"4 ימי שבתון במשק בגלל בחירות יגרמו נזק אדיר לעסקים"

נשיאות הארגונים העסקיים הודיעה הבוקר כי תתמוך בהצעות החוק של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ומיקי זוהר (הליכוד) לביטול יום השבתון בבחירות הקרובות, בתרחיש שבו הכנסת ה-22 תפוזר

התור לקלפי, בחירות 2019, מועד ב' / צילום: שני אשכנזי, גלובס
התור לקלפי, בחירות 2019, מועד ב' / צילום: שני אשכנזי, גלובס

נשיאות הארגונים העסקיים הודיעה הבוקר (א') כי היא תתמוך בהצעות החוק של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ומיקי זוהר (הליכוד) לביטול יום השבתון בבחירות הקרובות, וזאת בתרחיש שהכנסת ה-22 תפוזר בעוד כשבוע וחצי וישראל תלך לבחירות כלליות בפעם השלישית בתוך כשנה.

בנשיאות הארגונים העסקיים מעריכים כי העלות של כל יום שבתון כזה למגזר העסקי היא כ-1.5 מיליארד שקל. במקרה של בחירות כלליות נוספות בחודש מרץ ובתוספת יום השבתון שהיה במשק בשלי 2018 בשל הבחירות לרשויות המקומיות, מדובר ב-4 ימי שבתון במשק בעלות כוללת של כ-6 מיליארד שקל, שנדרש המגזר העסקי לממן. זאת, בין השאר בשל החובה של כל מעסיק לשלם שכר כפול לעובדים שמתייצבים בעבודה באותו היום וכן, עובדים שלא מגיעים לעבודה ביום זה זכאים לקבל עליו שכר מלא. החוק חל גם על עובדים זרים - שכלל אין להם זכות הצבעה.

"מאות אלפי בעלי עסקים קטנים ובינוניים לא צריכים לשלם על מחדלים הפוליטיקאים", אמר היום נשיא הארגונים העסקיים, שרגא ברוש. "4 ימי שבתון בזמן כה קצר יגרמו נזק אדיר למשק ועלולים להפיל חברות קטנות ובינוניות".

בשבועות האחרונים ברוש פנה לראשי הסיעות הגדולות בכנסת ובהם יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ בבקשה שיפעלו לביטול יום השבתון בבחירות הבאות, אם אלה יערכו בחודש מרץ הקרוב.