SonicWall הובילה השקעה של 10 מיליון דולר בחברת הסייבר פרימטר 81

פרימטר 81 מפתחת טכנולוגיה לגישה מאובטחת מרחוק לרשתות ארגוניות • עוד השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים בחברה, Spring Ventures, ומשקיעים פרטיים שהשתתפו גם בסבב הגיוס הקודם

שגיא גידלי ועמית ברקת, מייסדי פרימטר 81 / צילום: נדב כהן יונתן
שגיא גידלי ועמית ברקת, מייסדי פרימטר 81 / צילום: נדב כהן יונתן

פרימטר 81 (Perimeter 81), המפתחת טכנולוגיה לגישה מאובטחת מרחוק לרשתות ארגוניות, הודיעה היום (ה') על גיוס של 10 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת הסייבר וחומות האשר SonicWall, הנמצאת בבעלות קרן ההשקעות האמריקאית Francisco Partners, כחלק משיתוף-פעולה בין שתי החברות. עוד השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים בחברה, Spring Ventures, ומשקיעים פרטיים שהשתתפו גם בסבב הקודם של 5 מיליון דולר, שנסגר במרץ האחרון. 

החברה הוקמה ב-2018 על-ידי עמית ברקת ושגיא גידלי, שני יוצאי יחידת מודיעין בצה"ל, אשר הקימו וניהלו במקביל את חברת SaferVPN, שנמכרה בכמה מיליוני דולרים לתאגיד J2.

בעוד SaferVPN פיתחה שירותי VPN פופולריים, הטכנולוגיה של פרימטר 81 נועדה להחליף פתרונות אבטחה מסורתיים כמו ה-VPN לפי הודעת החברה. היא משמשת לאבטחת רשתות ארגויות, כולל נכסי ענן ואון-פרם (כלומר שרתים פיזיים בבעלות הארגון) בשיטת Zero Trust - כלומר, מתן גישה באופן שמבוסס על אימות של זהות ולא על אמון. 

"התחלנו לחשוב על הרעיון של פרמיטר 81 ב-2017, בעקבות שתי מגמות שיש היום בארגונים", מספר גידלי, המכהן כסמנכ"ל המוצר בחברה. "מגמה אחת היא המעבר לתשתיות ענן, המון חבורת מתחילות להתבסס על תשתיות ענן כמו AWS וכולי. המגמה השנייה היא כוח עבודה מבוזר שעובד מהבית, ממקומות שונים בעולם ואפילו מחוף הים, וצריך גישה למשאבים הארגוניים, שנמצאים היום גם 'און-פרם' וגם בענן. יצרנו פלטפורמה שמאפשרת גישה למשאבים הארגוניים בצורה קלה, פשוטה ובמודל SaaS".  

החברה פיתחה מנגנון שיוצר רשתות בלחיצת כפתור לפי צורכי הארגון. כל רשת וירטואלית כזו מספקת גישה לסביבות עבודה שונות בארגון, כך שכל משתמש יכול לגשת מרחוק, באופן מאובטח, למשאבים הארגוניים הרלוונטיים אליו. בנוסף, ניתן להגדיר מדיניות אבטחה וגישה לכל משתמש לפי הצרכים וההרשאות שלו על גבי הפלטפורמה. הרשת שבבסיס המוצר של החברה פותחה במשך שש שנים, עוד במסגרת SaferVPN, וכיום היא מיושמת לטובת החברה החדשה. 

שיתוף-הפעולה עם חברת SonicWall מיועד ליצור אינטגרציה של שירותי האבטחה של סוניק וול אל הרשת של פרימטר 81. "זה בא להחליף את הפיירוול הפיזי, כי את כל האלמנטים של פיירוול יהיה אפשר לייצר באופן וירטואלי בענן", אומר גידלי.

לדבריו, שיתוף-הפעולה יקנה לשתי החברות יתרון במירוץ המתקיים בימים אלה בענף רשתות ה-IT. דוח של חברת המחקר והייעוץ גרטנר מאוגוסט האחרון הגדיר תחום חדש בשם SASE (שירות קצה לגישה מאובטחת), המתייחס לפרדיגמת גישה מאובטחת מבוססת תוכנה המותאמת לרשתות ענן ורשתות היברידיות. הפרדיגמה הזו תשים דגש על מחשוב קצה, ועל מתן גישה למשאבים ארגוניים או חסימת הגישה אליהם ממשתמשים ספציפיים. 

"סוניק וול כמו חברות ענקיות אחרות בתחום נמצאות במרוץ לגבי מי יגיע לפתרון הזה קודם", מוסיף גידלי. "המון חברות כמו צ'קפוינט ופאלו אלטו הולכות באותו הכיוון כי השוק עושה עכשיו שיפט מחומרה לתוכנה, שוק שמתאים לענן. המטרה שלנו היא לאגד את כל השירותים גם של האבטחה וגם של הרשת תחת פלטפורמה אחת. שיתוף-הפעולה יאפשר לנו להגשים את החזון של החברה ליצור מוצר משותף של רשת ואבטחה, ולהגיע לצמיחה הרבה יותר מהירה ואגרסיבית".  

מאז השנה שעברה החברה צמחה ב-400% בהכנסות, והן עומדות על מיליוני דולרים ב-2019. בנוסף, הגדילה החברה את מספר הלקוחות שלה מ-180 ל-500, וזאת ב-11 החודשים האחרונים בלבד. החברה לא חושפת את לקוחותיה, אבל מספרת כי ביניהם נמצאות חברות Fortune 500, וכי היא משרתת חברות מתחומים מגוונים בהם הבריאות, המדיה, פיננסים ועוד. 

פרימטר 81 - תעודת זהות 

הקמה: 2018
מייסדים: עמית ברקת ושגיא גידלי
עובדים: 52, כ-30 בישראל
משרדים: תל-אביב וניו יורק
גיוסי הון: 15 מיליון דולר
משקיעים: SonicWall, Spring Ventures