ענקית הפיננסים פידליטי קיבלה רישיון למכור ביטקוין בניו יורק

הרישיון יאפשר לחברה לגייס לקוחות לפלטפורמה שהקימה לפני כשנה, המציעה שירותי מסחר ומשמורת של מטבעות דיגיטליים • הרגולטור הפיננסי של מדינת ניו יורק נתן עד כה רישיונות ל-23 חברות קריפטו

 פידליטי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
פידליטי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת המטבעות הדיגיטליים של ענקית הפיננסים האמריקאית פידליטי  (Fidelity Investments) זכתה אתמול (ג') באישור רגולטורי לפעול במדינת ניו יורק. האישור יסייע לפידליטי, שמנהלת נכסים בשווי כולל של 7.8 טריליון דולר, לגייס לקוחות חדשים לפלטפורמה שהקימה לפני כשנה, המציעה שירותי מסחר ומשמורת של ביטקוין.

מחלקת השירותים הפיננסיים של ניו יורק הודיעה אתמול, כי העניקה לחברה בת של פידליטי, Fidelity Digital Asset Services LLC, אישור חברת נאמנות, שמתיר לחברה להציע שירותי משמורת ומסחר למשקיעים מוסדיים ופרטיים. לדברי פידליטי, האישור הזה מאפשר לחברת המטבעות הדיגיטליים שלה לעבוד מול קרנות נאמנות וגופי השקעות אחרים בניו יורק, ומסיר בפניה את המכשול העיקרי במתן שירותים ליועצים פיננסיים וללקוחותיהם האמידים, תחת פיקוח רגולטורי.

אביגיל ג'ונסון, מנכ"לית פידליטי, הובילה את החברה בראשותה לבחון את תחום המטבעות הדיגיטליים בחמש השנים האחרונות. פידליטי ערכה ניסויים בכרייה של מטבעות דיגיטליים ובשימוש במערכות מבוססות בלוקצ'יין לצורכי מסחר, לפני שהשיקה את חברת משמורת הביטקוין שלה באוקטובר 2018.

הרגולטור הפיננסי של מדינת ניו יורק העניק עד היום אישורים ל-23 חברות קריפטו, ובהן חברת Coinbase, המפעילה בורסת קריפטו בארה"ב, וחברת Bakkt, שנמצאת בבעלות Intercontinental Exchange, הבעלים של בורסת ניו יורק (NYSE). ואולם, אין הרבה חברות פיננסים שיש להן מעמד יוקרתי בקרב משקיעים פרטיים כמו פידליטי, שהוקמה בבוסטון ב-1946. נכון לספטמבר 2019, יש לחברה 32.1 מיליון לקוחות, ועסקי הברוקראז' וקרנות הפנסיה שהיא מנהלת הם בין הגדולים בעולם.

כניסתה של פידליטי לתחום של משמורת ביטקוין נתפסה בשוק המטבעות הדיגיטליים כאבן דרך משמעותית, שעשויה לעודד עוד חברות ניהול השקעות גדולות בעולם להיכנס לשוק, הידוע בתנודתיות הרבה שלו.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.