החברה הביטחונית שתעביר למדינה דיבידנד של 200 מיליון שקל

סך הכנסות המדינה מהחברות בשליטתה צפוי לחצות השנה את רף ה-1 מיליארד שקל, לאחר שבשנים קודמות קיבלה המדינה סכומים בהיקף של 50-200 מיליון שקל לכל היותר

רוני חזקיהו / צילום: תמר מצפי
רוני חזקיהו / צילום: תמר מצפי

בשורה משמחת לאוצר על-רע הגירעון המתרחב: חברה ביטחונית בשליטת ממשלת ישראל צפויה להעביר לקופת האוצר בקרוב דיבידנד על-סך 200 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". העברת הסכום תושלם לאחר שיתקבלו לכך האישורים המשפטיים הדרושים.

בחודש שעבר התייחס החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו לחברה ביטחונית שהעבירה לאוצר סכום חד-פעמי ענק שאפשר למדינה לצמצם את החריגה בגירעון התקציבי. חזקיהו, שדיבר בישיבת וועדת הכספים של הכנסת, נקב בסכום של 1.7 מיליארד שקל שהועבר למדינה, אך מבירור עולה כי מדובר בסכום נמוך יותר. ייתכן שהסכום שעליו דיבר חזקיהו כולל גם את הסכום הנוסף שאמור לעבור השנה.

הדיבידנד שיתקבל מהחברה בא בשנה שבה נרשם שיא בדיבידנדים מחברות ממשלתיות. חברת רפא"ל העבירה השנה למדינה דיבידנד על-סך 600 מיליון שקל ותשלומים קטנים יותר אמורים להתקבל מהתעשייה האווירית ומחברת נמל אשדוד. סך הכנסות המדינה מהחברות בשליטתה צפוי לחצות השנה את רף ה-1 מיליארד שקל, לאחר שבשנים קודמות קיבלה המדינה סכומים בהיקף של 50-200 מיליון שקל לכל היותר. מדובר בבשורה משמחת במיוחד על רקע המאמץ לצמצם את הגירעון התקציבי החריג, שעלול להסתכם השנה ב-50 מיליארד שקלים ולחרוג בכ-10 מיליארד שקלים מהיעד שנקבע בתקציב 2019.