אג"ח מטומי מזנקת: דיווחה על הסכם למכירת החברה הבת טים אינטרנט ב-46 מיליון אירו

אם המכירה תצא לפועל, תוכל החברה החבוטה לפרוע את מלוא החוב שלה למחזיקי האג"ח • מטומי מחזיקה ב-90% ממניות טים אינטרנט, שהיא למעשה פעילותה היחידה • כ-19.1 מיליון אירו מהסכום יועבר ל-Rainmaker, מייסדי טים אינטרנט שמכרו למטומי את ה-90%

מניית מטומי  עולה היום (א') במהלך יום המסחר בבורסה בת"א ב-8%, ואיגרות החוב שלה מזנקות בכ-16% (משקפות תשואה של 19% לפדיון). זאת לאחר שחברת האינטרנט דיווחה במהלך סוף השבוע על כך שחתמה על הסכם מחייב למכירת מניות החברה הבת, טים אינטרנט. גם לאחר העלייה שווי החברה זניח - 12 מיליון שקל בלבד לאחר שהמניה איבדה 98% מאז נרשמה למסחר בפברואר 2016. 

מטומי מחזיקה ב-90% ממניות טים אינטרנט, שהיא למעשה פעילותה היחידה של החברה. המכירה - שנדחתה ונקלעה בעבר לקשיים - יוצאת כעת אל הפועל בתמורה כוללת של כ-45.9 מיליון אירו, רובו במזומן. לא כל הסכום יגיע למטומי - סך של כ-19.1 מיליון אירו יועבר לידי Rainmaker, מייסדי חברת טים אינטרנט שמכרו לאורך השנים את ה-90% לידי מטומי, לפי שווי שגדל והלך לחברה הבת.

את ה-10% האחרונים הייתה מטומי אמורה להעביר לריינמייקר לפני כשנה, אך בשל חשש שלא תוכל לשרת את החוב למחזיקי האג"ח שלה היא פתחה במגעים עימם, ולאחר מספר חודשים נחתם הסדר חוב. למעשה, מטומי תרכוש כעת מריינמייקר את ה-10% בתנאים המקוריים, כך שנוצר מצב שלפיו ריינמייקר תקבל כ-40% מהתמורה עבור 10% מהמניות. עם זאת, מדובר בחדשות חיוביות גם למטומי, משום שכעת החברה תוכל לפרוע את מלוא החוב שלה למחזיקי איגרות החוב. בסוף הרבעון השני החוב שלה למחזיקי האג"ח בת"א היה 28.3 מיליון דולר ויתרת המזומנים שלה הסתכמה ב-11.9 מיליון דולר.

העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של מטומי והחברה זימנה אסיפה, לצורך הצבעה על כך, ל-23 בדצמבר. במכתב ששלח יו"ר החברה סמי תותח (מקרן ויולה) לבעלי המניות, הוא ממליץ להם להצביע בעד ההצעה, וכותב שהיא תואמת לאינטרסים של בעלי המניות, וכי אם היא לא תאושר הדירקטוריון סבור שזה יפגע מהותית ביכולת החברה לפתור את האתגרים הפיננסיים שלה.

עוד נכתב שם, כי "לאחר השלמת העסקה, החברה תבחן את האפשרויות העומדות בפניה בהקשר של הרישום למסחר בתל אביב ובלונדון". נכון להיום, שווי השוק של מטומי הוא כ-14 מיליון שקל. מנייתה נפלה בכ-99% מאז ההנפקה הראשונית שלה בלונדון בשנת 2014.