המכתב והנזיפה: פרקליט המדינה שי ניצן ניסה לגייס שופטים לתמיכה בפרקליטות

לפי הדיווח, בין המכותבים על מכתבו של שי ניצן היו שופט העליון עוזי פוגלמן, בעבר בכיר בפרקליטות, ומספר שופטים במחוזי • פרקליטות המדינה: "הנהלת הפרקליטות נוהגת מזה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות" • דוברות הרשות השופטת: "מדובר בתקלה, והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה"

פרקליט המדינה שי ניצן / צילום: רפי קוץ
פרקליט המדינה שי ניצן / צילום: רפי קוץ

אחרי שחשף זאת אתמול בחשבון הטוויטר שלו, הבוקר (ו') פירסם עיתונאי "מעריב" קלמן ליבסקינד כי פרקליט המדינה שי ניצן שלח ביום רביעי מכתב ובו הוא מעדכן בשורה של נושאים שבגינם הפרקליטות ניצבת בעין הסערה. ניצן ביקש מהמכותבים להתראיין ולגבות את הפרקליטות על רקע המתקפות נגדה.

בין המכותבים היו שופט העליון עוזי פוגלמן, בעבר בכיר בפרקליטות, וכן שניים משופטי בית המשפט המחוזי בירושלים. לחלק מהנמענים תיתכן זיקה עתידית, מתוקף תפקידם, לתיקי נתניהו, והם עשויים לדון בעניינו במקרה שיוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

דוברות הרשות השופטת: "מדובר בתקלה, והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה"

מדוברות הרשות השופטת נמסר הבוקר כי "בתגובה לפרסומים בתקשורת בעניין מכתבו של פרקליט המדינה שי ניצן ובהמשך לפניות כתבים בנושא, אנו מבקשים להבהיר: מכתבו של פרקליט המדינה, הכולל מידע פומבי 'הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות', נשלח ברשימות תפוצה של מנהלים לשעבר בפרקליטות המדינה ובהם ארבעה שופטים מכהנים".

ברשות השופטת ביקשו להוסיף כי "בשיחה שקיימה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות עם פרקליט המדינה הבוקר, היא הבהירה כי אין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימות התפוצה, וביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה. פרקליט המדינה הסביר כי מדובר בתקלה, והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".

הבהרה מטעם הפרקליטות: "הנהלת הפרקליטות נוהגת מזה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות, ובמסגרת זו לקיים גם מפגשים וכן להעביר לידיהם מעת לעת עדכונים והודעות שמפרסמת הפרקליטות לציבור ולתקשורת, על-מנת שיכירו את הדברים.

"יובהר כי שופטים מכהנים ממילא אינם מתראיינים בתקשורת בענייני הפרקליטות או בכלל, וגם אינם מגיעים למפגשים אלה.

"אתמול הוציא פרקליט המדינה מייל עדכון לכל יוצאי הנהלת הפרקליטות בעבר, המעדכן אותם כי הוא נפגש עם כמה מנהלים לשעבר כדי להתייעץ עמם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות שרבו לאחרונה, וביקש ממשתתפי הישיבה כי יסכימו להופיע בתקשורת כאשר עולה נושא הפרקליטות. המייל נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה עשרות מנהלים, ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים, ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת.

"בעקבות איתור התקלה הורה פרקליט המדינה להשמיט את ארבעת השופטים המכהנים מיידית מרשימת התפוצה.

"עוד יודגש כי המידע שהועבר למנהלים לשעבר היה מידע פומבי וגלוי, ומעולם לא הופץ אליהם שום מידע שאינו פומבי. עדכון על כך נמסר הבוקר לנשיאת בית המשפט העליון.

"צר לנו שטעות זו, שאירעה בתום-לב, נוצלה להעלאת טיעונים מופרכים בדבר 'תדרוכים פסולים' כביכול של פרקליט המדינה לשופטים מכהנים.

"במסגרת המייל כאמור לא נשלח דבר שלא פורסם בהודעות דוברות רשמיות, ואין פגם בעדכונם ובשיתופם של יוצאי הפרקליטות באתגרים הברורים בימים אלה, כנהוג וכמקובל בארגונים רבים אחרים".