סגירה שלילית בוול סטריט: המדדים קטעו רצף עליות של ארבעה ימים

הנאסד"ק והדאו ג'ונס איבדו כ-0.4%, מדד S&P 500 השיל 0.3% מערכו • המשקיעים ממתינים להתפתחויות בזירת הסחר ולהודעת הריבית של הפד בחמישי • מורגן סטנלי צפוי לקצץ כ-1,500 משרות בצל אי-הוודאות בסביבה העסקית

סוחרבוול סטריט/BRENDAN MCDERMID / צילום: רויטרס
סוחרבוול סטריט/BRENDAN MCDERMID / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים בניו יורק קטעו הערב (ב') רצף עליות של ארבעה ימים, מבלי שדווח על עדכונים משמעותיים לגבי מתיחות הסחר למרות הדד-ליין המתקרב של הטלת המכסים בארה"ב. מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס איבדו כ-0.4%, מדד S&P 500 השיל 0.3% מערכו.

21:21

המדדים בוול סטריט יורדים בכ-0.3% במסחר הססני במה שמסתמן כיום ראשון של ירידות לאחר ארבע ימים רצופים של עליות לרמת השיא. מדד הפחד (VIX ) מזנק ביותר מ-12%.

מניית אפל  מאבדת יותר מ-1% בצל דיווח לא מאומת ולפיו היא עשויה להפחית את הייצור של מכשירי האייפון המתקדמים של החברה.

מורגן סטנלי  צפוי לקצץ כ-1,500 משרות בצל אי-הוודאות בסביבה העסקית.

סין הנחתה היום את כל משרדי הממשלה ומוסדות הציבור להיפטר מכל ציוד המיחשוב והתוכנה הזרים שברשותם וזאת תוך שלוש שנים. האנליסטים בשוק מעריכים כי המהלך כלל לא יהיה פשוט ליישום, אם כי זהו מהלך שמאיים על חברות כמו דל , מיקרוסופט  ו־HP . עם זאת, מניותיהן של ענקיות המיחשוב מגיבות באדישות לדיווח.

20:45

מסחר הססני בניו יורק בהמתנה להתפתחויות בשיחות הסחר שבין סין לארה"ב, ולקראת הודעת הריבית של הפד ביום חמישי הקרוב. מדד דאו ג'ונס מאבד 0.2%, הנאסד"ק משיל 0.16%, ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה.

מניית PG&E CORP מזנקת ב-16.66%, בת' אנד ביונד קופצת ב-6%, מייסיס  עולה ב-2.8%, טסלה  מטפסת ב-2%. מנגד, איי.אפ.אפ  מאבדת 5.6%, מיקרון טכנולוג'י  מאבדת 2.5%, אפל  יורדת ב-1.5%, דיסני מאבדת שיעור דומה. 

18:40

בורסות אירופה ננעלו בירידות בצל ההמתנה להתפתחויות סביב מתיחות הסחר שבין ארה"ב לסין, לקראת הדד ליין להעלאת המכסים ב-15 בדצמבר. מדד הקאק הצרפתי איבד 0.6%, הדאקס הגרמני השיל 0.44% מערכו, ומדד הפוטסי הבריטי ננעל ללא שינוי מהותי לקראת הבחירות ביום חמישי הקרוב לראשות הממשלה.

מנייתה של יצרנית נפט הבריטית טולו אויל  צללה ביותר מ-70%, לאחר התפטרות המנכ"ל, פול מקדייד, והורדת תחזיות הרווח וההפקה לשנה הבאה.

18:00

הבנק הפדרלי של ניו יורק הזרים היום נזילות לשווקים הפיננסים בהיקף של 81.4 מיליארד דולר, עם התערבות בשני חלקים. אחת מהן הייתה באמצעות הסכמי רכישה חוזרת, REPO, שהסתכמו ב-56.4 מיליארד דולר. השנייה הגיעה בהיקף של 25 מיליארד דולר למשך 28 יום שמטרתו לספק נזילות בסוף השנה.

16:33

בורסות וול סטריט שוברות רצף עליות של ארבעה ימים. המדדים המובילים נסוגים בפתיחה בעד 0.1%. עיני השוק נשואות ל-15 בדצמבר, אז ייכנסו לתוקף מכסים נוספים מצד ארה"ב על מוצרים סיניים.

15:00

נמשכות הירידות הקלות באירופה בעקבות נתוני היצוא החלשים מסין. מדד סטוקס מאבד 0.1%, בהובלת נפילה של 0.9% במגזר הנפט והגז. מניות הקמעונות מוסיפות 0.7%. 

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות קלות של עד 0.3%, ובורסת הונג קונג רשמה ירידה זניחה של 0.01%.  

בגרמניה פורסמו נתוני היצוא שהצביעו על עלייה של 1.2% באוקטובר לעומת ציפייה לירידה של 0.7%.

מניית אוסרם ליכט  מזנקת בכ-14% לאחר שיצרנית השבבים AMS הודיעה כי הצעת ההשתלטות שלה על יצרנית התאורה הגרמנית הצליחה. מניית AMS מאבדת 3%.

עליות חדות נרשמות במניות CARL ZEISS MEDITEC , שמטפסת בכ-10% לאחר שדויטשה בנק העלה את המלצתו למניית החברה הגרמנית ל"קנייה" מ"החזקה" והעלה את מחיר היעד למניה.

מניות Tullow Oil רושמות במהלך המסחר ירידות של יותר מ-60% לאחר שמנכ"ל ענקית הנפט הבריטית פול מקדייד הודיע על התפטרות שתיכנס מיד לתוקף.

בארה"ב מצביעים החוזים העתידיים על ירידות, לראשונה לאחר ארבעה ימי עליות רצופים.

10:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות קלות, על רקע נתוני יצוא חלשים בסין, שמצביעים על הנזק של מלחמת הסחר המתמשעת מול ארה"ב.

07:00

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות שערים. בשנחאי  ובשנזן לא נרשמות תנודות גדולות, והמדדים משייטים סביב רמות הפתיחה, בעקבות נתונים שפורסמו, ולפיהם היצוא סיני הצטמצם בנובמבר זה החודש הרביעי ברציפות.

גם מדד הנג סנג  בהונג קונג נסחר סביב רמות הפתיחה, על רקע המהומות בעיר שנמשכות כבר שישה חודשים. העימות בין המפגינים לממשל המקומי בעיר החל בתחילת יוני האחרון.

היצוא של סין צנח בנובמבר ב-1.1% במונחים שנתיים, לעומת ציפיות להתרחבות של 1% מצד אנליסטים. היבוא לעומת זאת עלה ב-0.3% בקצב שנתי - לעומת ציפיות לירידה של 1.8%. נתוני הסחר ממחישים את הצורך של סין להגיע בהקדם להסכם סחר מול ארה"ב. 

ביום שישי אמר יועצו הכלכלי של טראמפ, לארי קודלו, כי הבית הלבן "קרוב" לסגור הסכם סחר חדש עם סין. יחד עם זאת, קודלו הדגיש כי הממשל האמריקאי לא יוותר למעצמה הסינית עד שכל האינטרסים של מדינתו ימומשו בהסכם החדש.      

מדד ניקיי  בטוקיו מטפס בכ-0.4%, בהובלת עלייה של כ-1% במניית סופטבנק. כלכלת יפן צמחה בקצב שנתי של 1.8% ברבעון השלישי של השנה, הרבה מעל לציפיות ההתחלתיות שעמדו על עלייה של 0.2%. יחד עם זאת כלכלנים מזהירים מהיחלשות ברבעון הרביעי.

עליות של כ-0.3% נרשמות במדד קוספי  בקוריאה הדרומית ועליות בשיעור דומה נרשמות במדד S&P/ASX 200  באוסטרליה.

יום המסחר האחרון בוול סטריט בשבוע שעבר ננעל בעליות שערים, וזאת לאור נתוני המאקרו החזקים לחודש נובמבר שפרסם הממשל האמריקאי. הדאו ג'ונס הוביל את העליות וקפץ ב-1.2%, הנאסד"ק עלה ב-1% ו-S&P 500 הוסיף 0.9% לערכו. 

בחודש נובמבר הוסיפה כלכלת ארה"ב 266 אלף מקומות עבודה, וזאת מעל לתחזיות האנליסטים שצפו תוספת של 186 אלף מקומות עבודה בלבד. שיעור האבטלה המשיך לשבור שיאים וירד ל-3.5%, וכעת פוחתת הסבירות שהפד יוריד את הריבית.