הממתק של הקרנות: קטליסט ומרקר ימכרו מניות תופין בהיקף של 32-40 מליון דולר כל אחת

שתיים מהקרנות המחזיקות במניותיה של חברת הסייבר הישראלית, שהונפקה באפריל בבורסת ניו יורק, נערכות למתן הצעת מכר ולמימוש ברווח גדול של חלק מהחזקותיהן באמצעות הנפקה משנית

לפני קרוב לשמונה חודשים הונפקה בבורסת ניו יורק (NYSE) חברת הטכנולוגיה הישראלית תופין (Tufin), במחיר של 14 דולר למניה. כיום, במחיר של יותר מ-19 דולר למניה, נערכות שתיים מהקרנות המחזיקות במניות תופין לבצע הצעת מכר ולממש ברווח גדול חלק מההחזקות שלהן בחברה, במסגרת הנפקה משנית (שבה לא יגויס כסף לתוך החברה).

השתיים הן קרן קטליסט, בראשותו של אדוארד קוקירמן, וקרן Marker של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר (הקרן נרכשה על ידי Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר יו"ר גוגל, לפני כשנתיים). שתי הקרנות מלוות את תופין כמשקיעות שנים ארוכות, עוד מימי החברה כסטארט-אפ צעיר. קטליסט השקיעה בתופין עוד בסבב הגיוס הראשון שלה ב-2007, כשהזרימה לחברה 3 מיליון דולר, ומרקר הצטרפה להשקעה בתופין בסבב ההשקעה השני שלה ב-2011, בהשקעה של 7 מיליון דולר. שתי הקרנות השתתפו גם בסבבי השקעה נוספים של החברה לפני יציאתה להנפקה ראשונית בבורסה. מכל מקום, ניתן להניח שמכירת המניות הנוכחית תתבצע בשווי גבוה משמעותית מהשוויים שבהם השקיעו קטליסט ומרקר בתופין, ולפיכך ברווח גדול לשתי הקרנות.

נכון להיום, לפני ההנפקה המשנית, קרן מרקר מחזיקה ב-20.3% ממניות תופין, בשווי נוכחי של 135 מיליון דולר, והחזקתה של קטליסט, 18.6% ממניות תופין, שווה כ-124 מיליון דולר. לפי התשקיף שהגישה תופין לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC), קרן מרקר תמכור כ-1.8 מיליון מניות תופין, המהוות קרוב ל-26% מההחזקה שלה בחברה, וקטליסט תמכור שיעור זהה מההחזקה שלה, קרוב ל-1.7 מיליון מניות.

אופציה למכירת מניות נוספות לחתמים

במחיר הנוכחי של מניית תופין, מדובר במימוש בהיקף של כ-35 מיליון דולר ושל כ-32 מיליון דולר למרקר ולקטליסט, בהתאמה. לשתי הקרנות יש אופציה למכירת מניות נוספות לחתמים, כך שהמימוש של מרקר עשוי לגדול לכ-40 מיליון דולר (במחיר המניה הנוכחי) והמימוש של קטליסט עשוי לגדול לכ-37 מיליון דולר.

בהנחה של מימוש האופציה, לאחר ההנפקה תרד מרקר להחזקה של 14.3% בתופין, וקטליסט תרד להחזקה של 13.1%. החתמים בהנפקה הם ג'יי.פי מורגן, ברקליס וג'פריס, ולצדם אופנהיימר, Baird, פייפר ג'פרי, וויליאם בלייר וסטיפל - אותה רשימת חתמים שליוותה את החברה להנפקה הראשונית באפריל האחרון.

מלבד מרקר וקטליסט, בעלי מניות בולטים אחרים בחברה, שאינם מתכננים למכור מניות בהנפקה הקרובה, הם קרן וינטאג' עם 7.4% מהמניות, ETF Managers עם 6.1% ו-Sberbank עם 4.6%. מייסדי החברה, המנכ"ל רובי כיטוב וסמנכ"ל הטכנולוגיות ראובן הריסון, מחזיקים ב-6.8% מהמניות כל אחד - החזקה בשווי נוכחי של 45.1 מיליון דולר לכל אחד.

תופין, שנוסדה ב-2005, מספקת פתרונות סייבר שמאפשרים לארגונים לאכוף מדיניות של אבטחת מידע בסביבות שונות. שווי השוק של תופין כ-655 מיליון דולר, לאחר שמחיר המניה שלה עלה ב-36% מאז ההנפקה הראשונית באפריל. עם זאת, המניה כבר נסחרה ברמות מחירים גבוהות יותר, כשהגיעה ביולי האחרון למחיר של כ-30.5 דולר.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019, הכנסות תופין הסתכמו ב-73.2 מיליון דולר - צמיחה של 31.2% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. עם זאת, על רקע גידול בהוצאות החברה, גדל גם ההפסד הנקי שלה בתקופה זו והסתכם ב-20.9 מיליון דולר, לעומת 7.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הסתכם ב-14.6 מיליון דולר. בהנפקה באפריל גייסה החברה סכום של כ-113 מיליון דולר נטו, ובסוף הרבעון השלישי היו בקופתה כ-126 מיליון דולר.