חמת רוכשת את חברת שיש אלוני מידי קרן פימי תמורת 60 מיליון שקל

בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הכנסות אלוני הגיעו ל-202 מיליון שקל והרווח הסתכם בכ-10 מיליון שקל • חמת כבר פועלת כיום בתחום באמצעות חברת חזי בנק, שאת רכישתה השלימה בתחילת 2018 ב-75 מיליון שקל

קרן פימי ממשיכה ברצף המימושים שלה מהשבועות האחרונים, והפעם מדובר בחברת שיש אלוני, המציעה בעיקר מוצרים לחדר האמבטיה והמטבח, אשר נמכרת לידי החברה הבורסאית חמת , העוסקת בייצור, שיווק ומכירת מוצרים לעיצוב הבית, תמורת 60 מיליון שקל. חמת, שבשליטת היו"ר יואב גולן, עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת מלוא מניותיה של אלוני מידי קרן פימי, תוך שהעריכה כי "פיתוח מגזר הקמעונאות והקרמיקה באמצעות אלוני יסייע ויחזק את אסטרטגיית הצמיחה של החברה בענף מוכר עם פוטנציאל צמיחה משמעותי".

סכום הרכישה נקבע על 60 מיליון שקל, שישולם לפימי במועד השלמת העסקה, הדורשת את אישור הממונה על התחרות תוך 90 יום, ונוסף לכך התחייבה חמת לשלם 5 מיליון שקל עד 5 שנים ממועד השלמת העסקה, סכום אשר "ממנו יקוזזו, ככל שיקוזזו, סכומים בהתאם לנוסחה הקבועה בהסכם".

חברת אלוני, שנוסדה בשנת 1946, פועלת בישראל בתחום המסחר, יבוא, שיווק ומכירת ריצופים, חיפויים, כלים סניטריים, ברזים ומוצרי גמר משלימים לחדרי האמבטיה והמטבח. החברה פועלת באמצעות שבעה אולמות תצוגה ברחבי הארץ, ומעסיקה כ-230 עובדים. בחמת ציינו כי אלוני פועלת דרך שלושה ערוצי הפצה עיקריים - קבלנים (תחום הבנייה הרוויה), פרויקטים מסחריים ולקוחות פרטיים.

תוצאות שיש אלוני בשנים האחרונות, במיליוני שקלים
 תוצאות שיש אלוני בשנים האחרונות, במיליוני שקלים

מנתוני פעילותה של אלוני, כפי שמציגה חמת, עולה כי בשנתיים הקודמות (2017-2018) מחזור ההכנסות השנתי שלה נע בטווח של כ-245-260 מיליון שקל, לצד רווח נקי שעמד על כ-7 מיליון שקל ב-2017 והוכפל  לכ-14 מיליון שקל בשנה שעברה. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הכנסותיה של אלוני הגיעו ל-202 מיליון שקל והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-10 מיליון שקל.

חמת, הנסחרת בשווי של 413 מיליון שקל, כבר פועלת כיום בתחום פעילות דומה לזה של אלוני, באמצעות חברת חזי בנק, המייבאת ומשווקת מוצרי חיפוי וריצוף, מוצרי שיש, אבן ופרקט, כלים סניטריים לחדרי אמבטיה ושירותים ובהם ברזים, מקלחונים, אמבטיות ואסלות, ומוצרים משלימים לחדרי אמבטיה ושירותים. את רכישת השליטה (80%) בחזי בנק מידי המייסד חזי (יחזקאל) בנק ובת זוגו מרגלית השלימה חמת בתחילת 2018 בהשקעה של כ-75 מיליון שקל, וכעת בכוונתה לבצע את הרכישה באמצעות החברה הבת. עוד ציינו בחמת כי בכוונתה לממן את התמורה בעסקה במזומן, הן ממקורותיה העצמיים והן ממקורות חיצוניים, וכי היא "בוחנת חלופות שונות לעניין זה".

עוד מימוש של פימי

מצידה של קרן פימי, כאמור, המכירה הנוכחית נעשתה בהמשך לכמה מימושי מניות משמעותיים שביצעה בהחזקות בורסאיות שלה. בתחילת החודש עדכנה פימי על מכירת כ-8% ממניות יצרנית חלקי מנועי הסילון, מנועי בית שמש, תמורת כ-100 מיליון שקל ימים ספורים לאחר שמכרה נתח ממניותיה ביצרנית ומשווקת הברזים והשסתומים המלט תמורת סכום דומה (כ-100 מיליון שקל), המצטבר בהמלט למימושים בהיקף של כ-250 מיליון שקל בחודשיים.

לצד זאת, הקרן בראשות ישי דוידי גם ביצעה כמה השקעות משמעותיות בשבועות האחרונים, שכללו הגדלת החזקות בחברת עמיעד מערכות מים בהשקעה כוללת של כ-36 מיליון דולר, רכישת 12% ממניות חברת התרופות קמהדע תמורת 30 מיליון דולר והגדלת החזקתה בחברת ציוד התקשורת הלוויינית אורביט, בהשקעה של קרוב ל-20 מיליון שקל.

את החברה הנמכרת כעת, שיש אלוני, מחזיקה פימי באמצעות שותפות מוגבלת פרטית בשם אינרום השקעות בתעשייה (שבעבר שלטה גם בחברה הבורסאית אינרום תעשיות בנייה). לאחר המכירה ייוותרו בידי השותפות הפרטית של פימי שתי חברות - אורדן תעשיות המייצרת יציקות מתכת כבדות, ואורלייט תעשיות, המייצרת חומרים מורכבים לתעשיות ביטחוניות ולתעופה. 

פעילות קבוצת החברות שאוגדה תחת אינרום השקעות בתעשייה נרכשה על-ידי פימי בדצמבר 2008 תמורת כ-150 מיליון שקל, והיא כללה כאמור גם את אינרום בנייה, שהונפקה בהמשך בבורסה, והיא בעלת החברות נירלט, איטונג ומיסטר פיקס. בקרן פימי ציינו היום כי עד כה מימשה הקרן חברות מקבוצת אינרום תעשיות בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל - סכום המשקף תשואה של פי 10 על השקעתה.