התחרות בעולמות כרטיסי האשראי ממריאה: אל על חתמה על שת"פ עם שופרסל

בשונה מכרטיס האשראי שהשיקה מוקדם יותר החודש מקס (לשעבר לאומי קארד) צבירת הנקודות שמציעה המיזם הזה היא לטיסות של אל על בלבד

התחרות בענף כרטיסי האשראי בעולמות התעופה עולה מדרגה - הבוקר הודיעו אל על ושופרסל על שיתוף פעולה במסגרתו לקוחות פליי קארד ייהנו מצבירת נקודות כפולה בקניות בשופרסל. מתוך 2.2 מיליון החברים במועדון הנוסע המתמיד, כ-330 אלף מחזיקים בכרטיס אשראי של פליי קארד. שיתוף הפעולה בין החברות כולל יחס צבירה כפול לחברי המועדון בקניות שהם עורכים בשופרסל (כולל באונליין), וברשת BE: יחס הצבירה הוא 1 נקודה על כל קנייה ב-125 שקל בכרטיס פליי קארד שבו מחזיקים 75% מבעלי הכרטיסים וצבירה של 1 נקודה על כל קנייה ב-95 שקל לחברי הפרימיום. יחס צבירה זהה מציעה פליי קארד גם על תדלוקים בתחנות של דור אלון וסונול.

גם צרכנים המחזיקים בכרטיס אשראי שופרסל יוכלו לצבור נקודות במועדון הנוסע המתמיד של אל על. יחס הצבירה עבור חברי מועדון שופרסל יהיה נקודה על כל קנייה ב-175 שקל על קניות שיתבצעו בקבוצת שופרסל, ויחס של 1:350 על קניות מחוץ לרשתות הקבוצה, כולל בתשלומים לרשויות. כרטיס התעופה של שופרסל יושק ברבעון הראשון של 2020 וכדי להשתתף במסלול התעופה, חברי מועדון שופרסל יצטרכו להנפיק כרטיס חדש: מדובר בכרטיס חוץ בנקאי שתפיק כאל ובמחיר של 16 שקל לחודש.

בשונה מכרטיס האשראי שהשיקה מוקדם יותר החודש מקס (לשעבר לאומי קארד) צבירת הנקודות שמציעה המיזם הזה היא לטיסות של אל על בלבד. מקס הוציאה כרטיס אשראי חוץ בנקאי שמאפשר צבירת נקודות בכל קנייה במטרה לממשן בקנייה להזמנה של כרטיסי טיסה. הנקודות הנצברות שוות ערך לשקל אחד והצבירה היא אחידה בכל רמות הכרטיסים: על כל קנייה ב-160 שקל צוברים שקל אחד, ועל כל תשלום לרשויות (חברת החשמל, ארנונה, מים וכו') יחס הצבירה הוא 1 שקל לכל 320 שקל. בחצי השנה הראשונה לא ייגבו דמי כרטיס, ומהחודש השביעי הם יעמדו על כ-20 שקל בחודש. אין הגבלה על מספר הנקודות שניתן לצבור. מימוש הנקודות הנצברות ייעשה דרך רכישת כרטיס טיסה באתר ייעודי שהקימה עבור מקס סמארטאייר מבית תלמה. נקודת התורפה של מקס פליי היא עמלת ההמרה הגבוהה יחסית בעסקאות מט"ח וששיעורה הוא 3%, בדומה לכל הכרטיסים שמנפיקה מקס.

לצד שיתוף הפעולה עם שופרסל, חידוש אחר שמציע מועדון פליי קארד הוא שילוב בין שני מותגים על כרטיס אשראי אחד, דיינרס ומאסטרקארד. בכך תעקוף אל על את בעיית המכובדות של כרטיסי דיינרס בעיקר בחו"ל - הכרטיס המשולב יפעל כדיינרס על עסקאות שנעשות בארץ וכמאסטרקראד על עסקאות בחו"ל, כולל בקניות אונליין. עמלת המט"ח בכרטיס הזה היא 1.4%. כרטיס פליי קארד הוא כרטיס אשראי חוץ בנקאי שכולל דמי שימוש חודשיים שנעים בין 18-20 שקל לכרטיס הבסיסי ומ-35 עד 40 שקל לכרטיס הפרימיום. יחס הצבירה של נקודות לקניות בכרטיס הוא 1 נקודה על קנייה ב-250 שקל לכרטיס פליי קארד ו-1 נקודה על כל קנייה ב-190 שקל לכרטיס הפרימיום. פליי קארד פוטרת לקוחות במעמד זהב ומעלה במועדון הנוסע המתמיד שלה מתשלום דמי שימוש חודשיים בכרטיסי פרימיום מאסטרקארד ובכרטיס המשולב (חוץ בנקאיים) וכן לקוחות בנק דיסקונט במעמד זהב ומעלה שמחזיקים בכרטיס פרימיום. מדובר בשיעור נמוך של לקוחות מכלל חברי המועדון, אבל הם מהווים את ה"דובדבן שבקצפת".

מאז הושק פליי קארד לפני 5 שנים הוא הגיע למחזור מצטבר של 100 מיליארד שקל, מתוך זה 30 מיליארד שקל רק בשנה האחרונה. לפי מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על ליאור טנר "מחזיקי הכרטיס מימשו כמיליארד נקודות, כאשר נרכשו מאות אלפי כרטיסי טיסה בנקודות ליותר מ-40 יעדי אל על בעולם".

חברי המועדון יוכלו לממש נקודות שצברו גם ברכישה של מוצרים משלימים לחופשה כולל השכרת רכב או ביטוח, רכישת מוצרים בדיוטי פרי במטוסים וגם ברכישה של מוצרים ושירותים שמחוץ לעולמות התעופה לרבות שוברים לארוחת בוקר, כרטיסים למופעים ובקרוב גם רכישה של מוצרי חשמל ומוצרים שונים שיימכרו באתר ייעודי בתמורה לנקודות שמשמעות ככסף וירטואלי. הטבה נוספת שמשיקה פליי קארד כוללת את האפשרות לשלם ריבית על הלוואה שייטלו חברי המועדון בנקודות צברו. מדובר בהלוואה מטעם כאל הממותגת כ"הלוואה לחופשה". לנוכח בועת ההלוואות שהולכת ומתנפחת במשק הישראלי נוכל רק להמליץ לנוטלים הלוואה לשם חופשה לחשוב פעמים האם זוהי עילה מספיק טובה להיכנס לחובות.