שינוי בצמרת: אייר ניו זילנד דורגה כחברת התעופה הטובה בעולם, ומי אחריה?

אייר ניו זילנד דחקה מהמקום הראשון את סינגפור איירליינס, הזוכה בתואר מהשנה שעברה

הבר של אמירייטס במטוס / צילום: אתר החברה
הבר של אמירייטס במטוס / צילום: אתר החברה

חברת התעופה אייר ניו זילנד זכתה בתואר חברת התעופה הטובה ביותר לקראת 2020 - כך קובע אתר הדירוגים AirlineRatings.com. החברה המצטיינת מניו זילנד דחקה מהמקום הראשון את סינגפור איירליינס, הזוכה בתואר מהשנה שעברה. סינגפור איירליינס, אחת החברות המוערכות ביותר בעולם דורגה במקום השני ואחריה ANA (אול ניפון) המצוינת מיפן.

מטוס אייר ניו זילנד / צילום: אתר החברה
 מטוס אייר ניו זילנד / צילום: אתר החברה

במקום הרביעי דורגה החברה האוסטרלית קוואנטס. החמישית היא נציגה מהמזרח התיכון, חברת התעופה אמירייטס ואחריה מי שהתחילה לטוס לאחרונה לישראל - וירג'ין אטלנטיק. במקום ה-8 חברת EVA אייר מטאיוואן. תשיעית מדורגת קטאר אירוויז ואת העשירייה הראשונה סוגרת וירג'ין אוסטרליה.

הדירוג השנה לא הסתפק רק ב-10 החברות המצטיינות כאשר פורסמה רשימה של 20 חברות שזכו להתברג במקומות הראשונים. אחרי העשייריה הראשונה מוזכרות חברות שחלקן גם מוכרות יותר לקהל הישראלי: לופטהנזה, פינאייר, ג'פן איירליינס, KLM, קוריאן איירליינס, הוואיין איירליינס, בריטיש איירוויז, אלסקה איירליינס, דלתא ואתיחד.

אייר ניו זילנד, המנצחת הגדולה של הדירוג, צוינה לטובה בעמידה בזמנים ובשבירת שיאים בדיוק במועדי ההמראות והנחיתות, בחדשנות, בשמירה על הסביבה ובמוטיבציה של אנשי הצוות שלה. הדירוג כלל 12 קריטריונים לרבות גיל צי המטוסים, חוות דעת של גולשים, יעילות, מוצר ושירות. בבחירה באייר ניו זילנד כזוכה ציינו עורכי האתר כי החברה המעסיקה כ-12.5 אלף עובדים הצליחה לגבור על חברות גדולות ובעלות תקציבים גדולים משלה. 

לאייר ניו זילנד יש צי של 116 מטוסים ועוד 17 בהזמנה. הגיל הממוצע של המטוסים הוא 7.2, צעיר בכל קנה מידה. החברה מטיסה 17 מיליון נוסעים בשנה. 

בדירוגים לפי קטגוריות שונות זכתה סינגפור איירליינס במקום הראשון בדירוג המחלקות הראשונות. חברות תעופה רבות אמנם כבר ויתרו על מחלקות ראשונות במטוסיהן, כולל טורקיש איירליינס וגם אל על אבל לסינגפור איירליינס יש לפי הדירוג את המחלקה הראשונה הטובה ביותר. - מדובר בסוויטה שנראית כחדר בבית מלון הכולל מיטה של ממש וכורסה. את הסוויטה הזו החברה מציעה לנוסעיה במטוסי האיירבוס A380s-6. סוויטות כאלו עומדות לרשות הנוסעים בדק העליון של המטוס.

מי שגרפה את התואר החשוב כבעלת מחלקת העסקים הטובה ביותר היא קטאר איירוויז שגם זכתה בתואר החברה עם המזון הטוב ביותר. את מחלקת העסקים של קטאר, QSuites, השוו עורכי האתר לשירות של מחלקה ראשונה ברמה ש"חברות אחרות יכולות רק לשאוב ממנה השראה". קוואנטס האוסטרלית גרפה את התואר כחברה המצטיינת בטיסות פנים ובטרקליני העסקים שהיא מציעה בנמלי התעופה שלה.

הבר של אמירייטס במטוס / צילום: אתר החברה
 הבר של אמירייטס במטוס / צילום: אתר החברה

אמירייטס דורגה ראשונה בכל הנוגע לתכניות הבידור במהלך הטיסה, לרבות הבר המפורסם שלה במטוסי ה-A380. הנוסעים העסקיים מוזמנים ללגום משקאות כשהם ישובים סביב לבר בזמן הטיסה.

מחלקת העסקים של קטאר / צילום: אתר החברה
 מחלקת העסקים של קטאר / צילום: אתר החברה

חברות נוספות שזכו להיכנס לדירוג כוללות את דלתא איירליינס, גמצטיינת בארה"ב, את לופטהנזה כמצטיינת מאירופה ולצד אמירייטס וקתאי פסיפיק בקטגורית החברות הטובות ביותר בטיסות ארוכות טווח. בקטגוריית הלואו קוסט זכו ג'ט בלו מארה"ב, וויז אייר מאירופה, ומאיזור אסיה והמזרח התיכון זכו אייר אסיה ואייר ערביקה.