המסחר באמזון מגיע לבורסה בת"א בדלת האחורית: צירון רוכשת פעילות שמספקת שירותים לסוחרים

צירון חתמה על הסכם מיזוג והחלפת מניות לרכישת חברה המאגדת פעילות של שירותים לסוחרים בפלטפורמה של אמזון • תעמיד לחברה המתמזגת הלוואה של 1.2 מיליון שקל

קניות באמזון  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
קניות באמזון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת בתי זיקוק צירון  הבורסאית דיווחה היום (ג') על הסכם מיזוג והחלפת מניות לרכישת כל הון המניות המונפק של חברת אפסלון, אשר מאגדת את פעילותן של מספר חברות המפעילות שירותים שונים לסוחרים בפלטפורמת המסחר של אמזון.

עם השלמת המיזוג יוקצו לבעלי מניות החברות הפעילות מניות של צירון שיהוו מיד לאחר השלמת העסקה 50.01% מהון המניות של צירון (בדילול מלא) וכמות נוספת של 450,000 מניות של החברה. נכון למועד המזכר, בעלי מניות הפעילות מספקים באמצעות חברות הפעילות שירותים שונים לסוחרים בפלטפורמת המסחר של אמזון (amazon.com), ובכלל זה כלים טכנולוגיים מגוונים הכוללים AI (בינה מלכותית) ו-BI (בינה עסקית) פרי פיתוחם ואשר בבעלותם המלאה חברות הפעילות.

"עד למועד מיזוג חברות הפעילות, ישתפו חברות הפעילות פעולה ביניהן תחת הנחה כי המיזוג ביניהן הושלם", מסרה צירון. "חברת המטרה שעתידה לאגד את הפעילות תהיה חברה פרטית ישראלית, והיא תעסוק בניהול ובעלות של חנויות על גבי פלטפורמת המסחר של אמזון, או אתרי סחר אחרים, וכן בפיתוח כלים ושירותים מבוססי מודיעין עסקי ואינטליגנציה מלאכותית עבור ניהול החנויות. כמו כן, חברת המטרה עתידה לספק כלים טכנולוגיים, שירותי תוכנה מתקדמים וכן שירותי רגולוציה לקהילת המוכרים באמזון".

החברות אשר מתמזגות לצירון הן סלר אפיל, המספקת שירותי ערעורים בעבור חשבונות משתמש ועמודי מכירה אשר נחסמו מפעילות; טוטליטיקס, פלטפורמת BI המשמשת למחקר וניתוח שווקים באמזון; שיר אסטייט, מפתחת כלי תוכנה המתממשקים לחנות האמזון שבבעלות המשתמש ומארגן את המידע; בוסטר טכנולוגיות פרסום, פלטפורמה לקידום מוצרי אמזון בתוך אמזון ומחוץ לאמזון, באמצעות תלושי קניה. מהודעתה של צירון עולה כי נכון למועד דיווח זה לפלטפורמה של בוסטר (ויראליקס) רשומים מעל ל-50 אלף קונים מ-7 מדינות.

לצורך המיזוג תעמיד צירון הלוואת גישור וערבות לצורך פעילותה השוטפת סכום של 1.2 מיליון שקל. ההלוואה תישא ריבית פריים פלוס 2% שתחושב על בסיס רבעוני. סכום ההלוואה שהועמד נכון להיום עומד על 300 אלף שקל. ההלוואה הועמדה ללא כל בטוחה או ערבות מצד בעלי מניות הפעילות הממוזגת.

מנייתה של צירון מזנקת ב-15% בבורסה בתל אביב על רקע הדיווח, אם כי המניה עדיין נסחרת ברמת שפל היסטורי.