תיכננתם להגיע לעבודה ברכבת? העבודות על הקו לירושלים חזרו

ברכבת ישראל מתכוונים נערכים להפעלת חיבור קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב ההגנה עד סוף 2019 • לצורך כך נדרשים ברכבת לחשמל את המסילות בתחנות השלום וסבידור בת"א, מה שדורש את סגירת אחת מבין שלוש המסילות בציר איילון באופן זמני • העבודות החלו וצפויות להימשך 6 שבועות

רכבת ישראל/ צילום: שלומי יוסף
רכבת ישראל/ צילום: שלומי יוסף

ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה נערכים להפעלת חיבור קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב ההגנה עד סוף 2019. כעת פועלים ברכבת לחיבור של תחנות ת"א סבידור מרכז ות"א השלום לקו המהיר. כדי לעמוד במשימה, נדרשים ברכבת לחשמל את המסילות בתחנות השלום וסבידור בתל-אביב, מה שדורש את סגירת אחת מבין שלוש המסילות בציר איילון באופן זמני.

העבודות החלו היום (ב') וצפויות להימשך שישה שבועות: שלושה שבועות ברציפות, הפסקה לשבועיים בגלל חג החנוכה ושלושה שבועות נוספים.

בשל כך, תנועת הרכבות בקו באר-שבע-אשקלון-ראשון-לציון משה דיין-רעננה תופסק בין תחנות תל-אביב ההגנה ותל-אביב סבידור מרכז; רכבות בקו זה יתחילו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנות יבנה מערב ותל-אביב ההגנה, ומצפון בתחנות בני-ברק ותל-אביב סבידור מרכז. כדי לפצות על כך, יפעילו ברכבת ובמשרד התחבורה מערך הסעות חינמי כפרויקט משלים.

הכוונה להשלים את עבודות החשמול גם במחיר של פגיעה בתנועת הרכבות נחשפה בשבוע שעבר בדברים שנשא שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בכנסת. "אנחנו הולכים לסגור למשך שישה שבועות אחת מתוך שלוש מסילות באיילון, אבל אנחנו הולכים לגמור את הפרויקט. תבינו שאם אנחנו עובדים רק בלילות, זה נמשך שנה וחצי, כי עובדים שלוש שעות בלילה, אז אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. שישה שבועות יהיה פחות נוח, אבל אחרי שישה שבועות זה ייגמר. לעבוד 24/6 זה הרבה יותר מהר מלעבוד שנה וחצי", אמר השר בוועדת הכספים.

כך זה ייראה: קו באר-שבע-אשקלון-ראשון-לציון משה דיין-רעננה יפוצל, ויחולו שינויים זמניים בתנועת הרכבות בין התאריכים 2.12.19-20.12.19 וכן בין התאריכים 6.1.20-28.1.20. בחנוכה כאמור התנועה תתקיים כסדרה.

בימי העבודות, רכבות שיוצאות מתחנת באר-שבע יסיימו את נסיעתן בתחנת יבנה מערב, ורכבות היוצאות מתחנות ראשון-לציון משה דיין יסתיימו בתחנת תל-אביב ההגנה. רכבות היוצאות מכיוון רעננה לדרום יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנות בני-ברק ותל-אביב סבידור מרכז. לא תתאפשר נסיעה ברכבת בין תחנות יבנה מערב לראשון-לציון משה דיין.

קו נוסף שבו יחולו שינויים הוא באר-שבע מרכז-ראשון-לציון משה דיין-רעננה מערב. בשעות השיא (6:00-9:00 ו-15:30-19:00), שתי הרכבות היוצאות מדי שעה מתחנת באר-שבע מרכז לכיוון צפון תסיימנה את נסיעתן בתחנת יבנה מערב, וממנה יופעלו הסעות לתחנת תל-אביב ההגנה. לחלופין תתאפשר החלפת רכבות לכיוון צפון בתחנות אשקלון או אשדוד.

שתי הרכבות היוצאות מדי שעה מתחנת ראשון-לציון משה דיין תסיימנה את נסיעתן בתחנת תל-אביב ההגנה. נוסעים לתחנות צפוניות מתחנת ההגנה יבצעו החלפת רכבות בתחנה זו או ייעזרו בשירותי ההיסעים החינמיים שיוצעו להם.

גם תנועת הרכבות מכיוון צפון מזרח (רעננה מערב, כפר-סבא, ראש-העין, פתח-תקווה) יושפעו. מתוך ארבע רכבות היוצאות מדי שעה מתחנת רעננה מערב לכיוון דרום, שתיים תסיימנה את נסיעתן בתחנת בני-ברק, ושתיים תסיימנה את נסיעתן בתחנת תל-אביב סבידור מרכז. מתחנת בני-ברק יופעלו הסעות אל תחנות תל-אביב האוניברסיטה ותל-אביב סבידור מרכז, שם תתאפשר נסיעה ברכבת לכיוון צפון ולכיוון דרום. בתחנת תל-אביב סבידור מרכז תתאפשר החלפת רכבות לכיוון צפון ולכיוון דרום.

בשעות השפל, הרכבת היוצאת מדי שעה מתחנת באר-שבע מרכז, והרכבת היוצאת מדי שעה מתחנת אשקלון צפונה, יסיימו בתחנת תל-אביב ההגנה, שבה הנוסעים יוכלו להחליף רכבות. מכיוון צפון מזרח (תחנות מוצא רעננה מערב, כפר-סבא, ראש-העין, פתח-תקווה), מתוך שתי רכבות היוצאות מדי שעה מתחנת רעננה, רכבת אחת תסיים את נסיעתה בתחנת בני-ברק, ורכבת שנייה תסיים את נסיעתה בתחנת תל-אביב סבידור מרכז.

ברכבת מציינים כי קו באר-שבע-תל-אביב (דרך תחנת להבים רהט, קריית גת וצפונה) יופעל כסדרו, וכי רכבות הלילה בקו הנגב המערבי בין תחנות תל-אביב ההגנה ובאר-שבע יופעלו כסדרן גם במהלך ימי העבודות.