רכישות | בלעדי

תחרות להולמס פלייס? רשת מרכזי הכושר סטודיו C מחליפה ידיים

רשת מרכזי הסטודיו לעיצוב וחיטוב נרכשת על ידי דורון כהן וניצן אריה בהיקף עסקה המוערך בכ-10 מיליון שקל • סטודיו C היא רשת מרכזי הספורט השנייה בגודלה בשוק הישראלי בפריסה ארצית • הרשת תשמור על אופייה ככזו שפונה לנשים בלבד אך תרחיב את הפריסה הפיזית שלה ותנסה לפנות לקהל צעיר יותר

מתוך הקמפיין האחרון של סטודיו C / צילום: ערוץ היוטיוב של סטודיו C
מתוך הקמפיין האחרון של סטודיו C / צילום: ערוץ היוטיוב של סטודיו C

רשת מרכזי הסטודיו לעיצוב וחיטוב, סטודיו , מחליפה בעלים - כך נודע ל"גלובס". הרשת שנחשבת לשנייה בגודלה בתחום הכושר בישראל ומונה 35 סניפים בפריסה ארצית נרכשת על ידי דורון כהן וניצן אריה יחד עם קבוצת משקיעים פיננסיים מידי קבוצת השותפים שמחזיקים בה כיום ובראשם ברק קנה ואמריקה ישראל. היקף העסקה שנחתמה בימים האחרונים אינו ידוע, אך לדברי גורמים מעורים הוא מוערך בכ-10 מיליון שקל. העסקה נעשית לפי גורמים מעורים בשווי שעל פניו נמוך מאוד, דבר שעלול להצביע על מצב החברה ופעילותה השוטפת. 

את הרכישה מבצעים כהן ואריה באמצעות חברת כיוונון שבבעלותם המתמחה בייעוץ ואסטרטגיית תוכן ובקידום שיווקי ובעבר הייתה בעלים של רשתות בתחום החינוך, וזוהי למעשה כניסתם הראשונה לענף.

תחת סטודיו C מועסקות כיום כ-700 עובדות. כיום סטודיו C מתמקדת בשירותי אימון וחיטוב לקהל של נשים בגילאי שלושים פלוס, והיא נחשבת לרשת מיושנת שלא ממש השכילה להתאים את עצמה לשינויים בהרגלי הלקוחות, כך שהיא תידרש לעמוד בפני שינוי מסיבי וככל הנראה גם בהשקעות ברכוש, בהתאמות טכנולוגיות ובמיתוג. כך למשל, כיום הרשת מפרסמת את לוח האימונים בלוח מודעות ולא מאפשרת ללקוחותיה להירשם לשיעורים באפליקציה ייעודית, שירות שקיים כיום אפילו בקרב מאמנים אישיים או בעלי סטודיו פרטי.

ככל הידוע, בכוונת הרוכשים לשמר את הפנייה לנשים אך במקביל לבצע שינויים מסיביים ובין היתר להרחיב את פריסתה הפיזית של הרשת, לפנות גם לקהלים צעירים יותר, ולהציע מנויים גמישים יותר- סוגיה שבעבר ספגה לגביה ביקורת.

סטודיו C הוקמה לפני שלושה עשורים והיא נחשבת לאחת מרשתות הכושר הגדולות בישראל עם 35 סניפים אחרי קבוצת הולמס פלייס שמפעילה כ-45 מועדונים. מבחינת מספר המנויים, הולמס פלייס מציגה פער משמעותי כשהיא מדווחת על כ-139 אלף ברבעון השלישי של 2019, בעוד שבסטודיו C ישנן כיום כ-32 אלף מנויות.

שוק הספורט בישראל נמצא בצמיחה בשנים האחרונות על רקע הגברת המודעות לחשיבות של פעילות גופנית באופן שבא לידי ביטוי הן בצמיחת הענף, והן בענפים המשלימים לו ובראשם הלבשת הספורט. לפי נתונים שהציגה הולמס פלייס במצגת למשקיעים, שוק הכושר הישראלי מתקרב ל-4 מיליארד שקל וצמח ב-8 עד 6% מדי שנה מאז 2013.