עורך אתר וואלה לשעבר תובע מיאיר נתניהו חצי מיליון שקל

אבי אלקלעי הגיש תביעת דיבה נגד בנו של רה"מ בטענה כי "קידם טענות קונספירטיביות בדויות שקריות ודיבתיות", לפיהן אלקלעי הוא "סוכן שתול מקרן וקסנר" בתוך מערכת וואלה • נתניהו: "אזרחי ישראל מבינים כמה תביעת השתקה כזאת מסוכנת?"

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

אבי אלקלעי, לשעבר עורך אתר וואלה, הגיש תביעת דיבה על גובה חצי מיליון שקל נגד אושיית הרשת ובנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו. מלבד נתניהו הבן, נתבע נוסף הוא פעיל רשת בשם אבשלום זלינגר, שכתב את הדברים אותם שיתף נתניהו. ל"גלובס" נודע כי מעורבים נוספים בתיק 4000 מתכוונים להגיש בקרוב תביעה נגד יאיר נתניהו על פרסומיו נגדם. 

נציין כי בשנים בהן משפחת נתניהו ניסתה לכאורה להטות את הסיקור באתר וואלה, במה שהפך לתיק 4000, שימש אלקלעי כעורך האחראי באתר. 

לאחר פרסום הידיעה באתר "גלובס", יאיר נתניהו הגיב בטוויטר: "אזרחי ישראל מבינים כמה תביעת השתקה כזאת מסוכנת?". לטענת בנו של ראש הממשלה, תביעת הדיבה תביא לתקדים שכל אדם אשר נמצא ברשת החברתית יהיה חשוף לתביעה.

על-פי כתב התביעה, ליאיר נתניהו יש "בטן מלאה על לגבי עורכי וכתבי אתר וואלה ובכלל כלפי כל מי שנדמה בעיניו כחפץ בהפסקת כהונתו או סיום כהונתו של אביו כראש ממשלה. לפיכך הוא מצא לנכון לקדם טענות קונספירטיביות בדויות, שקריות ודיבתיות, מהן עולה קשר כלשהו בין מבקשי רעתו של מר בנימין נתניהו לבין התובע, שהוא אכן עורך באתר וואלה".

לטענת אלקלעי, מדובר בסיפורי בדיות מצוצים מן האצבע, על השתלתו כביכול באתר וואלה כדי לפגוע בראש הממשלה.

למעשה יאיר נתניהו לא פרסם מעצמו דבר אלא שיתף בחשבון הפייסבוק שלו את פרסומיו של הנתבע זלינגר. על-פי הפרסום, אבי אלקלעי הוא סוכן שתול מקרן וקסנר בתוך מערכת אתר וואלה. "לאור זאת", נכתב בפוסט, "מה שנדרש ממנדלבליט כעת הוא זימון מיידי של אבי אלקלעי ועדי קאהן-גונן עם צווי מעצר למשרדו לשימוע כבר ביום א' להבין את חלקם בטענה לתפירת תיקי ראש הממשלה. נשמח לסייע בידו לאתרם. שתפו! שתפו!! שתפו !!".

מלבד זאת נכתב בפוסט כי "כאן ייגמר כל הסיפור, כשיסתבר כי אנשי קרן וקסנר הם סוכני משטרה תחת מסווה של תלמידים ומנהלים מצטיינים". לטענת זלינגר בפוסט אותו שיתף נתניהו, אנשי קרן וקסנר תפרו ראיות נסיבתיות נגד נתניהו.

זלינגר כתב פוסטים נוספים בהם טען כי עורך וואלה אבי אלקלעי הוא בוגר מחזור 7 של קרן וקסנר וסייע לאילן ישועה (מנכ"ל וואלה לשעבר) ליצירת העדויות הנסיבתיות לתקשורת שוחדית לאורך זמן רב, וכי הוא שותף לעבירות הנסיבתיות.

לטענת אלקלעי בכתב התביעה, "התובע איננו שוטר במסווה" ואינו "איש הקרן", הוא לא מתכנן דבר נגד ראש הממשלה, הוא לא נושא לשימוע או צו מעצר. התובע הוא פשוט עיתונאי עשרות שנים. הוא לא למד בקרן וקסנר, שלא ברור מה פסול יש בה מלכתחילה, וכל הנטען אינו אמת מלבד איות שמו".

במענה להתראה לפני הגשת תביעה, השיב עורך דינו של יאיר נתניהו, ד"ר יוסי כהן, לעורך דינו של אלקלעי: "ראשית, אני רוצה להודות על הסבלנות. שנית, אני מקווה שמרשך נרגע. שלישית, לטענת מרשי, הוא לא כתב מאומה אלא רק שיתף פוסט שאפילו לא קרא. מרשי אינו מכיר כלל את תוכן הפוסט וכמובן שאינו תומך באמור בו. ככל שמרשך נפגע משיתוף הפוסט, אנא קבל את התנצלות מרשי".

גם זלינגר השיב למכתב ההתראה וטען כי התבלבל בין עורך וואלה אבי אלקלעי לבין אדם אחר בעל שם זהה שהוא, לטענתו, בוגר קרן וקסנר.

עורך דינו של אלקלעי, רון לוינטל, טוען בתביעתו בעקבות חוות-דעת של היועמ"ש ופסק דין של בית המשפט המחוזי, כי עצם שיתוף הפוסט מהווה עילה לתביעת דיבה. עוד נכתב על-ידי אלקלעי כי יאיר נתניהו עד מועד הגשת התביעה לא הסיר את הפרסום הדיבתי, למרות שחלף חודש מאז שקיבל את מכתב ההתראה.