שיפור תוצאות חברות הבנות סייע לאלקו לסכם את הרבעון השלישי עם קפיצה של יותר מפי 4 ברווח הנקי ל-130 מיליון שקל

השיפור ניכר בעיקר בדוחות אלקטרה ואלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), שנהנו מרווחים חד פעמיים • כן בולט בסיכום רבעוני שיפור ברווחיה של אלקו מדיה – הכוללת את פעילות בתי הקולנוע "גלובוס מקס", שנרכשה על ידי אלקו בסוף 2017 • הרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים של השנה קפץ פי 3.5, והגיע ל-210 מיליון שקל

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

שיפור בתוצאות החברות הבנות של חברת ההשקעות אלקו, בייחוד אלקטרה ואלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) שנהנו מרווחים חד פעמיים, סייע לה לסכם את הרבעון השלישי של השנה עם קפיצה של יותר מפי 4 ברווח הנקי שלה, שהצטבר ל-130 מיליון שקל, לעומת רווח של 31 מיליון שקל ברבעון המקביל.

כאמור, במרכז שיפור הרווח הרבעוני עומדות תוצאות החברות הבנות, כשאצל אלקטרה בלט רווח חד פעמי (לפני מס) של כ-116 מיליון שקל ממכירת החזקותיה (33%) בשלוש חברות לפעילות גז טבעי לידי קרן ג'נריישן קפיטל. אמ"צ נהנתה מרווח תפעולי של כ-146 מיליון שקל בתוצאות גולן טלקם, עיקרו מהכנסה חד פעמית לאחר ביטול חוזה מכביד.

כך, תרומתה הרבעונית של אמ"צ לרווחי אלקו קפצה פי 9, והגיעה ל-127 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזו של אלקטרה קפצה ב-140%, ל-113 מיליון שקל. גם אלקטרה נדל"ן, החברה הבת הציבורית השלישית של אלקו, נהנתה מרבעון חיובי, בסיכומו תרמה לרווחי חברת האם 27 מיליון שקל - כפול מהרבעון המקביל.

פילוח רווחי אלקו
 פילוח רווחי אלקו

עוד בסיכום רבעוני בולט גם שיפור רווחיה של אלקו מדיה - הכוללת את פעילות בתי הקולנוע "גלובוס מקס" שנרכשה על ידה בסוף 2017, למרות שביחס ליתר הפעילויות של אלקו, זו של זרוע המדיה זניחה יחסית.

בסיכום רבעוני, תרמה אלקו מדיה רווח של 7 מיליון שקל לפעילות אלקו, לעומת רווח של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים תרומתה לרווחי אלקו הסתכמה ב-4 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מלבד הצגת התוצאות, ונתון לפיו השקעתה בפעילות בתי הקולנוע מסתכמת ב-69 מיליון שקל, אלקו לא מפרטת לגבי פעילות זו.

יתר פעילויות חברות הבת של אלקו הציגו שיפור גם בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, כך שהרווח הנקי של אלקו לתשעת החודשים הראשונים של השנה קפץ פי 3.5, והגיע ל-210 מיליון שקל.

עוד בסיכום רבעוני, אלקו מציגה הפסד חד פעמי מפעילויות שהופסקו בהיקף של 14 מיליון שקל, וזאת בעקבות החלטת אלקטרה מחודש אוגוסט האחרון על הפסקת פעילות בתחום הסלולר והתקשורת שהייתה בחברה בת. מתחילת השנה ההפסד בגין פעילות זו מצטבר ל-20 מיליון שקל.

נוסף להחזקותיה בשלוש החברות הבנות הציבוריות, אלקו, הנמצאת בשליטת האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, השלימה בתחילת החודש את רכישת פעילות סופרגז מידי ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי, בתמורה כוללת שנקבעה על 818 מיליון שקל.

לצד הדוחות עדכנה אלקו על החלטת דירקטוריון להכפלת היקף תוכנית רכישה עצמית של מניות לסכום מקסימום של 100 מיליון שקל ואת משך התוכנית עד לנובמבר 2022, במקום השקעה של עד 50 מיליון שקל עד תחילת 2022 עליה החליט הדירקטוריון בתחילת השנה.

מניית אלקו, שהגיבה לתוצאות במגמה חיובית, השלימה זינוק של כ-65% מתחילת השנה, והיא נסחרת סביב רמות השיא שלה, המשקפות לאלקו שווי נוכחי של כ-3 מיליארד שקל.