וול סטריט דהרה לשיא כל הזמנים בציפייה להסכם סחר

הדאו ג'ונס הוסיף 150 נקודות לשיא כל הזמנים, הנאסד"ק קפץ ב-1.3% • ארה"ב: "שלב 1" בהסכם הסחר יכול להיחתם עד סוף השנה • קמהדע וברינסווי זינקו בכ-10% כ"א • טיפאני עלתה בעקבות הרכישה בידי לואי ויטון ב-16.2 מיליארד דולר • בורסות אירופה ננעלו בעליות • ניצחון הדמוקרטים בהונג קונג שלח הבוקר את בורסות אסיה לעליות

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטיo

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בעליות שערים נאות לאחר שבוע של הפסקה במגמת העלייה, והמדדים עלו לשיא כל הזמנים. מדד דאו ג'ונס הוסיף 150 נקודות לערכו וטיפס ב-0.68% לשיא כל הזמנים, מדד הנאסד"ק קפץ ב-1.3%, ומדד S&P 500 עלה ב-0.73%.

21:00

המסחר בניו יורק מתנהל בעליות שערים שדוחפים את מדד המניות לשיא כל הזמנים. מדד הנאסד"ק קופץ ב-1.2%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.6%, ומדד S&P 500 מטפס בשיעור דומה לשיא כל הזמנים ברמה של 3,110 נקודות.

חברת הברוקרים האינטרנטית צ'רלס שוואב הודיעה על רכישת המתחרה טי.די אמריטרייד הולדינג  תמורת 26 מיליארד דולר.

מניית אפל  עולה ב-1.1%, אמריקן איירליינס  מטפסת ב-1.7%, אפלייד מטריאלס  קופצת בכ-4%, אלפאבית  עולה בכ-1%, טיפאני  מזנקת בכ-6% על רקע רכישת לואי ויטון, אנבידיה  קופצת ב-4.4% לאחר העלאת המלצה.

מנייתה של איביי  עולה על רקע ההודעה של החברה על מכירת StubHub תמורת 4.05 מיליארד דולר ל-Viagogo השוויצרית.

ישראליות בוול סטריט

טבע  הישראלית קופצת על רקע הדיווח על מגעים להסדרת פרשת תיאום המחירים בארה"ב.

בריינסוויי  מזנקת בכ-10% על רקע הדוחות ולאחר שהחברה הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש' ד"ר כריסטופר וון ג'אקו, שיתחיל לכהן בתפקידו בינואר 2020.

קמהדע  מזנקת בעוד 10% בהמשך להודעה על כניסתה של קרן פימי להשקעה לפי שווי של 240 מיליון דולר לחברת התרופות.

אודיוקודס  דיווחה הערב על הסדר תשלום תמלוגים חדש עם הרשות לחדשנות בישראל. 

19:44

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות על רקע הציפייה לחתימה על השלב הראשון של הסכם הסחר בין סין לארה"ב עוד השנה. מדד הנאסד"ק מזנק ב-1.2%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%, ומדד S&P 500 מטפס ב-0.6%.

מנייתה של איביי  מטפסת על רקע הודעתה על מכירת אתר מכירות הכרטיסים StubHub תמורת 4 מיליארד דולר.

טבע  מזנקת על רקע הדיווח בבלומברג על מגעים שהיא מנהלת יחד עם חברות נוספות לסיום פרשת תיאום מחירים התרופות בארה"ב.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות על רקע הסנטימנט החיובי בוול סטריט. מדד הדאקס טיפס ב-0.6%, הפוטסי עלה ב-0.9%, ומדד הדאקס עלה ב-0.54%.

בוול סטריט מנייתה של איביי  עולה על רקע ההודעה של החברה על מכירת StubHub תמורת 4.05 מיליארד דולר ל-Viagogo השוויצרית. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של השנה הבאה. 

אנבידיה  זכתה להעלאת המלצה מצד ג'י.פי מורגן ל'משקל יתר'.

בנק ההשקעות UBS העלה המלצה למניית הסברו  ל'קנייה' מ'ניטרלי' על רקע הציפייה למכירות חזקות בבלאק פריידיי.

אובר  מאבדת גובה לאחר שאיבדה את הרישיון לפעול בלונדון. החברה נתקלה בסירוב לחדש את רישיונה מצד (Transport for London (TfL, הגוף הרגולטורי המקומי האחראי על אסדרת התחבורה בעיר ובסביבותיה.

17:20

בורסות וול סטריט דוהרות לשיא כל הזמנים על רקע אופטימיות סחר לאחר דבריו של היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, שאמר כי השלב הראשון בהסכם הסחר יכול להיחתם השנה. זאת בניגוד לדיווחים בשבוע שעבר כי השלב הראשון לא ייחתם עוד השנה. נזכיר כי ב-15 לדצמבר ארה"ב צפויה להטיל מכסים נוספים על סחורות מיובאות מסין, מה שצפוי לספק בהירות לגבי התקדמות המגעים במידה ואלו יידחו שוב.

מניית טבע  הישראלית מזנקת על רקע הדיווח כי החברה מנהלת מגעים יחד עם חברות נוספות לסיום פרשת תיאום המחירים בארה"ב.

 

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות, על רקע התקוות להתקדמות במגעים בין סין לארה"ב. 

מדד הדאו ג'ונס עולה בלמעלה מ-70 נקודות, ה-S&P 500 רושם עליות של 0.3%, הנאסד"ק עולה ב-0.8% בהובלת מניות הטכנולוגיה. Nvidia בראש המדד עם עלייה של 2.4%. אינטל עם עלייה של 1.4%, אפל רושמת עליות של 0.8%, אמזון מוסיפה 1%.

15:40

בוול סטריט נרשמות עליות בחוזים העתידיים, והמשקיעים מצפים להתחדשות הראלי לאחר שבוע של הפוגה. 

באירופה נמשכות עליות השערים על רקע התקוות להתקדמות במגעים בין סין לארה"ב. 

מדד IFO למצב העסקים בגרמניה השתפר בנובמבר, ועמד בהתאם לציפיות על 95 נקודות, לעומת 94.7 בחודש הקודם. הערכת החברות את המצב הנוכחי עלתה ל-97.9 מ-97.8 באוקטובר. 

מכון Ifo ממינכן צופה צמיחה של 0.2% בתמ"ג בגרמניה ברבעון הרביעי. 

מניות Siemens Gamesa  רושמות זינוק חד, לאחר שהחברה זכתה בחוזה של Nexans.

מניית Prysmian  האיטלקית מזנקת לאחר שפרויקט שלה נמסר ללקוח. ואילו טיסנקרופ  הגרמנית צונחת לאחר הורדת המלצה למניה לניטרלי מביצועי יתר, מצד Exane BNP Paribas, והורדת מחיר היעד.      

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות נאות. מדד סטוקס אירופה 600 מוסיף 0.7%, על רקע תקוות המשקיעים להתקדמות בשיחות בין ארה"ב לסין. 

מגזר המשאבים הבסיסיים מוסיף קרוב ל-2%, וכל המגזרים והבורסות נסחרים בטריטוריה הירוקה.

 היועץ לביטחון לאומי בארה"ב, רוברט אובריאן, אמר שלשום כי הסכם "שלב 1" עם סין עדיין יכול להיחתם ב-2019. עם זאת אמר כי ארה"ב לא תוכל להעלים עין מהמחאה בהונג קונג.

באסיה ננעלו הבורסות בעליות שערים על רקע הבחירות בהונג קונג שהבטיחו רוב לדמוקרטים.

חברת לואי ויטון (LVMH ) הצרפתית אישרה כי הגיעה להסכם לרכישת חברת תכשיטי היוקרה האמריקאית טיפאני תמורת 16.2 מיליארד דולר. מניית טיפאני  הנסחרת בגרמניה מזנקת בכ-7%.  

07:00

עליות שערים נרשמות היום (ב') בבורסות אסיה, בעוד המשקיעים עוקבים אחר תגובות השוק לבחירות בהונג קונג על רקע חודשים של מהומות אזרחיות בעיר. מדד הנג סנג  בהונג קונג מתחזק בכ-1.8%. הזינוק בא לאחר שהמועמדים מהמחנה הפרו-דמוקרטי עומדים לפני ניצחון מוחץ בעקבות שיא באחוז ההצבעה, כך דווח ברויטרס.

הדבר מגיע לאחר חודשים של מהומות שטלטלו את העיר, וכעת חלה הפוגה באלימות. אנליסטים מגדירים את ההתפתחות כ"ניצחון מדהים" לפרו-דמוקרטים. 

עליות של כ-0.4% נרשמות היום בשנחאי , וירידות של כ-0.5% בשנזן. 

מדד ניקיי  ביפן מטפס ב-0.8%, בהובלת עליות במניות פאסט ריטיילינג, סופטבנק ופאנוק.

בקוריאה עולה מניית סמסונג בכ-1% ומסייעת לעליות בשיעור דומה במדד קוספי .

עליות של כ-0.4% נרשמות במדד S&P/ASX 200  באוסטרליה. ירידות נרשמות במניית ווסטפק. הבנק הודיע על תוכניתו בתגובה להגשת התביעה לצעדים ולקנס נגדו מצד הרשות למלחמה בהלבנת כספים ובמימון טרור בשבוע שעבר. בין היתר כוללת תוכנית הבנק כעת סגירה מיידית של המערכת להעברת מימון בינלאומי ותגבור מאמצי הפיקוח על פשעים פיננסיים.

בחזית הסחר בין ארה"ב לסין, דווח כי נמוכים הסיכויים לניסוח קרוב של הסכם סחר "שלב 2", לפי גורמים המקורבים לנושא. וושינגטון ובייג'ינג עדיין צריכות להגיע לחתימת הסכם "שלב 1" לפני 15 בדצמבר. 

בניו יורק נעלה וול סטריט את שבוע המסחר שעבר במגמה חיובית. ה-S&P ננעל אמנם בעליות, אולם סגר את השבוע החלש ביותר שלו זה למעלה מחודש. הדאו ג'ונס הוסיף לערכו למעלה מ-100 נקודות, והנאסד"ק עלה ב-0.1%.