ח"כ מיקי זוהר: "להערכתי לא נצליח לפתור את הכאוס הפוליטי"

הדברים נאמרו בפאנל על אסטרטגיית המסים של ישראל בכנס לשכת יועצי המס באילת • ח"כ מרב מיכאלי: "הגיע הזמן להחליף את מי שיושב בממשלה יותר מדי זמן ושלא עושה שום דבר למען העסקים הקטנים" • ראש לשכת עוה"ד: "מחברי הכנסת לא תבוא הישועה"

מיקי זוהר / צילום: רועי בית און
מיקי זוהר / צילום: רועי בית און

"כדי להקים ממשלה עם כחול לבן צריך שבצד השני יהיה מי שיסכים להקים איתנו, וכרגע יש קווים מקבילים בין כחול לבן לבין הליכוד. הם קיבלו החלטה שהם לא מוכנים לשבת עם נתניהו, ואנחנו לא יכולים לוותר עליו, וברגע שהם לא מוכנים להקים איתנו ממשלת אחדות, אנחנו לא יכולים להקים את הממשלה שהעם רוצה. האלטרנטיבה השנייה היא להקים ממשלה עם אביגדור ליברמן, וגם שם שני קווים מקבילים - יש פערים גדולים בין החרדים לבין ליברמן, וזה הכאוס הפוליטי. להערכתי לא נצליח לפתור את זה. ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגה הערבית - אנחנו מתנגדים לשבת בממשלה עם רשימה אנטי-ציונית, שהיא נגד העיקרון הבסיסי של המדינה".

כך אמר היום (ג') חבר יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, במסגרת פאנל על אסטרטגיית המסים של ישראל שנערך בכנס ה-50 של לשכת יועצי המס באילת. זוהר הוסיף ואמר כי הוא הגיש הבוקר שתי הצעות חוק : להקדמת הבחירות ולביטול יום החופש ביום הבחירות, באופן שיחסוך מיליארדים למשק ובעיקר לעצמאים. "אין נכון מזה. סדר עדיפויות חייב להשתנות, זה נכון, וצריך לשים גבוה יותר את בעלי העסקים, כי שנים הם נדחקו די למטה בסדר העדיפויות והם מביאים כספים רבים למדינה", אמר והוסיף כי "החקיקה לעצמאים לא קודמה, כי לא הייתה יציבות ממשלתית הרבה זמן, ואין כנסת מתפקדת, ואני אומר את זה בצער רב".

הפאנל נערך על רקע "מחאת השולמנים" המתחוללת בימים אלה, ואשר במסגרתה מוחים העצמאים במדינה על היחס של המדינה אליהם ומעלים שורת דרישות שישפרו את תנאי העסקים הקטנים בארץ.

ח"כ מרב מיכאלי התייחסה לדבריו של זוהר ולמחאה, ואמרה כי "עצמאים ועצמאיות הם/ן עובדים/ות לכל דבר, ולא יכול להיות, שלא יקבלו את אותן ההגנות הסוציאליות, שמקבלים שאר העובדים במדינת ישראל. לא הצלחנו להעביר שום זכות סוציאלית משמעותית, למרות יציבות הממשלה ולמרות שהיא לכאורה פרו כלכלה ופרו עסקים. עצמאים צריכים זכויות סוציאליות, חד משמעית. זה לא סותר שוק חופשי, להפך - זה מה שיאפשר שוק חופשי. הגיע הזמן להחליף את מי שיושב בממשלה יותר מדי זמן, ושלא עושה שום דבר למען העסקים הקטנים.

לדבריה, "בזמן שהגירעון הצטמצם, מה גדל מאוד? הגרעין הפרטי, המינוס של כל אחד, ההלוואות, האשראי הפרטי. הגרעון הציבורי יורד והפרטי עולה".

ח"כ עו"ד אורית פרקש-הכהן, חברת ועדת הכספים של הכנסת, הוסיפה כי "תמיד יש את הקשב לכסף הגדול ובכסף הקטן אתה לא רואה מדיניות, אלא כיבוי שריפות. בכל פעם שצריך לקצץ, ובהעדר מדיניות כלכלית, עושים קיצוץ רוחבי וזהו, כי זה הכי קל. אנחנו בחוסר מנהיגות כלכלית טוטאלית. לבוא ולהגיד, שאנחנו במצב כלכלי מצוין, זה לחגוג על הצלחות העבר. נתוני המקרו של מדינת ישראל טובים אבל האזרח הבודד הולך ומדרדר ביכולת הקניה שלו. חצי שנה אין חמאה במכולת ושר האוצר מצייץ שיטפלו בחוסרים בעתיד".

"מחברי הכנסת לא תצא הישועה" 

בפאנל השתתף גם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, שאמר כי "מחברי הכנסת לא תצא הישועה. אני מאמין במחאה חברתית. רק כשהפוליטיקאים מפחדים הם מתחילים לזוז. קורא לכם להתאגד ולהפחיד את הפוליטיקאים, כי רק אז הם יתחילו לעבוד בשבילנו".

רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון, הוסיפה כי "אנחנו עומדים להציע עם לשכת המסחר תקנות לשעת חירום. לצערנו יש בעיות ביטחון שצצות מדי פעם ואנחנו לא צריכים בכל פעם להתחיל להתחנן על אורכות בהגשת הדיווחים. המדינה התחייבה כיעד לאומי להוריד את נטל הביורוקרטיה, וזה חלק מהכיוונים".

עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב, הצטרף לדברים ואמר כי "רק כשתהיה מחאה אמיתית, זה אולי יעשה משהו לפוליטיקאים. צריך להגיד את האמת. מס הכנסה לא מאמין לעצמאים, חושבים שהם גונבים או עובדים בשחור. שמח שהמחאה של שולמן קורית, לא יהיה מנוס מלעשות שינוי. בלי העסקים הקטנים לא תהיה פה מדינה. את דמי האבטלה של השכירים משלמים מדמי הביטוח הלאומי שהעצמאים משלמים".

ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, הוסיף כי "הגיעה השעה, שיהיה כאן שינוי דרמטי לטובת המגזר העסקי. אם אנחנו חפצי-חיים, ואם רוצים לקדם את הכלכלה שלנו ולצאת מהקיבעון ולדחוף את המגזר העסקי קדימה, ואם אנחנו רוצים שהדור הצעיר ילך להיות עצמאי מוגן ולא מופקר, צריכים לתת להם הגנות סוציאליות בסיסיות. החקיקה שהצענו רחבה מאוד ואפילו כתובה במצעים של המפלגות".

במהלך הפאנל "התפרץ" לאולם (בתיאום מראש, וללא דרמה) אביר קארה, ממייסדי מחאת "אני שולמן", העיף בלונים אדומים לתקרה וסיפר את סיפורו האישי שלו. קארה סיפר איך חופשת מחלה ממושכת של אישתו, שהתאוששה מניתוח הובילה לקריסת העסק שלה: "אנחנו בעלי עסקים ולא רוצים לכפות את עצמנו על המדינה. לא נשתק כבישים. תוך זמן קצר הייתה לנו התגייסות ענקית של האנשים הכי חזקים במדינה ואנחנו מקימים את ארגון הגג של העצמאים, שיהיה שייך לעם, ואנחנו נחלק אותו לשניים: ארגון שיעבוד שולמן למען שולמן באופן וולנטרי וארגון שיפנה למערכת, ואנחנו רוצים לדעת מה אפשר לעשות מחר בבוקר כדי לשפר את החיים של העצמאים".