 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. שער הביטקוין (BTC) הנוכחי משקף למטבע שווי שוק של כמעט 158 מיליארד דולר - כ-66% משוויו הכולל של שוק הקריפטו, המונה קרוב ל-4,800 סוגי מטבעות שונים. מתחילת 2019 עלה מחירו של הביטקוין בכ-130%, לאחר שבשנה שעברה צנח ביותר מ-70%. 

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.