אחרי אילת, ים המלח וירושלים: הקורקינטים השיתופיים מגיעים לחיפה

החל ממחר יוצבו 150 קורקינטים שיתופיים להשכרה של LEO ברחבי העיר • מחיר ההשכרה בחיפה יהיה זהה לזה שמשלמים בכל חלקי הארץ

אחרי אילת, ים המלח וירושלים - הקורקינטים השיתופיים מגיעים גם לחיפה. החל ממחר (ב') יוצבו 150 קורקינטים שיתופיים להשכרה של LEO ברחבי העיר.

LEO היא חברת הקורקינטים השיתופיים הישראלית היחידה בענף. לאחרונה הציבה LEO קורקינטים להשכרה בים המלח ושינתה במקביל את מודל העבודה שלה, כשהיא מפעילה את השכרת הקורקינטים באמצעות תחנות עגינה בלבד. התחנות פזורות בשטחם של בתי עסק ומתחמים שונים, והן משמשות גם לטעינה.

את המעבר למודל B2B הסביר ל"גלובס" כפיר בן שושן, מבעלי LEO, כפועל יוצא של ונזליזם וגניבות שחוותה החברה בתל-אביב, ממנה היא כבר הספיקה להוציא בינתיים את כל הקורקינטים שלה. LEO פרוסה במודל דומה גם באילת, כשתחנות העגינה נמצאות במלונות פתאל ובקרב עסקים שונים בעיר. כעת כאמור מגיעה LEO גם לחיפה.

החברה חתמה על הסכם עם היזם החיפאי איתן פרדו-רוקואס, שיהיה אמון על הפעלת הפרויקט בעיר. מחיר ההשכרה בחיפה יהיה זהה לזה שמשלמים על השכרה בכל חלקי הארץ ובכל החברות: 5 שקלים מחיר קבוע לשחרור נעילת הקורקינט ועוד חצי שקל לכל דקה של רכיבה. הקורקינטים של LEO יהיו זמינים לרכיבה 24/7.

גם בחיפה כל הכלים של LEO יחוברו לתחנות עגינה שמשמשות גם לטעינת הכלים, ולפיכך כל הנסיעות מתחילות ומסתיימות בתחנות השונות. התחנות ממקומות בין היתר במכללת תלתן, בקניון סיטי סנטר, במכללת אונו ובבניין פורטאון. בימים אלה מתנהל משא-ומתן עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה ומוסדות אקדמאים נוספים.

כאמור, מהיום (א') גם ירושלים מצטרפת למפת הקורקינטים שמרוכזת עד כה בעיקר בתל-אביב וסביבתה. במסגרת פיילוט שהחל היום פוזרו כ-60 קורקינטים להשכרה באזור הר חוצבים בעיר. בהתאם להסכם מול העירייה יפעלו בירושלים שלוש המפעילות ליים, בירד ו-ווינד. הפיילוט יימשך מספר שבועות, ולאחריו יוחלט האם להרחיב את הפעילות לאזורים נוספים בעיר.

LEO נמצאת בבעלות כפיר ודרור בן שושן (70%); בעלי חברת הקורקינטים אינוקים, אלעד ורד (20%); אלדד ברקוביץ', המשמש גם כמנכ"ל החברה (5%); ואיש העסקים הישראלי המתגורר ביפן, טוני לוי (3%). אחוזים נוספים נמצאים בידי מי שגם משמש כפרזנטור של החברה, אייל ברקוביץ'. עורכי הדין אדיר צבי ויריב רז ייצגו את פרדו-רוקואס בהסכם.