"אנחנו לא מצליחים לנפץ את תקרת הזכוכית של המחיר לצרכנים"

עופר גלאון-שילת (52) מנהל עסק שמספק שירותי ניהול והסעדה לחברות בכל רחבי הארץ • "בעל עסק בענף ההסעדה שיירצה לעשות מהלך חריג לשיפור הרווחיות שלו – ייפלט מהענף" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il

עופר גלאון–שילת/ צילום: תמונה פרטית
עופר גלאון–שילת/ צילום: תמונה פרטית

מי אני?

"עופר גלאון-שילת, בן 52, נשוי ואב לשלושה מחולון ואני עצמאי זה כעשור".

מה אני עושה?

"מנהל עסק שמספק שירותי ניהול והסעדה לחברות בכל רחבי הארץ. בעבר עבדתי כשכיר בתפקידים בכירים במספר חברות גדולות במשק".

איך הגעתי לזה?

"אחרי שנים ארוכות שבהן עבדתי בחברות גדולות,החלטתי לפתוח חברה משלי שמספקת שירותי ניהול והסעדה".

כמה עובדים אני מעסיק?

"כיום אני מעסיק כ-140 עובדים, אך בשנת 2013 מספרם היה כ- 900. היינו חברה גדולה, נקלענו לקשיים ונאלצנו לצמצם את פעילותנו".

מה הקשיים שאני מתמודד איתם?

"הרגולציה מכבידה עלינו מן ההיבטים של משרד הבריאות ורישוי העסקים. אני חושב שרגולציה כזאת חשובה, בודקים אותנו בציציות ובאופן קפדני מבחינת רמת התברואה ויש פיקוח הדוק של משרד הבריאות אך מהצד השני, הבקרה הזאת מכבידה משמעותית את העלויות של המעסיקים ומגבירה את הצורך שלנו בבעלי תפקידים מקצועיים ומיומנים. הבעיה היא שכמעט ולא ניתן להשיג עובדים כאלה וגם אחרי שמגייסים אותם - קשה מאד לשמר אותם לאורך זמן. אפילו שוטפי כלים קשה להשיג".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותך?

"אנחנו לא מצליחים לנפץ את תקרת הזכוכית של המחיר לצרכנים. בעלי העסקים רוצים רק לשרוד והם בתחרות בלתי פוסקת, הנאמנות של הצרכן כלפי מותג כזה או אחר נעלמה והוא בכלל נהיה בררן יותר ויותר. בעל עסק בענף ההסעדה שיירצה לעשות מהלך חריג לשיפור הרווחיות שלו - ייפלט מהענף. אלה תהליכים שעלולים להוביל למשק ריכוזי מדי, שבו העשירים ימשיכו להתעשר ומעמד הביניים יישחק עוד, בצורה דרמטית".

מה הממשלה צריכה לעשות?

"המדינה צריכה למצוא פתרון דיפרנציאלי לעסקים הקטנים כדי לשמר את הפעילויות שלהם. אלה חברות שמשלמות לה מסים והן טובות לה. מוטב שהמדינה תעמיד לכל ענף פתרונות שעונים לבעיות הייחודיות שלו, ובהתאם לרמת הסיכון שלהם. וזאת, כדי שהעסקים ימשיכו לשרוד ואפילו להתפתח ולקלוט לשורותיהם עובדים נוספים". 

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il