רבעון חיובי לעדיקה: ההכנסות צמחו ב-43%; הרווח הנקי זינק ב-127%

חברת האופנה המקוונת שבשליטת קבוצת גולף מציגה שחיקה קלה בשיעור הרווח הגולמי מהמחזור • הסל הממוצע בחנויות התכווץ מ-161 שקל ברבעון המקביל ל-152 שקל ברבעון המדווח

חנות של עדיקה / צילום: ערן סלם
חנות של עדיקה / צילום: ערן סלם

חברת האופנה המקוונת עדיקה  בהובלת דדי שוורצברג מסכמת רבעון שלישי חיובי עם צמיחה של 43% בשורה העליונה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, עם הכנסות שהסתכמו בכ-43 מיליון שקל, וזינוק ברווח הנקי של 127% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שעמד על 2.4 מיליון שקל.

ההכנסות של עדיקה מתחלקות לשני מגזרי פעילות: הכנסות מפעילות עדיקה, והכנסות משירותים שהיא מספקת לבעלת השליטה בה, קבוצת גולף , להפעלת אתרי המסחר המקוון של הקבוצה.

בהכנסות מפעילות עדיקה מציגה החברה גידול של 47%, שהסתכמו ברבעון השלישי של 2019 ב-39.2 מיליון שקל. בחברה מציינים כי הגידול בסך של 12.6 מיליון שקל נובע מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה, אשר תורגמה בין היתר לגידול של כ-37% בלקוחות הפעילים באתר. זאת, בנוסף לגידול בהכנסות החברה מפתיחת חנויות פיזיות נוספות.

הרווח הגולמי מפעילת עדיקה צמח ב-45% והסתכם ב-23 מיליון שקל ברבעון השלישי, אולם שיעור הרווחיות שלה מהמחזור נשחק קלות וירד מ-59.8% ל-58.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורת ההכנסות משירותים, שמתבססת על שירותי ניהול הפעילות המקוונת שמעניקה עדיקה לאתרים של קבוצת גולף, נרשם גידול של 10% ברבעון, כשאלה הסתכמו בכ-4 מיליון שקל, כשהרווח הגולמי ממגזר פעילות השירותים שמספקת עדיקה לגולף מהווה מרווח קבוע בהתאם להסכם שקיים בין הצדדים.

בשורת הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות מציגה עדיקה עלייה של 49% בהוצאות, שהסתכמו ברבעון השלישי ב-18.6 מיליון שקל. בחברה מציינים כי עיקר הגידול בהוצאות ביחס לרבעון המקביל נובע מפתיחת חנויות פיזיות חדשות ומהרחבת מצבת כוח האדם בחברה. עוד מציינים בעדיקה כי "כחלק מבחינת מימוש הפוטנציאל הגלום בהרחבת פעילות המסחר הקמעונאי המקוון תחת המותג עדיקה לפעילות בינלאומית", הוכרו במהלך התקופה הוצאות שעיקרן שיווק ותמיכה בפעילות בסך של 2.7 מיליון שקל.

בשורת הרווח התפעולי (לפני הוצאות תשלום מבוסס מניות והוצאות מימון) מציגה עדיקה שיפור של 45% שהסתכם בכ-5 מיליון שקל, וזאת על אף ההשקעות בפעילות חו"ל. בחברה מייחסים זאת בעיקר לגידול בהכנסות ושיפור וייעול תהליכים תפעוליים.

לצד אלה, מציגה עדיקה במסגרת הדוחות גם קיטון בסל הממוצע בחנויות שלה (שאינו כולל החזרות או זיכויים). אם ברבעון השלישי בשנה שעברה עמד סל הקנייה הממוצע על 161 שקלים, הרי שברבעון הנוכחי הסל התכווץ ל-152 שקלים בלבד. בעדיקה מציינים כי הקיטון נובע מתמהיל מכירות שונה בין מכירות אונליין למכירה בחנויות, וכן מהוספת מוצרי קוסמטיקה ומוצרים לבית לסל מוצרי החברה, כמו גם הנחות גבוהות יותר שניתנו במהלך הרבעון.

אגב, מספר הפריטים בסל לא השתנה, ונותר על 2.8, כך שנראה כי בחנויות הפיזיות, ובעקבות הגדלת המגוון והקטגוריות, הלקוחות רוכשות פריטים זולים יותר. מספר הפריטים הכולל שנרכש בעדיקה גדל ב-35% ועמד על 790 אלף, וזאת על רקע ההתרחבות הפיזית והגדלת סל וסוג המוצרים.

עדיקה שבשליטת קבוצת גולף, ושנוסדה ב-2011, נולדה כחנות אופנה מקוונת. בשלוש השנים האחרונות הרשת הרחיבה את פעילותה גם לחנויות פיזיות. מאז 2018 החלה החברה בפיתוח ההתרחבות הבינלאומית שלה לחו"ל. במהלך הרבעון השלישי היא פתחה חנות אאוטלט, השישית במספר, במתחם הקניות בילו סנטר.

בנוגע לפעילות הבינלאומית, במהלך השנה האחרונה מבצעת עדיקה מהלכי התרחבות לחו"ל, שבמסגרתם פתחה אתר סחר מקוון והקימה חנות פופאפ ראשונה מחוץ לישראל במנהטן שבניו יורק. בחברה מציינים, כי "בהתבסס על אינדיקציות ראשוניות חיוביות ועקביות בקצב הפעילות במגזר הבינלאומי, כפי שאלו משתקפות מהפעילות במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2019 ואף לאחר תקופת הדוח, בכוונת החברה לפעול להמשך בחינת ההיתכנות העסקית בפעילות הבינלאומית", תוך "הגדלת השקעתה בפעילות זו".