שיהיה להן לבריאות: אסטרהזנקה וקרן JVP חוגגות שת"פ במרכז פרס לשלום ולחדשנות

וגם: משפחת יוחננוף פתחה את יום המסחר בבורסה לני"ע

אראל מרגלית, איסקרה רייך ואוהד גולדנברג  / צילום: אלעד גוטמן
אראל מרגלית, איסקרה רייך ואוהד גולדנברג / צילום: אלעד גוטמן

במרכז פרס לחדשנות ביפו, נפגשו אמש נציגי חברת הפארמה הבינלאומית אסטרהזנקה ונציגי קרן JVP, וחתמו יחדיו על הסכם שיתוף פעולה לאיתור, פיתוח והשקעות בתחום הבריאות הדיגיטלית בישראל.

לאירוע הגיעו בכירות ובכירים מהקרן, ממערכת הבריאות הישראלית, ומנציגויותיה בעולם של חברת התרופות, ובהם: איסקרה רייך, מנהלת אזור אירופה-קנדה באסטרהזניקה; פאבלו פאנלה, מנכ"ל אזור אירופה בחברה; אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזנקה ישראל; אראל מרגלית, מנהל ומייסד קרן JVP ועמותת יוזמה לאומית; מיכל דריימן, רינת רמלר ופיונה דרמון, שותפות בקרן; טלי נחושתן, מנכ"לית אינובופרו; מיכל בדש, מנהלת פיתוח כלכלי ביוזמה לאומית; מגנוס הלגרן, שגריר שבדיה בישראל; אניה אלדן, סמנכ"לית הרשות לחדשנות; זיוה איגר, ראשת הרשות לשיתופי פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות; פרופ’ ורדה שלו, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות בשיתוף מוריס קאהן וקרן סגול; פרופ’ מרסל מחלוף, דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה בטכניון; עופרה אשד, ממרכז פרס לשלום; ורבים אחרים.

החתימה התקיימה כחלק ממזכר הבנות להשקעות בישראל שנחתם לפני כחצי שנה בין ענקית התרופות הבריטית לרשות לחדשנות, במסגרתו פועלת תוכנית השקעות בשם BeyondBio, שתאפשר גישה ישירה למאגרי נתונים ולגופי המחקר והאקדמיה. ההשקעה הראשונית של חברת התרופות צפויה לעמוד על 10 מיליון שקלים.

בשיאו של התהליך שקדם לחתימה, נערכה סדנת אתגרים שהתקיימה אתמול במתחם קרן JVP בירושלים, בה לקחו חלק הנוכחים בשולחנות עגולים. המשתתפים דנו באתגרים המרכזיים הניצבים בפני עולם הבריאות והרפואה, על מנת לאתר את הפתרונות הטכנולוגיים עבורם.

פיונה דרמון, זיוה איגר ועופרה אשד / צילום: אלעד גוטמן
 פיונה דרמון, זיוה איגר ועופרה אשד / צילום: אלעד גוטמן
מיכל דריימן, טלי נחושתן, רינת רמלר ומיכל בדש / צילום: אלעד גוטמן
 מיכל דריימן, טלי נחושתן, רינת רמלר ומיכל בדש / צילום: אלעד גוטמן
פרופ' מרסל מחלוף / צילום: אלעד גוטמן
 פרופ' מרסל מחלוף / צילום: אלעד גוטמן

עור ושמש: אינוקאן פתחה את המסחר בבורסה הקנדית מחוף הים בתל אביב

בעוד באונטריו קנדה, מקום מושבה של בורסת ה-CSE, נערכים לסוף שבוע של "בלאגן חורפי" המאופיין בשלג, ברד ורוחות, פתחה השבוע חברת InnoCan הישראלית את המסחר בבורסת ה-CSE מחוף הים בתל אביב, שם שטפה שמש נובמבר נעימה את החוף.

אינוקאן, שהונפקה ב-CSE לפני כחודשיים ונסחרת לפי שווי של 33 מיליון דולר קנדי (24 מיליון דולר אמריקאי), היא חברה ישראלית אשר מתמחה בפיתוח מוצרי קנאביס יחודיים. החברה משלבת בין תרופות קלאסיות למחלות עור לבין חומרים המופקים מקנאביס. המטרה היא להעביר את המוצרים המוגמרים רגולציה כתרופה, אולם דרך מסלול מקוצר המיועד למוצרים דרמטולוגיים (לעור) ללא מרשם. ביולי השנה השיקה החברה קמפיין מימון המונים דרך פלטפורמת פיפלביז, ובספטמבר, כאמור, נרשמה למסחר ב-CSE.

איריס בינקוביץ', מנכ"לית אינוקאן, אמרה כי: "אנחנו גאים לפתוח את המסחר מהחוף היפה הזה בתל אביב". רון מירון, יו"ר החברה ולשעבר מנכ"ל טבע ישראל, אמר כי: "זהו כבוד לנו, ומשמח אותנו מאוד להיות חברת הקנאביס הישראלית הראשונה שגייסה הון בהנפקה ב-CSE ". באירוע השתתפו גם יורם דרוקר ממייסדי אינוקאן; היועץ רוני יגרמן; ומרק פרנסיס, יועץ בכיר ל-CSE.

יורם דרוקר, איריס בינקוביץ', מרק פרנסיס, רון מירון ורוני יגרמן  / צילום: יגאל אלימלך
 יורם דרוקר, איריס בינקוביץ', מרק פרנסיס, רון מירון ורוני יגרמן / צילום: יגאל אלימלך

סופר משפחה: משפחת יוחננוף פתחה את יום המסחר בבורסה לני"ע

את יום המסחר בבורסה בתל אביב פתחה הבוקר הנהלת רשת המרכולים יוחננוף, בהובלתה של משפחת יוחננוף, לרגל רישום מניות החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מהבורסה נמסר כי יוחננוף היא רשת המרכולים השלישית בגודלה בבורסה והשנייה המנפיקה השנה. נוסף על כך, רשת יוחננוף היא ההנפקה החמישית בגודלה בבורסה בתל אביב בעשור האחרון. החברה גייסה 500 מיליון שקל תמורת 21.3% מהון מניות החברה, ולפי שווי שוק של 2.35 מיליארד שקל. 

איתן יוחננוף, מנכ"ל הרשת, מסר כי "אחרי שנים רבות כחברה משפחתית ופרטית החלטנו לצאת בלב שלם למהלך ההנפקה והפיכת החברה לציבורית. המעבר הבין דורי והצמיחה של הרשת דרשו אסטרטגיה שמותאמת למהלכים שלנו קדימה. הבוס, אבא שלנו, אישר והיום אנחנו לוחצים על הכפתור ויוצאים לדרך עם תחילת המסחר. ההורים חינכו אותנו לערכים ויושרה שנמשיך לפעול לאורם. הד.נ.א שלנו יישמר כמשפחה ובוודאי בעסקים, עם היציאה לשלב חדש ומרגש שפותח בפנינו אפשרויות חדשות".

מניית יוחננוף צפויה להיכנס למדדים ת"א-90, ת"א-125, ת"א SME-150 ומדד סקטור באלאנס בתום יום המסחר של ה-6 בפברואר 2020.

באירוע החתימה נכחו: אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה; בני המשפחה: גיורא יוחננוף; אילנה יוחננוף; מרדכי יוחננוף, מייסד ויו"ר הדירקטוריון; איתן יוחננוף, המנכ"ל; שרית יוחננוף, משנה למנכ"ל; עוז יוסף, סמנכ"ל הכספים; איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה; וליאור נבון, מנהל המכירות ופיתוח שווקים בינלאומיים בבורסה.

אמנון נויבך; גיורא, אילנה, מרדכי, ושרית יוחננוף; עוז יוסף, איתי בן זאב, וליאור נבון  / צילום: עומר מסינגר
 אמנון נויבך; גיורא, אילנה, מרדכי, ושרית יוחננוף; עוז יוסף, איתי בן זאב, וליאור נבון / צילום: עומר מסינגר

נשיא המדינה ראובן ריבלין ופולי מרדכי מקדמים פילנתרופיה 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נענה להזמנתן של קרן פורטלנד של סר רונלד כהן ושל קרן יד הנדיב (קרן רוטשילד) בראשות הלורד ג'ייקוב רוטשילד, והגיע ללונדון, שם השתתף אתמול בכנס שאותו הובילו ראשי קרנות הפילנתרופיה המקדמות יוזמות ופרויקטים בישראל ובמזרח התיכון.

אל הנשיא הצטרף גם האלוף במיל' יואב (פולי) מרדכי, לשעבר מתאם הפעולות בשטחים, מייסד קבוצת נובארד, בה פועלים מתנדבים לסייע בתרומות ובפילנתרופיה לקידום נושאים חברתיים ומגזריים בישראל ובאזור. 

כך למשל נדון במפגש מיזם "ארץ המנזרים" אותו מקדם הנשיא ריבלין בשנים האחרונות בסיועו של מרדכי. המיזם כולל שיקום של האתרים הקדושים לנצרות והרחבת היקף המבקרים בהם. עוד הוחלט במפגש על הקמתן של קרנות שישקיעו בתעסוקת אקדמאים בחברה הדרוזית ובקידום תעסוקת נשים בחברה הערבית והחרדית. 

סר רונלד כהן, הנשיא ראובן ריבלין, הלורד ג'ייקוב רוטשילד, ופולי מרדכי  / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
 סר רונלד כהן, הנשיא ראובן ריבלין, הלורד ג'ייקוב רוטשילד, ופולי מרדכי / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נזכר במקור: מי ומה הצחיק את יועצי המס באילת

יועצי המס שהשתתפו אתמול בכנס ה-50 של לשכת יועצי המס באילת, סיימו את אחד הפאנלים המקצועיים בצחוק ובמחיאות כפיים סוערות. את ההתלהבות סיפק סיפור שסיפר יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, בתום פאנל שעסק ב"מיסוי בינלאומי". גינדי דיבר על כך שבמשך שנים ביקשה לשכת יועצי המס מרשות המסים לבטל את הדרישה האוטומטית של ניכוי מס במקור בשיעור 5% מכל אזרח שפותח תיק עצמאי במס הכנסה.

הרשות, בראשותו של מנהל הרשות לשעבר, עו"ד ורו"ח משה אשר, התנגדה נחרצות. על הרקע הזה גינדי סיפר את הסיפור הבא: "מבלי להזכיר שמות, לימים, מישהו בכיר שעבד ברשות המסים, פרש מתפקידו ופתח תיק עוסק מורשה, ומיד קיבל דרישה לניכוי מס במקור בשיעור 5%. אז מה הוא עשה? הוא פנה למייצג שלו, אליי, ושאל 'למה זה ככה?' למה הוא לא יכול לקבל פטור, שהרי הוא נדרש גם לתשלום מקדמות. אז אמרתי לו ''זה כי אתה החלטת שזה ככה. הסברתי לו, כמייצג שלו, שבמשך שנים פניתי אל מנהל רשות המסים בנושא כדי לבטל את הדרישה האוטומטית הזאת. והוא שאל אותי 'איך לא הצלחת?' אז עניתי לו: 'תסתכל במראה ותשאל את עצמך. ניסיתי לשכנע אותך ללא הצלחה, ועכשיו תאכל את מה שבישלת'".

גינדי לא חשף לכאורה את שם אותו הלקוח הבכיר, אבל כולם באולם הבינו למי הוא מכוון את דבריו: הלקוח מהסיפור היה עו"ד רו"ח משה אשר, מנהל רשות המסים לשעבר, שישב מולו בפאנל.

ערן יעקב וירון גינדי / צילום: רועי בית און
 ערן יעקב וירון גינדי / צילום: רועי בית און