מה גרם לקבוצה סינית לתרום לארגון תגלית

וגם: במחשבה טובה נבחר ועד מנהל לקידום מטרותיה של העמותה

גידי מרק ובן וונג  / צילום: ג'ניה פמייר
גידי מרק ובן וונג / צילום: ג'ניה פמייר

בן וונג, מנכ"ל קבוצת ההחזקות הסינית Techonn Holdings היושבת בשנזן, ביקר בשבוע שעבר במרכז החדשנות של תגלית שבבניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב. וונג חתם יחד עם גידי מרק, מנכ"ל תגלית, על מסמך הבנות. בהמשך, הודיעה הקבוצה כי תעניק לתגלית מענק (כל שנמסר הוא שמדובר בסכום בן שש ספרות) כתרומה.

מרק התייחס לקשר עם סין ואמר כי "שני העמים שלנו ידועים כמי שמרחיבים את היכולות והאופקים של העולם בכלל ושל הטכנולוגיה בפרט. לכן הקשר בינינו הוא טבעי. השקעה בתגלית היא השקעה בעם היהודי לדורותיו ואני נרגש על כך שבן וונג בחר לעשות זאת".

לקבוצת Techonn Holdings מחזור של למעלה מ-4 מיליארד דולר בשנה. הקבוצה משקיעה בסטארט-אפים שהעוסקים בעיקר באינטליגנציה מלאכותית ובמציאות רבודה. לוונג יש קשר נוסף לישראל - הוא גדל בכפר קטן בסין בו התגורר חסיד אומות העולם חה פנגשאן, ששירת בתקופת מלחמת העולם השניה בוינה ועזר בהנפקת אשרות יציאה ליהודים. "נולדתי בחונאן, עיר הולדתו של חה פנגשאן, הקונסול הכללי של הריפובליקה הסינית בווינה. פנגשאן עזר להציל מאות יהודים במהלך השואה ואני גאה להיות מאותה בעיר ממנה בא. תרומתו עוררה בי את הרצון להמשיך לחזק את הקשר עם העם היהודי ואנחנו גאים בשיתוף פעולה שרקמנו עם תגלית", הסביר וונג.

קבוצת Techconn Holdings הגיעה על תגלית, דרך Techcode ישראל בניהולה של הולו זנג, חברה סינית שפועלת בישראל ומקשרת בין טכנולוגיות ישראליות לבין חברות בשוק הסיני. 

במחשבה טובה נבחר ועד מנהל לקידום מטרותיה של העמותה

מתוך כוונה ומחשבה טובות, התכנסו בשבוע שעבר חברי וחברות עמותת מחשבה טובה, העוסקת בקידום אוכלוסיות מוחלשות וצמצום הפער החברתי בישראל באמצעות טכנולוגיה. המטרה: הקמתו של חבר הנאמנים לעמותה.

המפגש נערך במשרד עוה"ד עמית פולק מטלון בתל אביב, שם החליט הוועד המנהל והצוות הניהולי של העמותה, כי הגיע הזמן להקים חבר נאמנים שמטרתו לסייע לארגון לקדם את מטרותיו. כך, חברי חבר הנאמנים יהיו שגרירי כבוד של העמותה ומטרותיה, וייקחו חלק בפגישות דו-שנתיות, ויוכלו לכהן כחברים בוועדות מתמחות שונות.

למפגש הגיעו: ד"ר אסטורה מודנה, ממייסדי עמותת מחשבה טובה וקרן טרה ויו"ר הוועד המנהל של העמותה; עו"ד אילת טורם, שותפה בעמית פולק מטלון, ראשת השווקים הגלובליים וחברה בוועד המנהל של העמותה; ניל קורני, מנכ"ל סיטי בנק ישראל וחבר בוועד המנהל; אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה; יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל; לוי הלוי, מנכ"ל כאל; אמיר שדה, ממייסדי נאנולוק סקיוריטי; יואש טרוקמן, יו"ר אלעד מערכות; אורה סופר, מייסדת קרן סיטרין; אלופת משנה טליה גזית, מפקדת ממר"ם היוצאת; אריק זאבי, מייסד הקרן למצוינות אולימפית בישראל; ירון פיטארו, מנכ"ל ומנהל השקעות ראשי בוולת'סטון החזקות בע"מ; יזם ההייטק משה פרבר, חבר בוועד המנהל של העמותה; ואחרים.