מוריס קאהן מתריע: "אם לא ניזהר, נהיה אפיזודה היסטורית חולפת"

וגם: קבוצת הראל מציעה לעובדים: צמצום היקף העבודה ל-4 ימים בשבוע

 

ערן יסעור, מוריס קאהן, רוני צארום, מתי כוכבי ואתי עמיעד  / צילום: פרי מנדלבוים
ערן יסעור, מוריס קאהן, רוני צארום, מתי כוכבי ואתי עמיעד / צילום: פרי מנדלבוים

בטקס השנתי של ארגון Superbrands, המנתח ועוקב אחר פעילותם של מותגים, העניקה אתמול ועדת ההיגוי של הארגון, בראשות פרופ' יעקב הורניק, אותות הצטיינות לשלושה בכירים במשק, על "שנרתמו לשינוי המציאות והשיאו תרומה משמעותית וחדשנית לקהילה ולחברה בישראל". את האותו קיבלו השנה: איש העסקים והפילנתרופ מוריס קאהן, על פרויקט שיגור החללית בראשית (קאהן התקבל במקום ככוכב, ושרבים ביקשו ממנו להצטלם עימם); היזם מתי כוכבי, על פרויקט האינסטגרם "הסטורי של אווה, להנצחת זכרון השואה; ואיש העסקים רוני צארום, בעל השליטה באספן גרופ, מייסד ויו"ר עמותת יוניסטרים, המעודדת יזמות בקרב בני נוער בפריפריה.

עוד באירוע שאותו הובילו אתי עמיעד וערן יסעור, נציגי הארגון בישראל, העניקה המתעמלת המדליסטית לינוי אשרם, אות ע"ש פולה מוזס ז"ל לחברת רב בריח. את האות קיבל שמואל דונרשטיין, בעל השליטה בחברה, והוא הוענק לו כהוקרה על תרומתה של החברה לקהילה.  

קאהן ניצל את הבמה, והזהיר בטקס: "מטרידה אותי ההתקפה שאני רואה על העיתונות, על בתי המשפט, על השופטים ועל המשטרה. אנחנו אומה צעירה מאוד, ואם לא ניזהר אנחנו עלולים להפסיד את המדינה הזאת שנלחמנו ונאבקנו עליה, ההישגים שלנו באמת מדהימים. יש לנו הרבה במה להתגאות, אבל הסיטואציה כרגע מסוכנת מאוד. בהכרזת העצמאות שלנו נכתב שהמדינה היא לכל האנשים ולכל האזרחים. יש לנו רק מדינה אחת, אם לא ניזהר, אולי יום אחד נהיה רק אפיזודה היסטורית חולפת".

קבוצת הראל מציעה לעובדים: צמצום היקף העבודה ל-4 ימים בשבוע

השבוע שלחה קבוצת הראל ביטוח ופיננסים בניהולו של מישל סיבוני , הודעת מייל לעובדיה, בה היא בישרה על פתיחתו של פיילוט בתחום סביבת העבודה, שבמסגרתו, החל מינואר 2020, יוכלו עובדים שיבקשו ושבקשתם תאושר, להפחית את היקף עבודתם בחברה ל-4 ימי עבודה בשבוע בלבד. על-פי ההודעה, את היום הנוסף יוכלו העובדים להקדיש לבית, למשפחה ולפנאי, כחלק מהטמעת סטנדרטים של עולם העבודה המתקדם ובו חל איזון עבודה-בית, המציב את העובד במרכז (Work Life Balance).

עם אימוץ המהלך, יוכלו בחברה התנאים הבאים: מספר ימי העבודה השבועיים של עובד שיבקש לממש את ההצעה ירד ל-4 ימים בשבוע, זאת - תוך התאמת היקף המשרה, כלומר, השכר יותאם לזמן העבודה בפועל.
עוד נמסר, כי "מתוך רצון לשמור על הזכויות הפנסיוניות שלו ושל בני משפחתו, החליטה החברה לשמר את הזכויות הסוציאליות לתגמולים ולפיצויים של העובד במלואן על שכרו המלא של העובד כפי שהיו טרם כניסתו לתוכנית, שישולמו כמענק פרישה בבוא העת". היום שיבחר יהיה קבוע, מותנה באישור, ותינתן אפשרות יציאה מהתוכנית וחזרה למצב קודם בתום כל שנה ממועד ההצטרפות.

מהראל נמסר: "מאז ומתמיד הבעלים והנהלת החברה ראו את העובדים כמרכיב ראשון במעלה בהצלחת החברה בכל הזמנים. הצבת העובד במרכז, לצד המחויבות לחדשנות ולמצוינות עסקית, שירותית ותפעולית, היא דרך חיים של ממש בחברתנו. כחברה שסביבת העבודה בה היא מופת ודוגמה, החלטנו להטמיע סטנדרטים בינלאומיים חדשניים של עולם העבודה ולתמוך ביצירת איזון בין עבודה לבית".

מישל סיבוני / צילום: איל יצהר, גלובס
 מישל סיבוני / צילום: איל יצהר, גלובס