הצלחה בשלב המוסדי של הנפקת סלקום: ביקושים בחצי מיליארד שקל

סלקום בחרה להיענות להצעות בהיקף של כ-300 מיליון שקל • מסגרת הגיוס כוללת הנפקה של יחידות, ובהן מניות של סלקום ושתי סדרות של אופציות הניתנות למימוש למניות סלקום • ההקצאה בוצעה במחיר בו סגרה מניית סלקום את המסחר בבורסה הערב

ניר שטרן/ צילום: תמר מצפי
ניר שטרן/ צילום: תמר מצפי

הצלחה בשלב המקדים של הנפקת המניות והאופציות של סלקום . במכרז המוסדי שנערך הערב, נרשמו ביקושים של כ-505 מיליון שקל, מהם בחרה סלקום להיענות להצעות בהיקף של כ-300 מיליון שקל.

מסגרת הגיוס כוללת הנפקה של יחידות, ובהן מניות של סלקום ושתי סדרות של אופציות הניתנות למימוש למניות סלקום. לגלובס נודע כי ההקצאה בוצעה במחיר בו סגרה מניית סלקום את המסחר בבורסה הערב, כאשר הזמנות שנקבו במחיר זה זכו לשיעור היענות של 38.35% בלבד, וזאת בשל המחיר הגבוה.

חברת דיסקונט השקעות, שמחזיקה ב-44% ממניות סלקום וב-47% מזכויות ההצבעה בה, בחרה להשתתף בהנפקה ורכשה מניות בשיעור זהה להחזקתה. את הגיוס הובילה חברת החיתום וההנפקות אפסילון חיתום, שנמצאת בשליטתה של דיסקונט השקעות.

מוקדם יותר היום פורסם בגלובס כי אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש, מביע את תמיכתו ביו"ר הדירקטוריון של סלקום, עמי אראל, בניסיון להזים את השמועות על מחלוקות שהתגלעו ביניהם, ואת ההערכות כי מחלוקות אלה עלולות להוביל לסיום תפקידו של אראל בסלקום.

במכתב ששלח אתמול לחברי דירקטוריון סלקום, כתב אלשטיין כי הוא מבקש להבהיר כי אראל ושאר הדירקטורים של החברה זוכים לתמיכה מלאה ממנו. "בעקבות הפרסומים האחרונים, ברצוני להבהיר שאראל וכלל חברי הדירקטוריון של סלקום ישראל זוכים לתמיכתי המלאה בנוגע לתוכנית הארגון מחדש, כמו גם להערכתי המלאה על הובלתה של סלקום בהתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים והתחרות העזה. אני מאחל לאראל, לדירקטוריון ולחברה, את מלוא ההצלחה בארגון מחדש של החברה שלנו", כתב אלשטיין במכתב לדירקטורים של סלקום.

עם התגברות התחרות בשוק התקשורת המקומי, סובלת סלקום משחיקה בתוצאותיה העסקיות. על רקע זה הודיעה החברה על תוכניתה לארגון מחדש, הכוללת הפחתה של 150 מיליון שקל בהוצאותיה השנתיות, לרבות באמצעות הפחתות משמעותיות של הוצאות ותשלומים לספקים וצמצום בכוח האדם; הפחתה בהיקף ההשקעות לרמה של 450-500 מיליון שקל בשנה; רכישה חוזרת של אג"ח ב-150 מיליון שקל, וצעדים נוספים. על רקע פרסום התוכנית, נפוצו בשוק שמועות על מתחים בין אשלטיין לאראל, ואלה הובילו להערכות כי אראל עשוי שלא להמשיך עוד זמן רב בתפקידו.