עליות קלות בנעילת המסחר בוול סטריט; טבע צללה בלמעלה מ-8%

המשקיעים נשאו עיניהם היום להתפתחויות סביב שיחות הסחר • סין הודיעה לציבור האמריקאי כי היא מוכנה להקשיח את העונשים על גנבי קניין רוחני • אקסלנס: "הפנייה הישירה לציבור האמריקאי מלמדת דווקא על מבוי סתום עם צוותי המו"מ"

מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק
מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו הערב (ג') בעליות קלות. כך, הדאו הוסיף לערכו כ-30 נקודות, הנאסד"ק עלה בכ-0.2%, וה-S&P 500 רשם עליות של כ-0.1%.

התביעה הפדרלית בארה"ב פתחה בחקירה פלילית כנגד שורה של חברות תרופות ובהן חברת טבע, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג׳ורנל". החקירה מתמקדת בחשד שהחברות הציפו את השוק במשככי כאבים אופיואידיים. הבסיס החוקי לחקירה נשען על חקיקה שלרוב מיועדת למלחמה בסחר בסמים.

אם החקירה תביא לאישום פלילי, זאת תהיה התביעה הגדולה ביותר כנגד חברות התרופות בנוגע לבעיית האופאיודים. תביעה שכזאת תגביר את הצרות המשפטיות של החברות שכבר שקועות עד הצוואר בשלל תביעות ותיקים אזרחיים ברחבי ארה"ב.

המנייה צללה בלמעלה מ-8%.

20:30

טבע צוללת ב-8% בוול סטריט על רקע הדיווח בוול סטריט ג'ונרל לפיו התובעים הפדרליים בארה"ב פתחו בחקירה נגד שש חברות, בהן טבע, בחשד להצפה מכוונת של השוק במשככי כאבים, כך לפי הדיווח.

בורסות אירופה נסגרו בשערים יציבים - הפוטסי והקאק נסגרו בעלייה של כ-0.1%, והדאקס בירידה של כ-0.1%. 

18:00

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב נפל בחודש הרביעי הרצוף והגיע ל-125.5. הקריאה הייתה נמוכה מהקריאה המצופה של 127 של כלכלנים מבלומברג. 

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט רושמים יציבות בפתיחת המסחר לאחר השיאים שנקבעו אתמול. המשקיעים ממתינים להתפתחויות בזירת שיחות הסחר שבין סין לארה"ב.

מנייתה של בסט ביי  קופצת ב-4.8% לאחר שהחברה היכתה את התחזיות של האנליסטים לרבעון השלישי, והעלתה צפי להמשך. לפי התחזית המעודכנת ההכנסות של החברה לשנה כולה צפויות לנוע בטווח של 43.2-43.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 43.1-43.6 מיליארד דולר. תחזית המכירות בחנויות זהות היא  לצמיחה של 1%-2%, לעומת תחזית קודמת שעמדה על צמיחה של 0.7%-1.7%. בשורה התחתונה בסט ביי צופה כי הרווח המתואם ינוע בטווח שבין 5.81 ל-5.91 דולר למניה, לעומת 5.75-5.60 דולר למניה בתחזית קודמת.

13:30

המסחר במדדים המובילים באירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת - הדאקס הגרמני יורד כ-0.2%, הקאק בצרפת מאוזן, ואילו הפוטסי בבריטניה מוסיף 0.1% לערכו. גם מדד סטוקס 600 יורד ב-0.1%.

דירקטוריון חברת המשלוחים הבריטית Just Eat  סירב להצעת הרכישה של ענקית המשלוחים האירופית Takeway.com , מניות שתי החברות יורדות 0.2% ו-0.7% בהתאמה.

מניית חברת התרופות ויפור פארמה  עולה במעל 4.5% עד רקע דיווח על ניסוי קליני מוצלח.

יצרנית הרכב הצרפתית פורסיה  דיווחה על תוצאותיה לרבעון והמניה עולה ב-3.2%.

10:10

המסחר במדדי המניות המובילים בבורסות אירופה נפתח הבוקר ללא שינוי, בדומה לתנועה בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק בשעת בוקר מוקדמת זו. עיני המשקיעים נשואות להתפתחויות סביב שיחות הסחר בין סין לארה"ב.

למרות האופטימיות סביב קיום השלב הראשון בהסכם הסחר, אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מפגין סקפטיות לקראת מהלך שכזה. "הסינים רוצים שבשלב של הסכם הסחר האמריקאים לא רק שיתחייבו לא להעלות עוד את המכסים, אלא גם שיפחיתו את מה שכבר הטילו. האמריקאים מוכנים לתת להם את זה רק בהסכם שלם, שכולל פעולות נגד גניבת קניין רוחני. הסינים כמובן לא יכולים לתת את זה לאמריקאים. ובכל זאת, סין ניסתה מהלך מלוכלך לעקוף את צוות המשא-ומתן האמריקאי ולהודיע לציבור האמריקאי כי היא מוכנה להקשיח את העונשים על גנבי קניין רוחני, כנראה בניסיון להפעיל לחץ ציבורי על צוות המשא-ומתן. אך אלה מלכתחילה לא הסכימו להצעה הסינית, כיוון שהעניין האף פעם לא היה ההבטחה עצמה, אלא האכיפה. האמריקאים דורשים "שיניים" כדי לפקח על הגניבה ומוכנים להפחתות מסים רק בשלב מתקדם של מימוש ההבטחות. למעשה, להערכתנו דווקא שבירת הכלים הסינים ופנייה ישירות לציבור האמריקאי מלמדים על מבוי סתום עם צוותי המשא-ומתן".

עוד אמר כהנוביץ' כי "ייתכן שמלחמת הסחר עברה את שלב האין-חזור האדם והדמוקרטיה של הונג קונג, עברה פה אחד את הסנאט והקונגרס, וזאת למרות איומי סין "לרסן את הסוסים" וכי תהיה "נקמה". ההתערבות של ארה"ב בענייניה הפנימיים של סין איננה מה שהופך את מלחמת הסחר ל"אל-חזור". אלא יותר העובדה ששתי המפלגות בארה"ב הצביעו פה אחד בעדה, וסינדלו כך טראמפ, שכבר לא יכול לסגת ממנה ולרצות את הסינים, על רקע המשך חוסר היציבות בהונג קונג. אומרים שיו"ר הסנאט ומנהיגת הדמוקרטיים, ננסי פלוסי, מיהרה לשלוח במהירות את הצעת החוק לשולחנו לחתימה, להבטיח שהחוק המסנדל עובר".

08:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת בהמשך לשיאים שנקבעו אמש בוול סטריט. מדד הניקיי עולה ב-0.4%, מדד ההנג סנג משיל 0.1%, הבורסה בשנחאי נסחרת ללא שינוי.

הין היפני נסחר ברמה של 108.97 דולר, לאחר שנגע מוקדם יותר ברמה של 109.19 דולר.

משרד הסחר הסיני דיווח הבוקר על שיחות טלפון שקוימו בין נציגיה של המשלחת עם זו האמריקאית בנושא הסחר וכי הצדדים עדיין מדברים, אם כי לא נמסר מעבר לכך. 

מניותיה על עליבאבא גרופ  מזנקות בבורסה של הונג קונג ביומה הראשון למסחר לאחר ההנפקה הגדולה ביותר של 2019 עם גיוס של 11.3 מיליארד דולר בהונג קונג. עליבאבא, שהונפקה במחיר של 176 דולר הונג קונגי, קפצה במהלך המסחר לכ-188 דולר.

המסחר בניו יורק ננעל אמש בעליות שערים נאות לאחר שבוע של הפסקה במגמת העלייה, והמדדים עלו לשיא כל הזמנים. מדד דאו ג'ונס הוסיף 150 נקודות לערכו וטיפס ב-0.68% לשיא כל הזמנים, מדד הנאסד"ק קפץ ב-1.3%, ומדד S&P 500 עלה ב-0.73%.