"למרות הרבעון 'המעניין'": אל על חגגה עם בכירי המשק את השקת כרטיס האשראי החדש

וגם: מי הסטארט-אפיסטים ששואפים לסייע לממלכת זולו

גונן אוסישקין, אלי דפס, ליאור טנר ולוי הלוי / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין, אלי דפס, ליאור טנר ולוי הלוי / צילום: סיון פרג'

טיימינג הוא לא הכול בחיים? חרף האווירה שליוותה את פרסום דוחותיה של חברת התעופה אל על לרבעון השלישי של השנה, ערכה אמש הנהלת החברה מסיבת השקה לכרטיס האשראי מבית FLY CARD בשיתוף מסטרקארד. המוזמנים, ברובם בכירים, לא יכלו שלא להתבדח על כך שהמסיבה נערכה בתום יום של ירידות במניה בעקבות ההודעה על כך שבסיכום רבעוני, הרווח הנקי של חברת התעופה צנח ב-36% והסתכם ב-27 מיליון דולר. 

ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של החברה, הכריז על שיתופי הפעולה עם קבוצת שופרסל, קבוצת סונול ועל חידוש השת"פ עם קבוצת דור אלון, שיאפשרו ללקוחות FLY CARD ליהנות מתנאי צבירה משופרים של נקודות. את הסיבה למסיבה הוא הסביר לאחר שהקפיד לציין בחיוך שהחגיגה היא "למרות הרבעון המעניין".

האירוע נערך בהאנגר 11 בנמל תל אביב, ובתום הנאומים עלתה להקת Arrivel השבדית (אותה הגדירו "כאחות הקטנה" של להקת ABBA) שביצעה את להיטי הלהקה המיתולוגית, והקפיצה את יושבי האולם. זו הפעם השנייה החודש שאל על נתקלת באתגר הטיימינג - המועד המקורי שנקבע לאירוע היה לפני כשבועיים, אלא שאז, בשל מתקפת הטילים והנחיות פיקוד העורף, הוחלט לדחות את החגיגה, כך שגם הלהקה שהגיעה במיוחד משבדיה, נאלצה לחזור כלעומת שבאה לאירופה השקטה.

מצאו סיבה לחגיגה: שאול קוברינסקי, יו"ר בנק דיסקונט, אורי לוין, המנכ"ל הנכנס ולילך אשר טופילסקי, המנכ"לית הפורשת; סאמר חאג' יחיא, יו"ר בנק לאומי, וחנן פרידמן, המנכ"ל; אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים; לוי הלוי, מנכ"ל כאל; איש העסקים מאיר שמיר; יעל אנדורן, לשעבר מנכ"לית משרד האוצר: רועי ורמוס, מנכ"ל קרן נוקד ולשעבר מנכ"ל פסגות; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט; זהבית כהן, יו"רית אייפקס ובעלת השליטה בפסגות; אלונה אריאלי-להב, סמנכ"לית תקשורת בפסגות; הפרסומאי גיל סמסונוב; עמית משיח, מנכ"ל מקאן ת"א; הפרסומאית ואשת העסקים ג. יפית; אשת העסקים אלונה ברקת; דפנה בסטר, נשיאת סופרפוש; עו"ד עמית בכר, יו"ר מחוז ת"א בלשכת עוה"ד; הח"כית לשעבר איילת נחמיאס ורבין ועברי ורבין; אלי דפס, יו"ר אל על; תמי מוזס-בורוביץ', בעלת השליטה וסגנית יו"ר אל על; חיים רומנו ואליעזר שקדי, מנכ"לי אל על לשעבר; ורבים אחרים.

זהבית כהן  / צילום: סיון פרג'
 זהבית כהן / צילום: סיון פרג'
טל גרנות גולדשטיין / צילום: סיון פרג'
 טל גרנות גולדשטיין / צילום: סיון פרג'
דפנה בסטר ואלונה ברקת / צילום: סיון פרג'
 דפנה בסטר ואלונה ברקת / צילום: סיון פרג'
גיל סמסונוב ואיציק אברכהן / צילום: סיון פרג'
 גיל סמסונוב ואיציק אברכהן / צילום: סיון פרג'

דנה עזריאלי חילקה פרסים לזוכות בתחרות "דוד עזריאלי לאדריכלות 2019"

דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי ויו"רית קרן עזריאלי ישראל, העניקה השבוע פרסים לאדריכליות ולאדריכלים, במסגרת תחרות "דוד עזריאלי לאדריכלות 2019", שהתקיימה באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב. עזריאלי העניקה את הפרסים לזוכות ולזוכים, כחלק מצוות השופטים שכלל גם את פרופ' ג'יל סטונר, ראש בית הספר לארכיטקטורה ואורבניות באוניברסיטת קרלטון בקנדה, וחברת סגל במכללה לתכנון סביבתי בברקלי; האמנית ד"ר שרון עזריאלי, מייסדת פרס עזריאלי למוזיקה; האדריכל גיל שנהב, שותף בכיר בכנען שנהב אדריכלים, מייסד בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית; האדריכל גבי בועז-עובד, אדריכל ראשי ומנהל תכנון בקבוצת עזריאלי; ואת אורח הכבוד - האדריכל האיטלקי מסימיליאנו פוקסס, שבין היתר תכנן את מרכז פרס לשלום. 

הפרסים, בשווי כולל של 100 אלף שקל, הוענקו לשלוש זוכות: במקום הראשון זכתה נירית כספי מאוניברסיטת תל אביב על עבודתה "עזהישראל", ולדברי השופטים "הפרויקט הוא דוגמה מצוינת ליכולתה של האדריכלות לבנות דיאלוג המגשר על גבול הפרדה פיזי, במקרה זה באמצעות עיצוב כישרוני של מבנים המוקפים על ידי שדות חקלאיים".

במקום השני זכתה לובנא עסאף מהטכניון, על עבודתה "מאחורי דלתיים סגורות", שהציעה שילוב של חלל ביתי ואינטימי ברקמה עירונית מורכבת, "תוך הפיכת שפה אדריכלית של דיכוי ובידוד לשפה של מוגנות והעצמה לנשים מוכות". במקום השלישי זכה הפרויקט "רובע קילומטר" של לוטם חממה מהמרכז האקדמי ויצו חיפה. 

מסימיליאנו פוקסס, דנה עזריאלי, נירית כספי, שרון עזריאלי וג'יל סטונר / צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ
 מסימיליאנו פוקסס, דנה עזריאלי, נירית כספי, שרון עזריאלי וג'יל סטונר / צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ

מי הסטארט-אפיסטים ששואפים לסייע לממלכת זולו

הדיפלומט זוולקה מת'תווה המשתייך לממלכת זולו האפריקאית, ביקר השבוע יחד עם רעייתו המלכה זנדיל, במתחם לעסקים ולחדשנות ביזמקס שבירושלים. מטרת הביקור של מת'תווה ופמלייתו, שבאחרונה סיירו ברחבי הארץ, הייתה לפגוש סטארט-אפיסטים חרדים שנמצאים בחממת הסטארט-אפים של המתחם (ביזלאבס) ולבחון אפשרות להשקעות ושיתופי פעולה, בדגש על מיזמים שמפתחים מוצרים בתחומי החקלאות, הסייבר והבריאות. 

גיל שורקה, מנכ"ל חממת ביזלאבס שמקדמת שילוב יזמים מהחברה החרדית בענף ההייטק, אירח את מת'תווה ומשפחתו, ואמר כי "ההתעניינות העולמית ביזמות ההייטק הישראלית חוצת גבולות. אנו גאים לארח בביזמקס את בן המשפחה המלכותית מדרום אפריקה ולהראות לו כיצד ההייטק החרדי מייצר רעיונות יצירתיים שיכולים לסייע לכלל האנושות. זאת תעודת כבוד לתעשיית ההייטק הישראלי בכלל והחרדי בפרט".

בין המיזמים שהציגו היו: BotanoHealth - המפתח ומייצר פתרונות ירוקים לפטריות ומחלות הפוגעות ביבולי חקלאות; סנאפ, שמפתח טכנולוגיה להארכת חיי המדף של ירקות ופירות; ואחרים. 

ביקור המשלחת במתחם ביזמקס  / צילום: נחמיה רוזנפלד
 ביקור המשלחת במתחם ביזמקס / צילום: נחמיה רוזנפלד