"תוך שבוע היו לנו 40 אלף נרשמים. טובי המשפיענים רצו אלינו"

פורטפוליו עם אפרת סלע איתמר, מנכ"לית ומייסדת The Leaders, על הישגיות, ניהול מותג והשפעה ברשתות

אפרת סלע איתמר / צילום: איל יצהר
אפרת סלע איתמר / צילום: איל יצהר

אני: טובה עם אנשים, פושרית שחושבת שאפשר להשיג הכול, אלרגית למילה "לא". למדתי עם השנים לעשות הפסקות ולחיות את החיים.

משפחה: סבא מצד אבא עסק בתחבורה בקזבלנקה והמשפחה חיה ברווחה. בסוף שנות ה-50 המשפחה החליטה לעלות לישראל. הם עברו דרך צרפת ונאלצו להישאר שם שנה, כי הבן הבכור נפצע בתאונה. כשהגיעו לארץ הם היו תקופה במעברה ועברו למעלות, ואבא גדל בפנימיות. סבא קנה משאית שאיתה פרנס את עשרת ילדיו, ולימים הבכור, אמנון, מינף את העסק לחברות אפיקים ואמנון מסילות. כשאבא רצה להתקבל ללימודי הנדסה בטכניון, הוא שינה את שמו מביטון לסלע. כשסיים את הלימודים, הוא נמשך לטקסטיל ופתח שתי חנויות - כלבו הלבשה וסטודיו לכלות בחיפה, שהפכו לשם דבר בצפון.

המשפחה של אמא הגיעה מהרי מרוקו לפקיעין החדשה בתחילת שנות ה-60. סבא וסבתא קיבלו לול עופות והפכו לחקלאים בעל-כורחם. אמא גדלה בפנימיות והייתה לקוחה קבועה בכלבו. בכל פעם שהגיעה, אבא קנה לה דברים וחיזר אחריה. הם התחתנו, אבא עבד בעסק של הכלות, ואמא ניהלה את חנות הבגדים.

ילדות: נהריה, משפחה מבוססת, ילדות מפנקת עם חופשות בארץ ובחו"ל, אבא שעודד להישגיות והיה אומר לנו, "תפסיקו לבזבז את הזמן מול הטלוויזיה ותקראו ספר". הוא היה גוזר מהעיתון כתבות על הצלחות מהעולם ותולה על המקרר. זה יצר אצלי את הצורך להוכיח את עצמי. חלמתי להיות שחקנית ולמדתי תקשורת וקולנוע בעמל נהריה ובחוג למשחק בתאטרון חיפה, היה לי רצון עז לצאת מהעיר. אחרי שירות במחנה 80, עברתי לגור עם אחי בחיפה. יום לפני שיצאתי לטיול לדרום אמריקה פגשתי את בעלי.

עינב: בגללו קיצרתי את הטיול הגדול, כי הבנתי שאהבת חיי נמצאת עכשיו בטכניון ולומדת מחשבים. חבר הפגיש בינינו. הוא הייטקיסט שהקים כמה סטארט-אפים. המיזם הראשון שלו נמכר ל-ebay לפני שנתיים, ויש לו עכשיו סטארט-אפ חדש שמייצר אנשי מכירות ושיווק וירטואליים. יש לנו שלושה ילדים ואנחנו גרים בהרצליה.

קריירה: למדתי משפטים ופסיכולוגיה, שני תארים במקביל. התקבלתי לסטאז' בפרקליטות הפלילית בתל-אביב, אבל הרגשתי שעריכת הדין לא ממלאת אותי, והחלטתי לעזור באחד העסקים של המשפחה, מכללת חיפה. תוך כדי עבודה הבנתי שאני נמשכת לתחום הדיגיטל והפרסום. בניתי אתרים, קידמתי את העסק בפורומים ובלוגים, והחלטתי לנסות להתקבל למשרד פרסום כמנהלת שיווק.

הבנתי שאני צריכה להתחיל למטה והתקבלתי כתקציבאית בחברת מוצר השנה, ומהר מאוד עברתי לנהל מותג. במקביל נמשכתי לעולם הבלוגים וניהלתי קבוצת בלוגים. התחלתי להתעניין בכמה דאטה וקהל יש למובילי דעה. מתוך שוטטות ברשת גיליתי פוטנציאל למחקר ורציתי לפתח אלגוריתם שישב על אפליקציה ויוכל להגיד לאנשים כמה הם משפיעים ברשתות, מה כמות הקהל וכמה אינטראקציות הוא מייצר עם הגולשים.

THE LEADERS: אחרי שלוש שנים הרגשתי בשלה לצאת לדרך עצמאית. עינב היה בדיוק בין עבודות, והוא בנה לי את האלגוריתם. הייתי צריכה לאסוף את הדאטה וחשבתי על אפליקציה ויראלית, חינמית, שתופץ ברשת. תוך שבוע היו לנו 40 אלף נרשמים, תפסנו תאוצה מטורפת. טובי המשפיענים רצו אלינו. התחלתי להציג את המערכת בפני חברות גדולות. היה לנו המון מידע על משפיענים ברשת, וידענו לבחור את המשפיען המתאים לתחום מסוים ולפי גיל נתון. הצעתי לשדך להן את האנשים הנכונים לקידום המוצרים תחת קריאייטיב, עם ניטור של התוצאות.

המשפיענים הגדולים חתומים אצל סוכנים, לנו יש 100 אלף משפיענים קטנים ובינוניים, וחצי מיליון פרופילים מחוברים לאפליקציה שלנו. הפעילות שלנו מורכבת מנוכחות בקבוצות פייסבוק סגורות כדי להביא את הלקוח לידי ביטוי, ניהול קהילות מותג שמדברות בעד הלקוח בשגרה ובמשבר, צילום סדרות רשת ואינסטגרם ומערכות לניהול עצמי של משפיענים.

פנאי: אני לומדת לנגן על פסנתר עם הבת שלי, עושה סאפ וקיקבוקס, טסה המון לחו"ל ומאוד מעורבת בחיי הילדים.

תפיסת עתיד: לעשות ייעוץ עסקי וקואוצ'ינג למנהלים ויזמים, אבל כרגע אני בחברה, ואנחנו ממציאים את עצמנו כל יום מחדש.