שלושת הבניינים בנגבה בנס ציונה עברו תמ"א 38 ומציגים את החניון הרובוטי הראשון בעיר

שלושה בניינים בנס ציונה פנו לחיזוק בזה אחר זה • אחת הדיירות: "בפעם הקודמת שהיו אזעקות עוד רצנו למקלט, עכשיו יש לנו ממ"ד"

רחוב נגבה, נס ציונה / צילום: watchwork
רחוב נגבה, נס ציונה / צילום: watchwork

דבר הדיירים:

נילי בן חמו, בעלת דירה בנגבה 3: "בפעם הקודמת שהיו אזעקות עוד רצנו למקלט המשותף - הפעם כבר יש לנו ממ"ד".

סיפור הפרויקט:

קבוצת י.ד.ר מקימה שלושה בניינים ברחוב נגבה בנס ציונה במסגרת תמ"א 38, כל הפרויקטים הם עיבוי וחיזוק והבניין. נגבה 3 הוא הראשון בעיר שקיבל היתר בנייה במסגרת התוכנית.

לאחר שהשכנים בנגבה 5 ראו שהפרויקט יוצא לדרך, הם פנו ליזם בבקשה שיבצע גם אצלם. הפעם הזמן לקבלת היתר היה קצר יותר קצר, מכיוון שהעירייה כבר הספיקה להתנסות בפרויקט אחד, אולם החליטה לא לאשר עוד חניה במכפילי חניה. מנכ"ל י.ד.ר, ציון אוטמזגין, אומר כי "מצאנו פתרון בדמות חניה רובוטית מלאה, וזה החניון הרובוטי הראשון בעיר. מאחר שמדובר בפתרון שייקר את הפרויקט בכשני מיליון שקל, איפשרה לנו העירייה להגיש את הבניין במסגרת תב"ע נקודתית ובכך ניתנו יותר זכויות לבניין, בין היתר שני פנטהאוזים ששטחם העיקרי הוגדל על חשבון המרפסות". אחריהם פנו גם השכנים מנגבה 7, וכרגע הבניין מחכה להיתר.

התמורה ליזם:

בנגבה 3 תוספת 10 דירות (ל-16 קיימות), בנגבה 5 תוספת 11 דירות + הגדלה של הפנטהאוזים (היו 16 דירות), בנגבה 7 תוספת של 20 דירות (במקור היו 24 דירות).

התמורה לדיירים:

בנגבה 3 ו-5 תוספת של 20 מ"ר לשטח, כולל ממ"ד ומרפסת, מעלית, החלפת תשתיות, שיפוץ. בנגבה 7 תוספת 25 מ"ר לשטח הדירה, כולל ממ"ד ומרפסת.

לו"ז:

בנגבה 3 הפרויקט אוכלס לפני כשנה, בנגבה 5 ממתינים לקבלת טופס איכלוס, בנגבה 7 ממתינים להיתר בנייה.

יזם: קבוצת י.ד.ר