מחזקת את אבטחת שירותי הענן: צ'ק פוינט רכשה את הסטארט-אפ Protego תמורת כ-40 מיליון דולר

Protego מירושלים מספקת טכנולוגיה המונעת התקפות זדוניות על אפליקציות חסרות שרת • זוהי הרכישה הרביעית של צ'ק פוינט בישראל מאז סוף 2018

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט ממשיכה לרכוש חברות סטארט-אפ ישראליות לצורך הרחבת ההיצע הטכנולוגי שלה. אתמול (ב') הודיעה צ'ק פוינט על רכישת חברת Protego מירושלים, בעסקה שהיקפה לא דווח רשמית על-ידי צ'ק פוינט, אך לפי הערכות היא מגיעה ל-40 מיליון דולר. עבור צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מדובר בסכום לא מהותי, משום שבסוף הרבעון השלישי היו לה בקופה מזומנים והשקעות בסך למעלה מ-4 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט ציינה בהודעתה כי הרכישה מחזקת את אבטחת שירותי הענן שלה, באמצעות טכנולוגיה חדשה להגנה על אפליקציות חסרות שרת (serverless). לדברי צ'ק פוינט, היא הופכת בכך לספקית הגנת הסייבר הראשונה בעולם המספקת פתרון אחוד להגנה על אפליקציות ענן (Cloud Workload) ועל ניהול תצורת האבטחה בענן (Cloud Posture), המאפשר הגנה מתמשכת על אפליקציות חסרות שרת.

צ'ק פוינט מציינת עוד כי Protego מספקת טכנולוגיה המונעת התקפות זדוניות על אפליקציות חסרות שרת "בזמן ריצה", ומונעת הטמעה של קוד פגיע בסביבת הייצור. צ'ק פוינט תשלב את הטכנולוגיה כחלק מארכיטקטורת ההגנה האחודה שלה, ששמה Infinity, המגנה על רשתות, מכשירים ניידים, ציוד קצה, רכיבי IoT ושירותי ענן. בצ'ק פוינט סבורים שהשימוש הגובר בטכנולוגיות ענן חסרות שרת, מאתגר את תפיסות האבטחה הקיימות על שירותי ויישומי ענן, והמעבר ליישומים מבוססי ענן טומן בחובו חשיפה לחולשות אבטחה ושגיאות תצורה, שמחייבים להרחיב את שירותי האבטחה בענן "עד רמת היישום, הפונקציה ואף קוד התוכנה", כהגדרתם.

"בבואם ליישם טרספורמציה דיגיטלית והטמעה של שירותי ענן, ארגונים נדרשים לתפיסת אבטחה חדשה כדי להגן מפני הדור החמישי והשישי של מתקפות סייבר", מסרה ד"ר דורית דור, סמנכ"ל מוצרים, מחקר ופיתוח בצ'ק פוינט. "השילוב של יכולות הגנה על אפליקציות חסרות שרת בתוך פלטפורמת CloudGuard, והיכולת למנף יכולות אבטחה ותאימות בענן, מאפשרים לנו לספק לארגונים הגנה חסרת תקדים על סביבות הענן שלהם".

Protego הוקמה על-ידי חמישה מייסדים: המנכ"ל ציון גונן וחברי ההנהלה הילל סולו, שלי מור, בני זמור ואיתי חרוש. החברה גייסה מאז הקמתה ב-2015 סכום של 7 מיליון דולר, כך שמבחינת משקיעיה מדובר באקזיט מוצלח מאוד. בין המשקיעים ב-Protego ניתן לציין את קרן גלילות קפיטל ו-MizMaa Ventures.

צ'ק פוינט צופה המשך שחיקה בשולי הרווח 

זוהי הרכישה הרביעית של צ'ק פוינט מאז סוף 2018 בישראל: קדמו לה רכישת Dome9 באוקטובר 2018 בעסקה גדולה יותר, של כ-175 מיליון דולר (בתוספת סכום נוסף על אופציות ומניות חסומות), עבור החברה העוסקת בטכנולוגיות אבטחה בענן; בינואר 2019 נרכשה חברת ForceNock שפיתחה טכנולוגיה באבטחת יישומי Web וממשקי תכנות יישומים, בתמורה למיליוני דולרים בודדים; ולפני כשלושה שבועות נרכשה Cymplify העוסקת בהגנה על מוצרי IoT, בעסקה שהוערכה במיליוני דולרים בודדים.

בתוך כך, סמנכ"לית הכספים של צ'ק פוינט, טל פיין, התארחה אתמול בכנס שערך קרדיט סוויס, שם אמרה בין היתר כי צ'ק פוינט, בדומה לתעשייה כולה, נמצאת בתקופת מעבר. להערכתה, צפויה בהמשך שחיקה בשולי הרווח של החברה, אך לא חדה כמו בשנה הנוכחית. פיין מציינת כי שיפור הביצועים לוקח זמן רב מהצפוי, כשהחברה השקיעה בשנתיים האחרונות אך טרם ראתה את התוצאות של ההשקעה (בקרדיט סוויס סבורים שהסיבה לכך היא הסביבה התחרותית מאוד), ולהערכתה חלק מהחזר ההשקעה יגיע בשנה הבאה. המלצת קרדיט סוויס למניית צ'ק פוינט היא "נייטרלי" במחיר יעד של 110 דולר, שנמוך ב-5.5% ממחיר המניה בנאסד"ק. שווי השוק של צ'ק פוינט הוא 18.1 מיליארד דולר.