איך הלחימה בעזה השפיעה על היקף הניודים בנובמבר

הלחימה בעזה בתוספת תקנות חדשות של משרד התקשורת שלא מאפשרות ניודים פיקטיביים של מנויי פרי פייד הקטינו את היקף הניודים

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

חודש נובמבר הסתמן כחודש חלק מבחינת היקף הניודים בשוק הסלולרי. אמנם מבחינת מגמות אין שינוי משמעותי בשוק, ו-WE4G מבית אקספון ממשיכה להוביל, אך היקף הניודים הכולל היה בנסיגה ויש לכך 2 סיבות עיקריות: ראשית ימי הלחימה בתחילת החודש בעזה הקטינו את הרצון לעבור רשת בזמן ירי, והסיבה השנייה היא כניסתה לתוקף של התקנה החדשה של משרד התקשורת, לפיה ניוד של מנוי פרי פייד נספר רק כאשר הוא "טעון" ב-30 שקל לפחות, וזאת על מנת למנוע משחקי ניודים בין החברות והפעלה פיקטיבית של מנויים כדי להשפיע על היקף הניודים.

כאמור, WE4G המשיכה החודש להוביל מבחינת היקף הניודים בשוק הסלולר עם 6,100 ניודים. בדרך כלל היקף הניודים של החברה בחודשים האחרונים גבוה יותר בכמה אלפי לקוחות, ולכן הערכה היא שהמלחמה בעזה היא הסיבה לירידה בהיקף המתניידים אליה. WE4G טוענת שהיא לא מוכרת חבילות פרי פייד ולכן התקנה של משרד התקשורת בעניין הניודים הפיקטיביים לא משפיעה עליה.

במקום השני נמצאת בנובמבר חברת פלאפון עם 2,600 ניודים, ורמי לוי במקום השלישי עם 1,175 ניודים.

הבאה בתור שכבר מסיימת את החודש עם ניוד שלילי, כלומר נטישה של לקוחות, זו 019 מובייל עם 570 מספרים נוטשים. אחריה ברשימה ניצבת סלקום שאבדה 1,850 לקוחות, ואחריה גולן טלקום שאבדה בנובמבר 2,380 לקוחות. פרטנר במקום הלפני אחרון בסגירת הרשימה מציינת 2,400 לקוחות נוטשים וזה אחרי כמה חודשים יחסית טובים של החברה שדווקא הצליחה לרסן את היקף הנטישה.

סוגרת את הטבלה הוט מובייל, שהחודש סבלה מנטישה מרובה לכאורה והיא ננטשת בקרוב ל-5,000 לקוחות. עיקר הניודים החוצה נובעים ממעבר של מנויים ממשווק של החברה בשל אנטל ששימש כריסיילר שהפך ל-mvno (מפעיל וירטואלי) תחת הרשת של פרטנר שמנוייו נספרים כניודים החוצה.