בורסות עולם | סיקור שוטף

בורסות וול סטריט ננעלו ללא שינוי מהותי; מניית טבע צנחה בכ-5% ללא דיווח מצד החברה

המדדים בוול סטריט ננעלו סביב רמת הפתיחה • נעילה שלילית באירופה, מלבד מדד הקאק הצרפתי • מניית גלנקור נפלה ב-9% בלונדון בצל חקירה וחשד לשוחד • ההזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש אוקטובר האחרון עלו ב-0.3%, אך הנתון לספטמבר עודכן מטה

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס, ברנדן מקדרמיד
סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס, ברנדן מקדרמיד

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ללא שינוי מהותי, ולאחר העליות אתמול המדדים המובילים סגרו את היום סביב רמת הפתיחה. הנאסד"ק ננעל ללא שינוי, מדד S&P 500 הוסיף 0.1% לערכו.

חברת הנפט הסעודית הממשלתית ארמקו הסעודית הלילה 25.6 מיליארד דולר, במה שנרשם כהנפקה הציבורית הגדולה ביותר בהיסטוריה. החברה גייסה 3 טריליון מניות לפי שווי של 32 ריאל, מה שמשקף לה שווי שוק של 1.7 טריליון דולר.

21:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות בהמתנה לעדכונים מהמגעים בין סין וארה"ב להגעה להסכם, כאשר בעוד 10 ימים אמורה להיכנס לתוקפה העלאה נוספת של מכסים מצד ארה"ב. 

וויאקום-CBC, החברה המוזגת, עולה בכ-3% על רקע השלמת המיזוג לחברה שמבקשת לייצר תחרות לספקיות תוכן כמו דיסני, אפל ואמזון.

מורגן סטנלי  הוריד המלצה למנייתה של אטסי (Etsy) שצופה האטה במכירות. המניה יורדת בכ-1.5%.

ישראליות בוול סטריט

מניית טבע  הישראלית צונחת ב-5% מתחת לרמה של 10 דולרים למניה, וזאת ללא דיווח כלשהו מצד החברה.

ורינט  מזנקת בהמשך להודעתה של החברה על פיצול לשתי חברות.

18:37

בורסות אירופה ננעלו בירידות, מלבד הקאק הצרפתי שנסגר ללא שינוי. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.6%, הפוטסי השיל 0.7% מערכו. 

טיפאני  שנרכשה על ידי לואי ויטון דיווחה על תוצאות חלשות לרבעון בצל ירידה בהכנסות שנפגעו כתוצאה מהוצאות נמוכות יותר של תיירים זרים בארצות הברית ובהונג.

מנייתה של קבוצת הכרייה והסחר בסחורות גלנקור  נפלה ב-9% בלונדון על רקע חקירה שנפתחה נגד החברה על ידי הרשויות בבריטניה, וזאת בחשד לשוחד בשדרת הניהול של קבוצת גלנקור, עובדיה, סוכנים ואנשים הקשורים להם. חברת הענק הודיעה בהצהרה כי היא תשתף פעולה עם החקירה.

17:15

המסחר בניו יורק עבר לטריטוריה האדומה לאחר פרסום נתוני ההזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש אוקטובר האחרון. אלו עלו ב-0.3%, בדומה לתחזיות, אך הנתון המעודכן לחודש ספטמבר עודכן מטה מירידה של 0.6% לירידה תלולה יותר בהזמנות בשיעור של 0.8%. 

מפגש פסגת מפיקות הנפט החברות באופ"ק החל היום בווינה ולפי הדיווחים הראשוניים, רוסיה וסעודיה ממליצות על קיצוץ קצב הפקת הנפט ב-500 אלף חביות ביום. מדובר בהצעה הגבוהה מזו שדיבר שר האנרגיה העיראקי ביום שלישי. מחיר הנפט מטפס כעת ב-0.2% ונסחר מעל ל-58.5 דולר.

מנייתה של ביוליין  הישראלית צונחת בכ-20% לאחר הדיווח על תוצאות הניסוי הקליני רב-מרכזי שלב 2a להערכת הבטיחות והיעילות של BL-8040 (מעכב CXCR4) בשילוב pembrolizumab וכימותרפיה בחולים עם סרטן לבלב גרורתי. שילוב התרופות נמצא לרוב סביל לשימוש, עם פרופיל בטיחות שתואם את זה של כל אחד מרכיבי השילוב בנפרד, כך דיווחה החברה, אך 15 תופעות לוואי רציניות דווחו על ידי 10 חולים, ושני חולים הפסיקו את הניסוי כתוצאה מהן. 

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות זה היום השני ברציפות על רקע אופטימיות סחר בהמשך לדיווח אתמול ב"בלומברג", ולפיו ארה"ב וסין קרובות להסכם ראשוני. מאוחר יותר אמר הנשיא טראמפ כי הוא מאמין ששיחות הסחר עם בייג'ינג מתקדמות טוב מאד. לשני הצדדים יש 10 ימים להגיע להסכמות לפני העלאת המכסים הצפויה מצד ארה"ב.

מדד הנאסד"ק עולה ב-0.15%, הדאו ג'ונס ללא שינוי ומדד S&P 500 גם הוא ללא שינוי.

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב ירדו ב-203 אלף, מתחת לתחזיות השוק שצפו ירידה של 215 אלף דרישות.

14:00

נמשכות העליות בבורסות אירופה, למעט בורסת לונדון שנסחרת סביב רמות הפתיחה. מדד סטוקס אירופה 600  מתחזק ב-0.5%. עליות נרשמות החוזים העתידיים בארה"ב.

התחזקות הליש"ט עקב אופטימיות לקראת הבחירות בבריטניה מכבידה על חברות רב-לאומיות הנסחרות בלונדון, כגון אסטרה-זנקה , שרוב הכנסותיהן מגיעות מחוץ למדינה.

מניית יצרנית הז'קטים האיטלקית מונקלר מזנקת ביותר מ-10%, לאחר דיווח כי בעלת מותגי היוקרה הצרפתית קרינג מתכננת לרכוש אותה.

כלכלת גוש האירו צמחה בשיעור צנוע ברבעון השלישי. התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) ב-19 המדינות החברות בגוש עלה ב-0.2% ברבעון, בהתאם לציפיות ובאותו שיעור כמו ברבעון הקודם.

המכירות הקמעוניות באוקטובר צנחו ב-0.6%, צניחה של פי 2 מהציפיות. במונחים שנתיים נרשמה עלייה קלה של 1.4%. הצניחה החודשית הייתה החדה ביותר ב-2019.  

 11:15

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים ומדד סטוקס אירופה 600  מטפס בכ-0.3%. ירידות קלות נרשמות בלונדון , ומדד דאקס  בפרנקפורט משייט סביב רמות הפתיחה.

אחד המגזרים הבולטים בעליות הוא מוצרים לבית, בעקבות דיווח כי Kering  שוקלת לרכוש את המותג האיטלקי MONCLER , שמנייתה מטפסת בשיעורים דו-ספרתיים.

בהודעה משותפת של מנהיגי נאט"ו אתמול נאמר כי הברית הטרנס-אטלנטית תעמוד מאוחדת כנגד איומים מרוסיה ומסין. ההצהרה באה לאחר יומיים של פגישות אינטנסיביות בלונדון, שהתאפיינו במחלוקות על תפקיד הארגון.

בשוק המטבעות מזנקת הליש"ט לשיא של שבעה חודשים, על רקע ציפיות כי הבחירות הקרבות בבריטניה ימנעו מצב שבו לאף אחת מהמפלגות לא יהיה רוב מוחלט. המטבע עלה היום ב-0.3% מול הדולר לשער של 1.13141 דולר.

חברת Ryanair  הודיעה אתמול כי היא מקצצת את תחזיות תנועת הנוסעים שלה, ואילו דיילי מייל אנד ג'נרל טראסט  דיווחה על צניחה ברווח לפני מס בשנה הפיסקאלית 2019.

ההזמנות במפעלים בגרמניה צנחו ב-0.4% באוקטובר, ובהמשך יתפרסמו נתוני התעסוקה והתמ"ג בגוש האירו.

מנהיגי אופ"ק צפויים להתחיל את יום השיחות הראשון שלהם בווינה.

המשקיעים מצפים לקיצוצים עמוקים יותר בהיצע הנפט מאוחר יותר השבוע.       

10:15

בורסות אירופה פתחו את המסחר בעליות שערים, על רקע ההתפתחויות בחזית הסחר, נתונים כלכליים ופגישת אופ"ק. 

הזמנות המפעלים בגרמניה הצביעו באוקטובר על ירידה של 0.4%, לעומת צפי לעלייה של 0.3% ולעומת עלייה של 1.5% בחודש הקודם.

בספרד נרשמה באוקטובר ירידה של 1.3% בקצב השנתי של הייצור התעשייתי, לעומת צפי לירידה של 0.5% ולעומת עלייה של 0.8% בחודש הקודם. 

בורסות אסיה ננעלו בעליות. בורסת טוקיו הוסיפה 0.7%. בשנחאי ובשנזן נרשמו בסיום עליות של 0.7 ו-1.15% בהתאמה, ומדד הנג סנג בהונג קונג הוסיף קרוב ל-0.6%. בורסת אוסטרליה עלתה בקרוב ל-1.2%.  מדד קוספי בקוריאה הדרומית איבד כ-0.4%. ע   

מדד ניפטי 50 בהודו נסגר ללא שינויים מהותיים, לאחר שהתאושש מירידות שרשם מוקדם יותר בעקבות כך שהבנק המרכזי בהודו הפתיע והשאיר את הריבית ברמה של 5.15%, בניגוד לציפיות להורדה שישית, של 0.25%, לרמה של 4.9%, על רקע האטה ניכרת בכלכלת המדינה. 

07:00

רוב הבורסות באסיה נסחרות היום בעליות שערים, תוך שהמשקיעים מעכלים את ההתפתחויות בחזית הסחר בין ארה"ב לסין. 

מדד ניקיי  ביפן מטפס בכ-0.8%, בהובלת מניית יצרנית הרובוטים Fanuc.  

עליות של 0.3% ושל 0.6% נרשמות, בהתאמה, בבורסות שנחאי  ושנזן, ועלייה של 0.4% רושם מדד הנג סנג  בהונג קונג.

בורסת אוסטרליה מתחזקת לאחר שהובילה אתמול את הירידות במזרח. מדד S&P/ASX 200  מוסיף 1.1%. נתוני המכירות הקמעוניות באוסטרליה מראים על יציבות בניכוי עונתיות, מתחת לציפיות לצמיחה של 0.3%. 

מדד קוספי  בקוריאה רושם ירידות של כ-0.3%. 

הבנק המרכזי של הודו יפרסם בהמשך היום את הודעת הריבית שלו.

האופטימיות בתחום הסחר שלחה את בורסות וול סטריט לעליות אמש, ביום המסחר השלישי של השבוע בארה"ב, אם כי אלו נחלשו לקראת הנעילה. זאת לאחר דיווח שסין וארה"ב קרובות להסכמה בנוגע להיקפי המכסים שיבוטלו במסגרת הסכם "שלב 1". המדדים בוול סטריט תיקנו את הירידות שנרשמו שלשום. מדד נאסד"ק טיפס ב-0.54%, הדאו ג'ונס עלה בשיעור זהה, ומדד S&P 500 הוסיף 0.64% לערכו.