מטוס איירבוס שאינו מוחכר יסב לגלובל כנפיים הפסד של 6 מיליון דולר ברבעון השלישי

גלובל כנפיים עדכנה בחודש ספטמבר, בעקבות קריסתה של תומאס קוק, כי היא מחכירה לה מטוס איירבוס 330-300, וכי יתרת דמי החכירה העתידיים להם היא זכאית ממנו עומדת על יותר מ-9 מיליון דולר

מטוס איירבוס / צילום: רויטרס
מטוס איירבוס / צילום: רויטרס

ירידת ערך של שניים ממטוסיה של חברת גלובל כנפיים , העוסקת ברכישה, החכרה ומכירת מטוסים, צפויה להסב לה הפסד של כ-5.4 מיליון דולר (לפני מס) ברבעון השלישי של השנה - כך עולה מעדכון שפרסמה בסוף השבוע החברה שבשליטת בני הזוג תמי ודדי בורוביץ'. זאת בהתאם להערכת החברה, כי היא תרשום ירידת ערך של כ-7.5 מיליון דולר, "אשר תיזקף לסעיף הוצאות אחרות" בגין שני מטוסי איירבוס 330-300.

מדובר, לפי גלובל כנפיים, במטוס שאינו מוחכר כיום, ואשר בגינו תירשם לה הפרשה לירידת ערך של 6 מיליון דולר, ובמטוס נוסף (ללא מנועיו), אשר הוחכר מחדש, אחרי שהוחכר לקבוצת התיירות הבריטית הוותיקה תומאס קוק, אשר קרסה, וירידת הערך שלו תסתכם בכ-1.5 מיליון דולר נוספים.

בגין המטוס האחרון גלובל כנפיים צפויה להכיר גם בהכנסות, בהיקף של 2.2 מיליון דולר, "מכוח מכתבי אשראי שמימשה החברה במסגרת הליך סיום הסכם החכירה המקורי למטוס זה". הכנסות אלה יקזזו את ירידת הערך ויניבו לחברה בסך הכל כ-700 אלף דולר בסעיף הכנסות אחרות (נטו).

גלובל כנפיים עדכנה בחודש ספטמבר, בעקבות קריסתה של תומאס קוק, כי היא מחכירה לה מטוס איירבוס 330-300, וכי יתרת דמי החכירה העתידיים להם היא זכאית ממנו עומדת על יותר מ-9 מיליון דולר. כמה שבועות לאחר מכן, הודיעה גלובל כנפיים כי חתמה על הסכם חכירה חדש למטוס מול "חברת תעופה חדשה שהוקמה, המבוסס על הסכם החכירה המקורי למעט מספר שינויים והתאמות", במסגרתם הופחתו בין היתר דמי החכירה ל-7.5 מיליון דולר, במקום 9.7 מיליון דולר בהסכם המקורי.

מדובר במטוס משנת ייצור 2000 בו מחזיקה גלובל כנפיים עם שותף, המחזיק בזכויות במנועי המטוס, וזכויותיה של גלובל כנפיים הן בגוף המטוס.

מניית גלובל כנפיים נהנית עד כה משנה חיובית, ומתחילתה של 2019 טיפסה בכ-35%, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-220 מיליון שקל. בשליטה בגלובל כנפיים מחזיקים כאמור בני הזוג בורוביץ', באמצעות חברת כנפיים, שמחזיקה גם בשליטה בחברת התעופה אל על.