"מנהלי שיווק מצייצים" בחרו: ynet האתר מועדף לפרסום במגזר הכללי, "גלובס" בכלכלי

כך עולה מסקר משותף של קבוצת הפייסבוק "מנהלי שיווק מצייצים" וחברת המחקר Segmanta • "גלובס" מוביל בהעדפה של המפרסמים לפרסום מתוך כלל האתרים הכלכליים: 25.9% ממשתתפי הסקר ציינו כי יפרסמו בו בשנה הבאה

שיווק על-ידי משפיענים / אילוסטרציה: שאטרסטוק
שיווק על-ידי משפיענים / אילוסטרציה: שאטרסטוק

השיווק באמצעות תוכן ומשפיענים ממשיך לתפוס תאוצה: בסקר משותף של קבוצת הפייסבוק "מנהלי שיווק מצייצים" וחברת המחקר Segmanta דיווחו 43.4% מהנשאלים כי פרסמו באמצעות משפיענים בשנת 2019, וכ-37.4% דיווחו כי עשו שימוש ביח"צ ממומן.

במחקר השתתפו כ-430 איש מתחומי השיווק הפרסום והדיגיטל. מבין הנשאלים, 45% דיווחו כי ב-2025 יעשו שימוש במשפיענים במידה מועטה, ו-24% טענו כי ישתמשו במשפיענים במידה רבה. 22% לא מתכוונים להשתמש במשפיענים בכלל.

באופן טבעי הפרסום בדיגיטל הוא מנת חלקם של הרוב המכריע של הארגונים כיום: 92.3% מהנשאלים השיבו כי פרסמו בדיגיטל, 46.3% ציינו כי פרסמו בפרינט, וכ-36.2% דיווחו כי פרסמו בטלוויזיה. נסביר כי על-פי עוגת השיווק של איגוד השיווק, הפרסום דיגיטל ובטלוויזיה הוא בהיקפים דומים, אולם טלוויזיה היא מדיה ששמורה למפרסמים גדולים בלבד. בסקר כזה משתתפים מנהלים שלא בהכרח נמנים עם ארגונים גדולים, ומכאן הפער.

על-פי הערכות חברות המדיה, היקף הפרסום שמשקיעים המפרסמים הישראליים בגוגל גבוה יותר מההיקף בפייסבוק (היקף הפרסום של ענף הפרסום בגוגל עומד על כ-600-700 מיליון שקל בשנה, ואילו בפייסבוק על כ-400 מיליון שקל), אך מנתוני הסקר עולה כי הפרסום בפייסבוק נוגע ביותר מפרסמים: הרוב המכריע, 96.3%, דיווחו כי פרסמו בפייסבוק ב-2019. עם זאת, חשוב לזכור כי בפייסבוק ניתן לפרסם גם בסכומי כסף קטנים מאוד, ולכן חסם הכניסה נמוך ומאפשר כמעט לכל אחד לעשות שימוש בפלטפורמה.

המשתתפים בסקר נשאלו על הכוונות שלהם לגבי אופן הפרסום ב-2020: 83% דיווחו כי ישקיעו את החלק הגדול של התקציב בדיגיטל, לעומת 19.9% שאמרו כי החלק הגדול של תקציבם יופנה לטלוויזיה. רק 6.6% טענו כי החלק הגדול של התקציב שלהם יופנה ב-2020 לפרינט.

מבין אתרי התוכן, ynet ממשיך להיות האתר המועדף בפנייה למגזר הכללי: 43.5% דיווחו כי הם מתכננים לפרסם בו, לעומת 39.2% שדיווחו כי יפרסמו במאקו. אתר וואלה, שנחשב לאחד משלושת האתרים הגדולים, מקבל העדפה נמוכה יחסית בקרב הנשאלים: רק 23% דיווחו כי יפרסמו בו בשנה הבאה.

"גלובס" מוביל בהעדפה של המפרסמים לפרסום מתוך כלל האתרים הכלכליים: 25.9% ציינו כי יפרסמו בו בשנה הבאה, לעומת 25.3% שידווחו כי יפרסמו ב"כלכליסט".

אמיר שניידר, טל ספיבק ולירן פורמן, מנהלי קהילת השיווק "מנהלי שיווק מצייצים", התייחסו לנתוני הסקר. לדבריהם, "ניתן לראות זו השנה השנייה ברציפות כי ישנה נטייה ברורה של אנשי השיווק לפנות למדיות מדידות יותר מבעבר, והכיוון ימשיך לכיוון המדיה הדיגיטליות. ניתן לראות עוד את ההעדפה הברורה של אנשי השיווק בפרסום באמצעות תוכן, והמשפיענים זוכים להעדפה ברורה בקרב המפרסמים. אנו סבורים כי גם ב-2020 השילוב בין המדיות השונות במהלכי 360 חכמים הם שיעניקו למותגים את התוצאות המיטביות. הנתונים שעולים מהסקר משקפים תמונת מצב וקריאת כיוון מדויקת של מפת הפרסום לקראת שנת 2020".