"קשה לנהל עסק קטן לצד גידול של פעוטה"

אווה סילאגי (30) היא מדריכת כושר מרמת גן • "יכולים להיות חודשים חלשים ויכולים להיות חודשים שבהם אני מרגישה שאני רצה ללא הפסקה ממקום למקום" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

אווה סילאגי / צילום: תמונה פרטית
אווה סילאגי / צילום: תמונה פרטית

מי אני?

"אווה סילאגי, בת 30, נשואה פלוס תינוקת מרמת גן. עשיתי עלייה לפני כמעט שמונה שנים מניו יורק".

מה אני עושה?

"מאז שהגעתי לישראל אני עובדת כמדריכת כושר. התחלתי בלימוד שיעורי זומבה, ובהמשך הוספתי גם שיעורי פילאטיס, יוגה ואימון אישי. לאחרונה פתחתי גם גרסת פופ-אפ ל-"305 Fitness", שיעור דאנס קרדיו פופולרי וכיפי שמגיע מניו יורק".

איך הגעתי לתחום הזה?

"בניו יורק הופעתי בלהקת מחול, וזו הייתה התפתחות טבעית מריקוד להדרכה וללימוד".

מה הקשיים שאני מתמודדת איתם?

"הקושי הראשון זו העובדה שאני לא ילידת ישראל. ההתנהלות פה קשורה יותר למי אתה מכיר מאשר למיומנויות שלך. הייתי מגיעה לסטודיו לחפש עבודה והיו צוחקים על המבטא שלי. אמרו לי שתלמידים מרגישים שהם מקבלים שיעורי אנגלית במקום שיעורי פילאטיס. היו מכונים ששכרו אותי אבל אז החליטו להחליף למדריך ישראלי, אף שהשיעורים שלי היו מלאים. אבל במידה מסוימת השוני הזה גם עזר לי לבלוט, מה שלא היה קורה אם הייתי בניו יורק. לא נתתי לדחיות לדכא אותי, אבל חוסר המקצועיות פה מפתיע לפעמים.

"קושי נוסף הוא ניהול עסק קטן לצד גידול של פעוטה כמעט בת שנה. זה מורכב לפעמים למצוא טיפול לילדה במחיר נגיש בזמן שיש לי לוח זמנים גמיש של פרילנסרית".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאית?

"השינויים התמידיים. שום דבר לא מובטח. יכולים להיות חודשים חלשים ויכולים להיות חודשים שבהם אני מרגישה שאני רצה ללא הפסקה ממקום למקום. בסוג כזה של עבודה, חשוב לדעת להגיד כן לכל הצעה טובה, בגלל שאת ההצעות המשתלמות, וגם היציבות, לא תמיד קל למצוא. בייחוד עם כמה שהשוק הזה הפך לתחרותי בשנים האחרונות.

"אני מכירה הרבה אנשים שהעזו להיכנס לעולם הפירלנסרים ועזבו בגלל שהשינויים גרמו להם ליותר מדי לחץ".

מה הממשלה צריכה לעשות?

"להסדיר את השוק הזה. עם כל המכונים החדשים שנפתחו בשנים האחרונות, התעריף למדריכים ירד למרות יוקר המחיה הגבוה. המדריכים לא חולקים זה עם זה כמה הם מרוויחים, ויש עננת מסתורין סביב הנושא. אם תהיה אסדרה של התעריף, זה ימנע ממכונים לנצל מדריכים חדשים וזה יתגמל מדריכים ותיקים, שירוויחו בהתאם לניסיון שלהם".

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il