בית המשפט קבע סופית שבזק לא תוכל להשתמש בשם המסחרי סמארטנט

חברת סמארטנט קבלה צו מניעה קבוע האוסר על בזק להשתמש בשם, וזאת אחרי שבזק ניסתה לשווק שירות בשם זהה למרות שידעה שהוא שייך לחברה

בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק
בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

השופטת צילה צפת, סגנית נשיא בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נתנה צו מניעה קבוע האוסר על בזק להשתמש בסימן המסחר סמארטנט. בזק טענה שיש לה זכויות לשימוש בשם סמארטנט וניסתה למתג שירות אינטרנט חדש תחת אותו שם למרות שבאותה עת החברה סמארטנט עצמה השתמשה בו.

סמארטנט פנתה ביוני 2017 לבית המשפט בסוגיה וקבלה צו מניעה זמני האוסר על בזק להשתמש בשם. ביהמ"ש קבע כי בהתאם למבחנים המקובלים בדיני סימני המסחר, קיים דמיון מטעה בין הסימנים, שיש בו כדי לפגוע בזכות התובעת לשימוש בלעדי בסימן המסחר שלה. בנוסף, התייחסה השופטת לעובדה כי בזק הכירה את שמה וסימן המסחר של סמארטנט מזה שנים, במסגרת מגעים לרכישתה שנערכו בעבר, לרבות בהשתתפות סטלה הנדלר, שהייתה בעת מגעים אלו מנכ"לית קווי זהב, והייתה מנכ"לית בזק במועד הגשת התביעה של סמארטנט. כלומר - הנדלר ידעה שסמארטנט זו חברה שיש לה זכויות על השם, ולמרות זאת ניסתה לצאת בשירות באותו שם. 

על כן, בין אם הייתה ידיעה ממשית מצד בזק על קיומה של התובעת ובין אם לאו, ובהינתן העובדה כי בזק קיבלה ייעוץ משפטי טרם בחירת השם, היה עליה לדעת על קיומה של התובעת, על סימן המסחר המוגן שלה ועל כך שפתיחה באותו קמפיין ושימוש בשם "סמארט-נט" תכרסם בהגנה לה זכאית התובעת.

נפתלי הירש, מנכ"ל סמארטנט מסר בתגובה: "אנו מברכים על פסיקת בית המשפט ומצרים על כך שבזק גררה אותנו לדיון משפטי מיותר ויקר. בכוונתנו לתבוע מבזק פיצוי כספי על מלוא הנזקים וההוצאות שנגרמו לנו. נמשיך לתמוך שיווקית במותג ולקדם אותו בשוק הישראלי". סמארטנט יוצגה על ידי עורכי הדין זיו עירוני וטניה חיטריק. בזק יוצגה על ידי עו"ד סער פלינר.