גנץ: נתניהו החליט ללכת לבחירות; רה"מ: "הוא לא זז מילימטר"

יו"ר כחול לבן סיפר בפוסט בפייסבוק על פגישתו עם ראש הממשלה מוקדם יותר השבוע, ואמר כי נתניהו "הגיע לפוצץ את העסק" וראה בה חלק מקמפיין • לדבריו, "בזמן שאני הופך כל אבן להשיג אחדות, נתניהו מקדם בחירות" • נתניהו: "לצערי אנחנו מידרדרים לבחירות שאף אחד לא רוצה"

בני גנץ / צילום: אמיר מאירי, גלובס
בני גנץ / צילום: אמיר מאירי, גלובס

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר היום (ו') כי "נראה שנתניהו החליט ללכת לבחירות". בפוסט שפרסם בפייסבוק, גנץ סיפר על הפגישה שהתקיימה בינו לבין ראש הממשלה מוקדם יותר השבוע, ואמר: "בזמן שאני הגעתי לפגישה בלב פתוח כדי לקדם בשארית הזמן שנותר ממשלה למען עם ישראל, נתניהו ראה בפגישה הזו חלק מקמפיין בחירות". נתניהו מצדו האשים את גנץ כי הוא "לא זז ננו-מטר" בפגישתם.

גנץ סיפר כי לפני כמה ימים הוא קיבל הזמנה מנתניהו להיפגש. "כמובן שהסכמתי להיפגש למרות שהיה לי ברור שהסיכויים לפריצת דרך משמעותית לאחדות נמוכים", אמר. "בשנים האחרונות צברתי שעות רבות מאוד עם נתניהו. בחדר, בארבע עיניים, תמיד היה בינינו כבוד הדדי ושיח מכבד. כך גם בשיחות המשא ומתן ובשיחות נוספות שקיימנו בחודשים האחרונים. אבל הפעם נתניהו הגיע כדי לפוצץ את העסק. זה לא אותו אדם שהכרתי, ואני מכיר אותו מצוין".

לדברי גנץ, נתניהו לא הציע שום דבר חדש בפגישתם כדי למנוע בחירות. "הוא לא הסכים לוותר על החסינות, על הבלוק, ובוודאי שלא הסכים לוותר על מקומו כראשון ברוטציה. למרות זאת, כמו תמיד, השיחה הייתה מכבדת וכל אחד הלך לדרכו ולהתייעצויותיו. כשיצאתי מהפגישה, עוד לפני שהספקתי לעזוב את הקריה, נתניהו שיגר הודעה שרק סרבן אחדות יכול לשגר", הוסיף.

לדבריו, "בזמן שאני הופך כל אבן להשיג אחדות, נתניהו הופך כל אבן כדי לקדם בחירות. נתניהו לא ניצח באפריל, הפסיד בספטמבר ואם יגרור אותנו לבחירות - ננצח אותו במרץ 2020".

בתגובה לדבריו של נתניהו אמש, יו"ר כחול לבן ציין כי "אם למישהו היה עוד ספק, אמש בתדרוך כתבים הוא החל שוב לדבר על שנתיים בראשות הממשלה ולא חצי שנה כפי שהתחייב". זאת, לאחר שנתניהו הסביר את דרישתו להיות ראשון ברוטציה, ואמר כי הוא לא מעוניין בחצי שנה בלבד - לפי ההצעה האחרונה של הליכוד. בתדרוך לכתבים המלווים אותו בביקורו בפורטוגל, נתניהו אמר: "אני לא רוצה חצי שנה, אני רוצה שנתיים. להיות ראשון זה הרציפות השלטונית, הדבר המתבקש, בגלל הקשר הייחודי שלי עם נשיא ארצות הברית. כדי לממש את ההזדמנות אני צריך עכשיו להיות ראש ממשלה כי לך תדע מה ילד יום".

הליכוד פרסם אמש הבהרה לדברים בה נמסר כי ראש הממשלה עומד מאחורי ההצעה שהועברה על ידי צוות המשא ומתן לפיה יוותר על כהונה רציפה של שנתיים כמקובל, ויכהן בתחילה בחצי השנה הראשונה. השנה וחצי הנוספות של כהונתו יושלמו לאחר השנה וחצי של כהונתו של גנץ. זאת במטרה למנוע בחירות מיותרות ולהביא להקמתה של ממשלת אחדות רחבה.

בהמשך לדבריו של גנץ היום, נתניהו סיפר על פגישתו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ועם שר החוץ של אירלנד וראש ממשלת פורטוגל, ואמר: "הלוואי שהייתי יכול לדווח לכם שהתקדמנו באותה מידה בעשייה הפוליטית, כדי למנוע את הבחירות המיותרות האלה".

נתניהו הוסיף כי "בני גנץ לא זז לא מילימטר, ננו-מטר. ולכן לצערי אנחנו מידרדרים לבחירות מיותרות שאף אחד מאיתנו לא רוצה, אבל אם הן ייכפו עלינו אנחנו ננצח, וננצח בגדול".

אתמול, אמר ראש הממשלה כי הוא מתכוון להמשיך "לעשות מאמץ עליון, למרות ההתנגדות של כחול לבן לנסות להשיג הסכמה ולמנוע את הבחירות האלה. זה תלוי בשני אנשים - בני גנץ אם יתגבר על יאיר לפיד ואם אביגדור ליברמן יתגבר על עצמו".

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון אמר אתמול כי אם יתקיימו בחירות שלישיות, הן תערכנה בשלישי במרץ זאת בשל העובדה שבתאריך ה-10 באותו חודש יחול חג הפורים. במהלך פאנל שנערך בכנס משפט ציבורי בחיפה, הוא הביע דאגה מהמשבר הפוליטי בישראל ואמר כי "ישראל נמצאת במשבר פוליטי-חוקתי עמוק שכמוהו לא היה וספק אם אנחנו רואים את המוצא לצאת ממנו".