סאני תמשיך לשווק בישראל את מכשירי סמסונג עד תום 2024; מציגה ירידה חדה ברווח

ההסכם עם החברה הקוריאנית, שעל הארכתו דיווחה סאני היום, אמור היה להסתיים בסוף 2020 • כחלק מהארכת ההסכם נקבע כי אם סמסונג תחליט לשווק מחשבים ניידים בישראל, תינתן לסאני זכות סירוב ראשונה להפצתם בישראל

יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, בעל השליטה בסאני תקשורת / צילום: גיזי
יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, בעל השליטה בסאני תקשורת / צילום: גיזי

חברת סאני תקשורת  סלולרית שבשליטת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג (לוקסי) תמשיך לייבא ולשווק בישראל את הטלפונים הסלולריים של חברת סמסונג הקוריאנית לפחות עד תום 2024. היום דיווחה סאני על הארכת ההסכם האסטרטגי עם סמסונג, שאמור היה להסתיים בתום שנת 2020. על פי ההסכם החדש, תמשיך סאני לשמש כיבואנית רשמית של סמסונג בישראל ולשווק בשוק הפתוח כאן טלפונים ניידים, אביזרים וחלקי חילוף מתוצרת החברה הדרום קוריאנית. כחלק מהארכת ההסכם, נקבע עוד כי במידה שסמסונג תחליט לשווק מחשבים ניידים בישראל, תינתן לסאני זכות סירוב ראשונה להפצתם בישראל.

עוד נקבע בהסכם, כי סאני תפעל לפתיחת עשר חנויות בתקופת ההסכם - שתיים בכל שנה - כאשר סמסונג תשתתף בהוצאות הקמת החנויות. בנוסף, סיכמו הצדדים על דרך קביעת יעדי הרכישות מסמסונג וכן הסכמה של סאני שלא לשווק מוצרים המתחרים במוצרי סמסונג, למעט אביזרים למכשירים סלולריים הנמכרים תחת מותג הבית.

במקביל, פרסמה היום סאני את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019, במסגרתן רשמה הכנסות שיא של 329.7 מיליון שקל ברבעון, ששיקפו צמיחה של 4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי סמסונג, הושפעו המכירות לטובה מהצלחת השקת סדרת מכשירי הדגל של סמסונג, ה-Galaxy S10 המשווקים החל ממרץ 2019, מכשיר ה-Note10 המשווק החל באוגוסט 2019 וסדרת מכשירי ה-A.

מכשירים אלו משווקים באמצעות רשת החנויות הארצית של סאני, המונה כיום 22 סניפים, וכן באמצעות ערוצי המכר החדשים של החברה בתחום המסחר האלקטרוני וזרוע הפעילות הייעודית (B2B) במגזר העסקי. לדברי החברה, נתח השוק של סמסונג בישראל מגיע כיום לכ-57% במונחי מספר יחידות וכן לכ-55% במונחי הכנסות.

עם זאת, הרווח הגולמי של סאני דווקא ירד ברבעון השלישי ב-22% ל-33 מיליון שקל (10% מההכנסות), וזאת בשל שינוי בתמהיל מכירות המוצרים וקיטון במכירת החלפים והמוצרים המשלימים. מסיבה זו צנח ברבעון השלישי גם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-54% ל-7.2 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019, מציגה סאני צמיחה של 9.1% בהכנסות ל-923 מיליון שקל וירידה של 60% ברווח הנקי ל-18.7 מיליון שקל. על החולשה בשורה התחתונה השפיעו גם הוצאות מימון גבוהות של 29 מיליון שקל, שהושפעו בין השאר מעליות הפרשי שער של 14 מיליון שקל שנרשמו בגין עסקאות אקדמה על הדולר. 

לדברי משה פרי, מנכ"ל סאני, "סמסונג זיהתה את כוח המכירה והמותג של סאני בשיווק מוצריה בישראל עם נתח שוק שהגיע הרבעון לשיא של 57% משוק הסלולר בישראל, גבוה בהרבה מנתחי השוק של סמסונג במדינות ברות השוואה".

פרי ציין עוד, כי "שוק התקשורת בישראל ב-2019, בדגש על הרבעון השלישי, עובר תמורות משמעותיות ונהנה מתחרות רבה שבאה לידי ביטוי במחירי המכירה ובצורך בביצוע התאמות בפנייה לקהלי יעד שונים. הגמישות העסקית של סאני, לצד היצע המוצרים הרחב של סמסונג, מאפשר לנו להציג צמיחה נוספת ושיפור בהיקף המכירות וברווח ביחס לרבעון השני, על אף אתגרי הסביבה העסקית והתחרותית. בנוסף, הפרשי שער חליפין וירידת שער החליפין של השקל ביחס לדולר השפיעו גם ברבעון השלישי והגדילו את הוצאות המימון".