קבוצת MRC השלימה קבלת מימון של 1.65 מיליארד שקל לרכישת תחנת אלון תבור מחברת החשמל

ההלוואה מקונסורציום בהובלת בנק הפועלים, ניתנה בתנאי לימיטד-ריקורס ובריבית של 3%-2% מעל ריבית EURO SWAP • היא תאפשר ל-MRC להשלים בימים הקרובים את העסקה בהיקף של 1.9 מיליארד שקל, שעליה חתמה אלון תבור ביולי

תחנת הכח אלון תבור /  צילוםיוסי זמיר חברת החשמל
תחנת הכח אלון תבור / צילוםיוסי זמיר חברת החשמל

קבוצת MRC, שרכשה ביולי האחרון את תחנת הכוח אלון תבור מחברת החשמל בכ-1.9 מיליארד שקל, השלימה את קבלת חבילת המימון (הסגירה הפיננסית) לפרויקט. MRC כוללת את חברת מבטח שמיר של מאיר שמיר (35%), רפק אנרגיה הנמצאת בשליטת רפק הבורסאית וקרן התשתיות ג'נרשיין קפיטל (31% בחלקים שווים) וחברת PMEC הסינית.

קונסורציום המממנים, בהובלת בנק הפועלים, העניק ל-MRC הלוואה של כ-1.65 מיליארד שקל ובנוסף מסגרות אשראי בסך של כ-250 מיליון שקל (כוללות ערבויות בהיקף של כ-135 מיליון שקל). ההלוואה, בתנאי לימיטד-ריקורס ובריבית של 2%-3% מעל ריבית EURO SWAP, תאפשר ל-MRC להשלים את העסקה מול חברת החשמל בימים הקרובים. ההלוואה ניתנה ל-14 שנים ושלושה חודשים, ופירעונה יתבצע בתשלומים רבעוניים (קרן וריבית). השלמת הסכם המימון כרוכה בהתקיימות מספר תנאים מתלים, ובין היתר השלמת העסקה.

עוד ארבע תחנות יימכרו

מכירת אלון תבור היא הראשונה מבין חמש תחנות כוח שחברת החשמל התחייבה למכור במסגרת ההסכם לרפורמה בחברה מיולי אשתקד, בקצב של תחנת כוח אחת בכל שנה. תחנת הכוח הבאה שתצא למכרז היא בנאות חובב. בשבוע שעבר סוכם בין MRC לחברת אנרג'יאן, המחזיקה בבעלות על מאגרי הגז הטבעי כריש ותנין, על אספקת גז טבעי לאלון תבור בהיקף של 0.5 מיליארד מטר מעוקב (BCM) בשנה למשך 15 שנים ובסך הכל כמות של כ-8 BCM. היקף החוזה עליו דיווחו החברות המעורבות במיזם מוערך בכמיליארד דולר בסך הכל.

במסגרת ההסכם תספק אנרג'יאן גז לצורך הפקת חשמל בהיקף של 363 מגוואט לשעה. בנוסף, נקבעה רצפה למחיר הגז הטבעי, שיהיה צמוד למדד ייצור החשמל.

כיום פועל אתר אלון תבור בשיטת מחזור משולב בתפוקה של כ-380 מגוואט לשעה. MRC תוכל, לאחר השלמת העסקה, להגדיל את הספק התחנה הקיימת ל-430 מגוואט ולהקים תחנת כוח נוספת בהספק 230 מגוואט למכירת חשמל בשעות השיא, כך שהיא תוכל לספק 600-660 מגוואט.

בנוסף הובטח לקבוצה כי תוכל לרכוש ללא מכרז שטח קרקע צמוד שעליו ניתן יהיה להקים תחנה שלישית, בהספק 400-600 מגה-ואט, כך שבסך הכל ניתן יהיה להגדיל את היקף ייצור החשמל באתר למעל 1,000 מגה-ואט, שהם כ-7% מכושר ייצור החשמל בישראל.