נמשכת החולשה בתוצאות נייר חדרה: "ירידה חדה במחירים שכמותה לא נראתה מאז המשבר הפיננסי העולמי"

הרווח הנקי ברבעון השלישי צנח ב-90% והסתכם ב-2 מיליון שקל בלבד • הרווח בתשעת החודשים הראשונים של 2019, 22 מיליון שקל, משקף ירידה של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד • המנכ"ל: "מלחמת הסחר ארה"ב-סין הובילה למשבר חמור בתעשיית גלילי הנייר לקרטון"

הירידה החדשה במחיר גלילי הנייר לקרטון בעולם ממשיכה לפגוע בתוצאות הכספיות של חברת נייר חדרה . ברבעון השלישי 2019 רשמה החברה התעשייתית רווח נקי של 2 מיליון שקל בלבד, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 20 מיליון שקל שאותו רשמה ברבעון המקביל אשתקד. נייר חדרה, שבשליטת קרן פימי (כ-60%), היא החברה המובילה בישראלי בתחומים של ייצור נייר להדפסה, ייצור גלילי נייר לקרטון, ייצור קרטונים ואריזות, וכן איסוף נייר וקרטון למחזור. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 רשמה החברה רווח נקי של 22 מיליון שקל, המשקף ירידה של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נייר חדרה נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 875 מיליון שקל, לאחר שמנייתה איבדה כ-46% מתחילת השנה בעקבות ההרעה בתוצאות הכספיות של החברה. ירידה זו מחקה את מרבית העלייה החדה שרשמה המניה מאז רכישת השליטה בה בידי קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, בשלהי שנת 2015.

"מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין הובילה למשבר חמור בתעשיית גלילי הנייר לקרטון ולירידה חדה במחירי המכירה בעוצמה שכמותה לא נראתה מאז המשבר הפיננסי העולמי", הסביר גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה. "האירוע, שהוא אקסוגני לשוק בו אנו פועלים, הוביל לפגיעה משמעותית ברווחיות החברה בהיקף המוערך על ידינו בעשרות מיליוני שקלים בשנה. יחד עם זאת, הנהלת החברה מעריכה שהירידה בביקוש ומצב השוק הנוכחי, זמניים". 

נייר חדרה החולשה בתוצאות הכספיות נמשכה גם ברבעון השלישי (במיליוני שקלים)
 נייר חדרה החולשה בתוצאות הכספיות נמשכה גם ברבעון השלישי (במיליוני שקלים)

קוניא הוסיף, כי "מגמת הגידול העקבי בביקוש, שאפיינה את השוק לאורך 30 השנים האחרונות, נוסכת בנו ביטחון באיתנות השוק לאורך זמן. החברה נוקטת מספר צעדים על מנת להתמודד עם אירוע זה.

"בין היתר, אנו מנצלים את המאזן החזק ואיתנותה הפיננסית של החברה לביצוע מואץ של רכישת חברות, פעילויות והשקעות הוניות, לטובת המשך שיפור הרווחיות. בימים אלה מושלמת השקעה משמעותית בחברת כרמל, במסגרתה הורחב וחודש אחד משני המקרגלים (קו ייצור לאריזות קרטון) שמפעילה החברה. השקעה זו תשפר את יעילות המקרגל ותגדיל את כושר הייצור וכושר התחרות של החברה".

הודעה זו מצטרפת להודעה קודמת של נייר חדרה מסוף חודש יולי השנה, לפיה תשקיע 200 מיליון שקל בהסבת מכונה מס' 4, מייצור של ניירות כתיבה והדפסה (נייר לבן) לייצור של גלילי נייר ממוחזרים לקרטון (נייר חום). לדברי ליאור הלמן, סמנכ"ל הכספים של נייר חדרה, "מתחילת 2019 ייצרה החברה תזרים של 150 מיליון שקל שקלים מהפעילות השוטפת, גידול ניכר בהשוואה לאשתקד. תזרים מזומנים זה מאפשר לחברה להמשיך ולבצע רכישות ולממש את תוכנית ההשקעות ארוכת הטווח ללא צורך במינוף משמעותי".

בינתיים המשיכה כאמור החברה להציג ירידה בהכנסות עקב הירידה במחירי המכירה של מגזר גלילי הנייר לקרטון וכן של מגזר ניירות כתיבה והדפסה ממנו היא כאמור מתכננת לצאת. ברבעון השלישי ירדו הכנסותיה של נייר חדרה ב-10% ל-386 מיליון שקל, ואילו בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 קטנו הכנסות החברה ב-6% ל-1.245 מיליארד שקל.