בורסות עולם | סיקור שוטף

נתוני תעסוקה הקפיצו את וול סטריט; הדאו ג'ונס עלה 1.2%

קרטל הנפט אופ"ק יחד עם מעצמות נפט נוספות הגיעו להחלטה לצמצם את תפוקה הנפט • בחודש נובמבר, כלכלת ארה"ב הוסיפה 266 אלף משרות, מעל לתחזיות • תשואות האג"ח הממשלתיות קפצו

חוגגים עליות ב-NYSE  / צילום: רויטרס
חוגגים עליות ב-NYSE / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר האחרון ננעל בעליות שערים, וזאת לאור נתוני המאקרו החזקים לחודש נובמבר שפרסם הממשל האמריקאי. הדאו ג'ונס הוביל את העליות וקפץ ב-1.2%, הנאסד"ק עלה ב-1% ו-S&P 500 הוסיף 0.9% לערכו. 

במקביל למסחר בוול סטריט, יועצו הכלכלי של טראמפ, לארי קודלו, אמר היום כי הבית הלבן "קרוב" לסגור הסכם סחר חדש עם סין. יחד עם זאת, קודלו הדגיש כי הממשל האמריקאי לא יוותר למעצמה הסינית עד שכל האינטרסים של מדינתו ימומשו בהסכם החדש. 

20:15

בשורות טובות לטסלה  ואילון מאסק: ממשלת סין תעניק סובסידיות על דגמי ה"מודל 3" של יצרנית הרכב החשמלי המיוצרים בגבולותיה. גובה הסובסידיה עדיין לא ברור, כך לפי סוכנות "רויטרס" שדיווחה על כך היום, כאשר התבססה על מסמך שפורסם על ידי משרד המסחר הסיני. מניית טסלה עולה כעת בכ-2%

18:45

שרי האנרגיה מכמה ממעצמות הנפט הגדולות בעולם הודיעו היום כי נתקבלה הסכמה להעמיק את ההפחתה בייצור הנפט. הכמות המצומצמת הצפויה - 500 אלף חביות ביום. כתוצאה מההחלטה מחירי הנפט עולים כעת ב-1.2% כאשר מחיר לחבית נפט מסוג WTI עומד כעת על כ-59.16 דולר.

כמו כן, המסחר באירופה ננעל בעליות שערים חדות. את העליות הובילה הבורסה בלונדון עם תוספת של 1.3% לערכה, בצרפת הקאק זינק היום ב-1.2% והדאקס עלה ב-0.85%. 

16:30

יום המסחר השישי בבורסות ניו יורק נפתח בעליות שערים, וזאת בעקבות נתוני התעסוקה החזקים שפורסמו לפני קצת יותר משעה. כך, הדאו ג'ונס והנאסד"ק קופצים כעת ב-0.8% כל אחד, S&P 500 מוסיף כעת 0.15% לערכו.   

15:30

החוזים העתידיים בוול סטריט עולים כעת, וזאת על רקע נתוני מאקרו חזקים שפורסמו היום על ידי הממשל האמריקאי. בחודש נובמבר, כלכלת ארה"ב הוסיפה 266 אלף מקומות עבודה וזאת מעל לתחזיות האנליסטים שצפו תוספת של 186 אלף מקומות עבודה בלבד. כתוצאה מכך, החוזים העתידיים בוול סטריט רושמים עליות של עד 0.6%. בתוך כך, שיעור האבטלה ממשיך לשבור שיאים ויורד לרמה של 3.5%. 

שיעור האבטלה בארה"ב ממשיך לצנוח


source: tradingeconomics.com

החדשות מהדהדות לשוק האג"ח הממשלתיים בארה"ב: בשעה האחרונה התשואה לאגרות חוב ממשלתיות לעשר שנים קפצו בכ-3.36% לרמה של 1.855%.

במקביל להודעת הממשל האמריקני, מחיר הזהב איבד כ-0.75%, כאשר המחיר לאונקייה עומד כעת על 1,472 דולר. בנוסף, מחיר הנפט רושם כעת ירידה של למעלה מ-1%; מחיר חבית נפט מסוג WTI עומד על 57.8 דולר.

השווקים הפיננסיים באירופה מגיבים לפרסום נתוני המאקרו בארה"ב בעליות שערים של עד 1.1%. מדד הפוטסי הבריטי מוביל את העליות, ואחריו הקאק הצרפתי (0.9%) והדאקס (0.6%).

14:30

החוזים העתידיים בוול סטריט יציבים ומצביעים על מגמת עלייה של עד כ-0.3%.

11:00

לאחר המסחר השלילי אתמול, אירופה מתאוששת עם עליות שערים: הקאק עולה בכ-0.5%, הפוטסי ב-0.6%, והדאקס עם 0.25%. 

המסחר באסיה נסגר בעליות שערים. הונג קונג נסגר בעלייה של 1.07%, שנחאי ב-0.4% ובבורסות יפן נסגרו ב-0.25%. 

08:00

המסחר בוול סטריט ננעל ללא שינוי מהותי, ולאחר העליות אתמול המדדים המובילים סגרו את היום סביב רמת הפתיחה. הנאסד"ק ננעל ללא שינוי, מדד S&P 500 הוסיף 0.1% לערכו.

באסיה מגמה ירוקה. הניקיי נסחר בעלייה של 0.25%, הונג קונג בעלייה של 0.56% ושנחאי נסחרת ללא שינוי. 

היום צפוי להתפרסם מדד האבטלה בארה"ב ובקנדה. 

חברת הנפט הסעודית הממשלתית ארמקו הסעודית הלילה 25.6 מיליארד דולר, במה שנרשם כהנפקה הציבורית הגדולה ביותר בהיסטוריה. החברה גייסה 3 טריליון מניות לפי שווי של 32 ריאל, מה שמשקף לה שווי שוק של 1.7 טריליון דולר.

מורגן סטנלי  הוריד המלצה למנייתה של אטסי (Etsy) שצופה האטה במכירות. המניה ירדה בכ-1.5%.

מניית טבע  הישראלית צנחה ב-5% מתחת לרמה של 10 דולרים למניה, וזאת ללא דיווח כלשהו מצד החברה.

ורינט  זינקה בהמשך להודעתה של החברה על פיצול לשתי חברות.

טיפאני  שנרכשה על ידי לואי ויטון דיווחה על תוצאות חלשות לרבעון בצל ירידה בהכנסות שנפגעו כתוצאה מהוצאות נמוכות יותר של תיירים זרים בארצות הברית ובהונג קונג.