המסרונים המפלילים של בעלי בזק ו-250 סמסים בין שרה נתניהו לאיריס אלוביץ': נחשפו תמלילי חקירת אשת רה"מ

בתוכנית "המקור" בערוץ 13 נחשפו הערב תמלילים מחקירתה של שרה נתניהו, שאף מעומתת עם תכתובות בין שאול אלוביץ' ומנכ"ל וואלה דאז אילן ישועה • אלוביץ' קושר בתכתובות במפורש בין סיקור חיובי להטבות רגולטוריות • נתניהו נדרשת להגיב על מעורבותה בענייני משרד התקשורת ובהפעלת לחץ לקבלת סיקור חיובי

שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה / צילום: מרים צחי
שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה / צילום: מרים צחי

בתוכנית "המקור" בערוץ 13 פורסמו הערב (ה') תמלילי חקירתה של שרה נתניהו בתיק 4000. התמלילים מתייחסים לניסיונות השפעתה לכאורה של אשת ראש הממשלה על הסיקור התקשורתי, בעיקר באתר וואלה, ומראים כיצד החוקרים עימתו אותה עם מסרונים שבהם בכירי וואלה מתארים את הלחץ שהופעל עליהם, ואת העובדה שנתניהו סירבה לעימות עם עדי מדינה בפרשה.

כמו כן, נחשפו בתוכנית חומרים הקשורים לאישור עסקת בזק-yes, שעל-פי כתב החשדות הייתה הבטחת התמורה שקיבל שאול אלוביץ' עבור הסיקור החיובי באתר שהיה אז בבעלותו.

מהחקירות עולה גם יחס שלילי של הגברת נתניהו לגלעד ארדן ולאיילת שקד.

חוקרת: "פניתם גם לגבי הכפשות על השר ארדן ועל בנט, שזה על פניו אג'נדה ימנית,.

שרה: "כל האג'נדה היא ימנית כלפי ימניים אמיתיים, לא מתחזים".

חוקרת: "ארדן הוא חלק מהליכוד".

שרה: "ארדן יצא מאחורי גבו של ראש הממשלה והוביל אותו בשקר ובכזב להקים את תאגיד השמאל של נוני מוזס, ובנט הוא אדם שיחד עם השנייה, עם החברה שלו איילת שקד, הגישו חוק לסגירת 'ישראל היום', העיתון הימני. עובדה שהם מאותרגים ומלוקקים ליקוקים אדירים על-ידי השמאל".

בהמשך מעמתת החוקרת את שרה נתניהו עם עדותו של עד המדינה שלמה פילבר.

חוקרת: פ"ילבר אומר שאת מעורבת במשרד התקשורת, ושראש הממשלה שומע בעצתך בענייני תקשורת".

שרה: "שקר". 

חוקרת: "בתחילת שנת 2017 ניר חפץ הגיע לפילבר אחרי פגישה איתך ועם ראש הממשלה ואמר לו ששניכם כועסים על אלוביץ' כי הוא דופק אתכם בסיקור, ולכן הוא ביקש מפילבר שלא יעזור לו יותר בענייני משרד התקשורת".

שרה: "אין דבר כזה. זה שהם הפסיקו את הסיקור הזה - בסדר, כעסנו על אלוביץ', אבל בלי קשר לראש הממשלה".

בהמשך החוקרות מציגות לאשת ראש הממשלה תכתובת סמסים בין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', למנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה, מהן עולה כי מבחינת אלוביץ' הסיקור החיובי הוענק בתמורה לסיוע רגולטורי, ומבקשות את התייחסותה. 

אלוביץ': "אתה לא חושב שהגזמנו עם ציפי? (לבני)".

ישועה: "אי-אפשר לא לצטט את מנהיגי המפלגות".

אלוביץ': "אני לא צריך חתימה של ציפי השבוע".

ישועה: "אנחנו מצנזרים ידיעה אחרי ידיעה. בסדר, אגביר את הלחץ".

אלוביץ': "לכתבים הצדקניים לא ייגרם כל נזק, ואילו לי ייגרם נזק אדיר. הוא צריך לחתום השבוע. אם הוא לא חותם, אין עסקה".

"אנחנו מקבלים את הסיקור הנורא והשקרי ביותר בתקשורת הישראלית"

שרה נתניהו לא מתרשמת. היא כותבת על הדפים: "אנחנו מקבלים את הסיקור הנורא והשקרי ביותר בתקשורת הישראלית".

חוקרת: "שאול אלוביץ' כותב: 'תוריד מיד, זה ימנע את אישור yes'".

שרה: "דבר שנראה לי הזוי, ואין לי קשר לזה".

חוקרת: "הוא ממשיך וכותב לו 'אני הורג אותך'".

שרה: "אז אולי תפתחו חקירה שאולי הוא שכר רוצח שכיר להרוג אותו, נו באמת".

תגובות: "הדלפות שקריות, מרושעות וממוחזרות" 

מטעמה של שרה נתניהו נמסר בתגובה: "ההדלפות הפליליות הכוזבות, השקריות, המרושעות והממוחזרות שאתם מפרסמים נחקרו, ונקבע כי אין בהן דבר וחצי דבר. אבל כמה לא מפתיע שבמקום להודות שבמשך למעלה משלוש שנים ניהלתם אחרי שרה נתניהו ציד אדם ושפכתם את דמה לשווא, אתם ממשיכים לנסות לטפול עליה האשמות-שווא מרושעות. הכול כדי להנציח את התדמית הכוזבת והשקרית שאתם כל-כך מתאמצים להדביק לה, במסע תקשורתי מגמתי ומתוזמן. איזו צביעות, תתביישו". 

מטעמו של שאול אלוביץ' נמסר כי "הסכר נפרץ, והשיטפון של ההדלפות עולה על גדותיו ומזהם את המעט שעוד נותר מהליך משפטי ראוי והוגן. הציבור כבר יודע שאל לו לסמוך על קטעי הדלפות וחלקי תמלילים הלקוחים ממאות אלפי עמודים של מסמכים ועדויות ואשר מוכיחים, כפי שטענו באריכות בשימוע, שמר אלוביץ' לא עבר את העבירה המיוחסת לו".

מטעם זאב רובינשטיין נמסר בתגובה כי "למן הרגע הראשון טענו בתוקף כי למר רובינשטיין אין כל קשר לחשדות, וכי הוא פעל בתום-לב מוחלט ומתוך חברות כנה ואמיתית עם הגברת נתניהו, והסמס ששודר הערב רק מוכיחים זאת באופן הברור ביותר.

"העיתוי של המסרונים שהצגתם, כמו גם תוכנם הנעדר כל רמז על עניין של מוטיבציה כזו או אחרת מצידו של אלוביץ' או ישועה אל מול הרגולטור, כי אם תוכן המלא הומור, הקרוב המתלוצץ והחברי ובניסיון אמיתי לסייע לאישה שהיא חברה קרובה אל מול תקשורת שהייתה עוינת אותה באופן קיצוני, מעידים כי מדובר היה בפניות תמימות ומצומצמת מצידו של זאב בתום-לב מוחלט.

"הסמס לא נשלחו בנקודות זמן בהן היה כל עניין לאלוביץ' לקדם דבר מה אצל הרגולטור; ההפך הוא הנכון, וטענה כאילו שנתניהו היה נזקק לאדם שחי מעבר לים לסיוע מול ערוץ תקשורת - כאשר הוא מוקף יועצי תקשורת משלו ואף מצוי לטענת כתב החשדות עצמו עם אלוביץ' ואשתו בקשר צמוד - הופך טענה זאת לטענה אבסורדית במיוחד ואף חסרת כל שחר.

"מר רובינשטיין ידוע לכל מי שמכיר אותו כאדם חם, טוב-לב, אנושי ומלא רצון לעזור ולסייע, אלה הן אורחותיו ודרכי חייו, וכאלה היו פניותיו הרנדומליות והמועטות לחבריו ישועה ואלוביץ', אך ורק מתוך רצון כנה לסייע לאישה שראה בה חברה קרובה.

"יודגש, וכך עולה באופן מובהק גם מן הראיות בתיק, כי למר רובינשטיין לא הייתה כל ידיעה בדבר מגמות או תוכניות אחרות במשרד התקשורת, וממילא לא היה לו כל קשר אליהן בכל דרך.

"המדובר בפניות לסייע לחברה במצוקה, בפרסום של פעולות צדקה שעשתה או עניינים אחרים כפי שנהוג כל יום בממשקים השונים מול כלי תקשורת בכל הנוגע לאדם פרטי כשרה נתניהו, וזו בלבד.

"ראוי להעיר כי הדברים משתלבים בראיות באופן מובהק וחד-ערכי, והכול כפי שהבאנו בהרחבה במסגרת השימוע, וצר לנו על שרבובו מראש של מר רובינשטיין לתוך כתב החשדות. אנו סמוכים ובטוחים כי במועד ההחלטה ייצא מר רובינשטיין מעניין זה, ולא יוגש נגדו כל כתב אישום".

*** חזקת החפות: היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו. יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול אלוביץ' וזאב רובינשטיין הם בגדר חשודים, מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.